| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Wizytówka wypromuje firmę

Wizytówka wypromuje firmę

Wizytówka, która jest oznaką uprzejmości i towarzyszy przy nawiązaniu znajomości jest jednocześnie jedną z podstawowych form reklamowania własnej firmy.

Wizytówki pojawiły się w Chinach w XV wieku. Posiadali je m.in. chińscy urzędnicy. Informacja, która znajdowała się na kartce papieru zawierała imię i nazwisko jej właściciela, a także zajmowane stanowisko.

Obecnie trudno jest wyobrazić sobie spotkanie partnerów biznesowych bez wymiany wizytówek.

Jak powinna wyglądać firmowa wizytówka?

Klasyczna wizytówka służbowa zawiera logo firmy, imię i nazwisko właściciela i jego stanowisko, dane do kontaktu (adres pocztowy, e-mail, telefon, fax), rodzaj działalności firmy.

Czasami zawiera dodatkowe informacje typu: pełna nazwa firmy, która jest przydatna dla wypisywania faktur, konto bankowe, mapa dojazdowa i zdjęcie właściciela lub produktu firmy.

Aby wizytówka skutecznie spełniała także funkcję reklamową należy zwrócić uwagę na jej zaprojektowanie graficzne. Dobra wizytówka musi być charakterystyczna i oryginalna. Obecnie drukarnie oferują wiele sposobów wykonania wizytówek - od zaokrąglenia jej rogów do pokrycia folią.

Zobacz: Jak poprawić funkcjonowanie kancelarii prawniczej?

Standardy i cena

Wymiar współczesnej wizytówki zwykle nie przekracza wymiarów 9 cm x 5,5 cm. Te standardy zostały przyjęte z przyczyn praktycznych, ponieważ do przechowywania większych wzorów potrzebne by były specjalne wizytowniki.

Międzynarodowy wymiar standardowy został ujęty w normie ISO 7810 ID-1, który jest zgodny z wymiarem kart kredytowych.

Klasyczne wizytówki w ilości tysiąca sztuk, drukowanych na sztywnym białym kartonie technologią pełnokolorowego druku offsetowego można nabyć za około 180 złotych, a na zamówione wizytówki czeka się średnio od pięciu do siedmiu dni.

Zobacz: Poradnik dla właścicieli sklepów: wyprzedaż a prawa konsumentów

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Bożena Radzikowska

Dyplomowany konsultant feng shui

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »