| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

ABC małej firmy

Jak zbadać siłę tożsamości firmy?

Aktualizacja: 08.12.2011

Odnoszące sukcesy, firmy podejmują wybory i informują o nich w sposób świadomy i ostrożny. Ich tożsamość jest tworzona, precyzowana, pielęgnowana i stale umacniana. Silna tożsamość to pierwszy krok to strategicznej indywidualizacji i stanowi klucz do konkurencyjnego potencjału przedsiębiorstwa. Pytanie „Kim jesteś” zostaje rozbudowane do „Co cię wyróżnia spośród innych?”. »

Czy polskiego przedsiębiorcę odnajdziemy w internecie?

Aktualizacja: 08.12.2011

W Polsce dynamika powstawania nowych firm znajduje się na wysokim poziomie. Doskonałym miejscem na rozwój biznesu wydaje się być internet. Łatwość wyszukiwania informacji oraz brak konieczności wychodzenia z domu stanowią podstawę jego popularności. Czy polscy przedsiębiorcy wykorzystują stojące przed nimi możliwości? Raport ekspertów z Oferia.pl to obraz polskiej przedsiębiorczości w sieci. »

Czy Polacy są przedsiębiorczy?

Aktualizacja: 08.12.2011

Polacy posiadają żyłkę do interesów i są ludźmi przedsiębiorczymi – wynika z przeprowadzonego badania Eurobarometru „Przedsiębiorczość w Europie i poza nią”. Polska jest jednym z państw, które charakteryzuje się znaczną dynamiką powstawania nowych firm. »

Czy stacjom paliw wolno pracować w święta?

Aktualizacja: 08.12.2011

Ministerstwo pracy zwraca uwagę, że stacje paliw nie są uprawnione do pracy w dni ustawowo wolne od pracy. Stanowisko przeciwne przyjęła inspekcja pracy zezwalająca im na handel ze względu na użyteczność społeczną. »

Jakie należności może pokryć zabezpieczenie należytego wykonania umowy?

Aktualizacja: 08.12.2011

Zabezpieczenie należytego wykonania umowy spotyka się w obrocie stosunkowo często. Czy można je wykorzystać do pokrycia roszczeń wynikających z niewykonania lub nienależytego wykonania zamówienia? Można. Przeczytaj jak to zrobić. »

Jak określić przewagi produktu?

Aktualizacja: 08.12.2011

Właściciele firm mają świadomość, że na półkach są dziesiątki produktów różnych producentów. Wiele z nich wygląda tak samo. Klienci nie wiedzą, który z nich wybrać, dokonują więc przypadkowego wyboru. »

Co należy wiedzieć drukując baner reklamowy?

Aktualizacja: 08.12.2011

"Chcę mieć baner reklamowy. Poinformować ludzi, o tym co robimy. Działamy i jesteśmy z tego dumni." Jeżeli prowadzisz firmę lub organizację pozarządową – fundację lub stowarzyszenie, powyższe słowa muszą być ci bliskie. Dlatego też zapraszam cię do rozważenia możliwości skorzystania z tej wiecznie młodej formy komunikacji, jaką jest drukowany baner reklamowy. »

Jak zastrzec tajemnicę przedsiębiorstwa?

Aktualizacja: 08.12.2011

Tajemnicę przedsiębiorstwa stanowią nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. Kiedy określona informacja staje się tajemnica przedsiębiorstwa? »

Co stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa?

Aktualizacja: 08.12.2011

Jednym z czynników decydujących tym, że dane przedsiębiorstwo osiągnie spektakularny sukces jest posiadanie specjalistycznych informacji, które nie są znane powszechnie. Aby strzec tajemnicy swojej firmy przedsiębiorca powinien podjąć niezbędne działania aby informacje te zostały poufne. Co może stanowić tajemnicę przedsiębiorstwa? »

Jaki jest polski przedsiębiorca milioner?

Aktualizacja: 08.12.2011

Odpowiedzialny i pracowity, ale taki który nie lubi obnosić się z bogactwem, krytyczny wobec polityków, ale patriota – taki obraz polskiego przedstawiciela klasy „milionerów” wyłania się z pierwszego tak dogłębnego badania tej grupy społecznej przez instytut badawczy SMG/KRC. »

Jak przygotować segmentację rynku?

Aktualizacja: 08.12.2011

Wprowadzanie na rynek globalny małej firmy wiąże się z koniecznością opracowania segmentacji. Jakie etapy składają się na proces jej przygotowania? »

Na czym polega segmentacja rynku?

Aktualizacja: 08.12.2011

Jeżeli przedsiębiorca zamierza wprowadzić firmę na rynek globalny, powinien położyć nacisk na dokonanie segmentacji rynku. Jaki jest cel tego działania i czemu ono służy? Przeczytaj. »

Czym jest strategia błękitnego oceanu?

Aktualizacja: 08.12.2011

Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność gospodarczą działają zazwyczaj w atmosferze ostrej walki z konkurencją. Jest to proces żmudny, stanowi duże wyzwanie dla firmy, która często ma problem z „przebiciem się na rynku” i odróżnieniem swojej oferty od oferty konkurencji. »

Na co należy zwrócić uwagę projektując „produkty” firmy w formie usług?

Aktualizacja: 08.12.2011

Niby oczywiste jest, że produkty są trochę inne w produkcji, sprzedaży i dostarczeniu do klienta niż usługi. I o ile proces projektowania produktu jest w miarę nieźle poznany i opisany, tak tworzenie nowej usługi jest jeszcze mało znane. Oto wskazówki, które pomogą rozjaśnić tę kwestię. »

Jak sprzedać małą firmę na rynku globalnym?

Aktualizacja: 08.12.2011

Prowadząc małą firmę można dojść do wniosku, iż opłacalna jest jej sprzedaż. W szczególności dotyczy to małych firm technologicznych. Jak skutecznie sprzedać małą firmę? »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Jacek Andziak

Księgowy / Biuro rachunkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK