| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

ABC małej firmy

Jakie ograniczenia dla przedsiębiorców wprowadzają przepisy prawa?

Aktualizacja: 09.12.2011

Polskie prawo zapewnia podmiotom gospodarczym wolność działalności gospodarczej. Jest to prawo uregulowane w Konstytucji oraz doprecyzowane ustawami. Wolność ta nie ma jednak charakteru nieograniczonego. Istnieją różnego rodzaju reglamentacje swobody prowadzenia działalności, których celem jest jak najlepsza organizacja działalności gospodarczej w Polsce. »

Kontrola prowadzenia działalności? Sprawdź jak powinna ona wyglądać!

Aktualizacja: 09.12.2011

Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą powinien spełniać warunki jakie nakłada na niego prawo. W związku z tym może podlegać kontrolom, w celu weryfikacji zgodności prowadzenia owej działalności z przepisami prawa. »

Na czym polega system ERP?

Aktualizacja: 09.12.2011

System wspomagający zarządzanie (ERP) należy traktować jako inwestycję, która musi się zwrócić. Dlatego wybór nowego rozwiązania warto poprzedzić szczegółową analizą zarówno kosztów związanych z zakupem licencji wdrożenia i utrzymania systemu (opieka serwisowa), jak i oczekiwanych rezultatów. »

Oprogramowanie, czy aplikacje na wynajem - co jest tańsze dla firmy

Aktualizacja: 09.12.2011

Inwestycja w oprogramowanie, jak i korzystanie z aplikacji na wynajem w modelu Software as a Service lub outsourcingowym może stanowić źródło oszczędności dla firmy. Które rozwiązanie wybrać, aby płacić mniej? »

Kiedy przedsiębiorca wprowadza w błąd?

Aktualizacja: 09.12.2011

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym wymienia cztery podstawowe rodzaje działań przedsiębiorcy, które uznane są za wprowadzenie konsumenta w błąd. Jakie to działania i na czym polegają? »

Co przedsiębiorca musi powiedzieć klientom?

Aktualizacja: 09.12.2011

Przed zawarciem transakcji przedsiębiorcę obowiązuje odpowiednie poinformowanie konsumenta o swoim produkcie. Istnieją również przepisy o zakazie praktyk handlowych wprowadzających w błąd. Jak zadbać o to, aby ich nie naruszyć? »

Kiedy młody konsument może robić zakupy?

Aktualizacja: 09.12.2011

Osoby między trzynastym a osiemnastym rokiem życia mogą już zawierać umowy bez zgody i wiedzy opiekunów. Jest to możliwe tylko, gdy dotyczą drobnych, bieżących spraw życia codziennego. »

Jak wygląda relacja przedsiębiorca – małoletni konsument?

Aktualizacja: 09.12.2011

Nie każdy przedsiębiorca wie, że małoletni konsument, poniżej trzynastego roku życia w ogóle nie posiada zdolności do czynności prawnych. Dzieci nie powinny same kupować produktów ani usług. »

Jak przedsiębiorca powinien rozróżniać grupy konsumentów?

Aktualizacja: 09.12.2011

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym zawiera szczególną definicję konsumenta. Definicja ta określa grup konsumenckie, i pozwala stwierdzić czy dane zachowanie przedsiębiorcy można uznać za nieuczciwą praktykę czy też nie. »

Kim w prawie konsumenckim jest przedsiębiorca?

Aktualizacja: 09.12.2011

Przepisy konsumenckie regulują relacje między konsumentem a przedsiębiorcą. Chociaż obydwa te pojęcia wydają się oczywiste, warto znać ich dokładne definicje aby uniknąć nieporozumień. »

Czego należy przestrzegać? – najważniejsze przepisy konsumenckie w Polsce

Aktualizacja: 09.12.2011

W Polsce, podobnie jak w większość krajów Unii Europejskiej obowiązuje zwarty system przepisów prawnych, które mają zabezpieczyć zdrowotne i ekonomiczne interesy konsumentów. Każdy przedsiębiorca zobowiązany jest do ich przestrzegania. Warto więc znać treść najważniejszych dokumentów regulujących prawo konsumenckie. »

Dlaczego przedsiębiorca powinien przestrzegać prawa konsumenckiego?

Aktualizacja: 09.12.2011

Prawo konsumenckie często nie jest przestrzegane przez przedsiębiorców. Dzieje się tak dlatego, że w relacji konsument-przedsiębiorca, ten drugi ma znacznie większe uprawnienia. Warto pamiętać, że znajomość praw konsumenckich i ich przestrzeganie to klucz do budowania solidnej marki i uznania wśród konsumentów. »

Jakie konsekwencje powoduje nie przestrzeganie praw konsumenta?

Aktualizacja: 09.12.2011

Nie przestrzeganie praw konsumentów to nie tylko narażanie się na straty finansowe, lecz także na inne bardziej dotkliwe konsekwencje. Jedną z nich jest utrata reputacji, która przekłada się bezpośrednio na zmniejszenie przychodów firmy. »

Aktywna sprzedaż, ważny element obsługi klientów

Aktualizacja: 09.12.2011

Popatrzmy w koło. Ile razy niektóre sklepy detaliczne z sąsiedztwa zmieniały właściciela albo zmieniała się branża sprzedawanych tam towarów? Jak często mówi się, że ktoś „zamknął interes”? Podobnie, dzieje się z innymi podmiotami np. hurtownie, firmy usługowe różnych branż itp. Przyczyny, prawie zawsze są różnorodne i dosyć złożone. »

Upadłość polskich firm

Aktualizacja: 09.12.2011

Liczba polskich firm, które ogłaszają upadłość rośnie z roku na rok. Jednak dobra wiadomość brzmi: w pierwszej połowie 2010 roku liczba ta rosła znacznie wolniej niż dotychczas. Za wcześnie jednak na nadmierny optymizm. Suma sumarum bieżący rok może się zakończyć rekordową liczbą zamkniętych firm. To konsekwencja wciąż obserwowanych skutków globalnego kryzysu z ubiegłego roku, który nie ominął także naszego kraju. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Pikus

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »