| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Wizytówka wypromuje firmę

Wizytówka wypromuje firmę

Wizytówka, która jest oznaką uprzejmości i towarzyszy przy nawiązaniu znajomości jest jednocześnie jedną z podstawowych form reklamowania własnej firmy.

Wizytówki pojawiły się w Chinach w XV wieku. Posiadali je m.in. chińscy urzędnicy. Informacja, która znajdowała się na kartce papieru zawierała imię i nazwisko jej właściciela, a także zajmowane stanowisko.

Obecnie trudno jest wyobrazić sobie spotkanie partnerów biznesowych bez wymiany wizytówek.

Jak powinna wyglądać firmowa wizytówka?

Klasyczna wizytówka służbowa zawiera logo firmy, imię i nazwisko właściciela i jego stanowisko, dane do kontaktu (adres pocztowy, e-mail, telefon, fax), rodzaj działalności firmy.

Czasami zawiera dodatkowe informacje typu: pełna nazwa firmy, która jest przydatna dla wypisywania faktur, konto bankowe, mapa dojazdowa i zdjęcie właściciela lub produktu firmy.

Aby wizytówka skutecznie spełniała także funkcję reklamową należy zwrócić uwagę na jej zaprojektowanie graficzne. Dobra wizytówka musi być charakterystyczna i oryginalna. Obecnie drukarnie oferują wiele sposobów wykonania wizytówek - od zaokrąglenia jej rogów do pokrycia folią.

Zobacz: Jak poprawić funkcjonowanie kancelarii prawniczej?

Standardy i cena

Wymiar współczesnej wizytówki zwykle nie przekracza wymiarów 9 cm x 5,5 cm. Te standardy zostały przyjęte z przyczyn praktycznych, ponieważ do przechowywania większych wzorów potrzebne by były specjalne wizytowniki.

Międzynarodowy wymiar standardowy został ujęty w normie ISO 7810 ID-1, który jest zgodny z wymiarem kart kredytowych.

Klasyczne wizytówki w ilości tysiąca sztuk, drukowanych na sztywnym białym kartonie technologią pełnokolorowego druku offsetowego można nabyć za około 180 złotych, a na zamówione wizytówki czeka się średnio od pięciu do siedmiu dni.

Zobacz: Poradnik dla właścicieli sklepów: wyprzedaż a prawa konsumentów

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

CBA

Centralne Biuro Antykorupcyjne

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »