| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

ABC małej firmy

Rejestracja przedsiębiorców – dualizm systemów. Sprawdź, gdzie masz się zarejestrować!

Aktualizacja: 09.12.2011

Przedsiębiorcy mogą funkcjonować w obrocie w różnych formach organizacyjno – prawnych. Najczęściej jednak prowadzą działalność jako spółki prawa handlowego, spółka cywilna oraz indywidualnie, czyli jako przedsiębiorca jednoosobowy. Działanie w tych różnych formach prawnych pod wieloma względami różni się od siebie. »

Jak podnieść kwalifikacje zawodowe pracowników działu handlowego firmy?

Aktualizacja: 09.12.2011

Niewątpliwą korzyścią z podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników działu handlowego w firmie jest lepsza obsługa klientów, co bardzo realnie przekłada się na zyski oraz postrzeganie firmy na rynku. Jednak myli się ten, kto myśli, że w takiej sytuacji nic prostszego jak tylko szkolić odpowiednio personel i oczekiwać spodziewanych efektów w przyszłości. »

Ewolucja małej firmy, czyli czynniki sukcesu na kolejnych etapach

Aktualizacja: 09.12.2011

Rozpoczynające działalność firmy są pod wieloma względami unikatowe. Ale równocześnie są do siebie bardzo podobne – przechodzą przez określone fazy istnienia, w których napotykają analogiczne problemy i wyzwania. »

Jakie ograniczenia dla przedsiębiorców wprowadzają przepisy prawa?

Aktualizacja: 09.12.2011

Polskie prawo zapewnia podmiotom gospodarczym wolność działalności gospodarczej. Jest to prawo uregulowane w Konstytucji oraz doprecyzowane ustawami. Wolność ta nie ma jednak charakteru nieograniczonego. Istnieją różnego rodzaju reglamentacje swobody prowadzenia działalności, których celem jest jak najlepsza organizacja działalności gospodarczej w Polsce. »

Kontrola prowadzenia działalności? Sprawdź jak powinna ona wyglądać!

Aktualizacja: 09.12.2011

Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą powinien spełniać warunki jakie nakłada na niego prawo. W związku z tym może podlegać kontrolom, w celu weryfikacji zgodności prowadzenia owej działalności z przepisami prawa. »

Na czym polega system ERP?

Aktualizacja: 09.12.2011

System wspomagający zarządzanie (ERP) należy traktować jako inwestycję, która musi się zwrócić. Dlatego wybór nowego rozwiązania warto poprzedzić szczegółową analizą zarówno kosztów związanych z zakupem licencji wdrożenia i utrzymania systemu (opieka serwisowa), jak i oczekiwanych rezultatów. »

Oprogramowanie, czy aplikacje na wynajem - co jest tańsze dla firmy

Aktualizacja: 09.12.2011

Inwestycja w oprogramowanie, jak i korzystanie z aplikacji na wynajem w modelu Software as a Service lub outsourcingowym może stanowić źródło oszczędności dla firmy. Które rozwiązanie wybrać, aby płacić mniej? »

Kiedy przedsiębiorca wprowadza w błąd?

Aktualizacja: 09.12.2011

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym wymienia cztery podstawowe rodzaje działań przedsiębiorcy, które uznane są za wprowadzenie konsumenta w błąd. Jakie to działania i na czym polegają? »

Co przedsiębiorca musi powiedzieć klientom?

Aktualizacja: 09.12.2011

Przed zawarciem transakcji przedsiębiorcę obowiązuje odpowiednie poinformowanie konsumenta o swoim produkcie. Istnieją również przepisy o zakazie praktyk handlowych wprowadzających w błąd. Jak zadbać o to, aby ich nie naruszyć? »

Kiedy młody konsument może robić zakupy?

Aktualizacja: 09.12.2011

Osoby między trzynastym a osiemnastym rokiem życia mogą już zawierać umowy bez zgody i wiedzy opiekunów. Jest to możliwe tylko, gdy dotyczą drobnych, bieżących spraw życia codziennego. »

Jak wygląda relacja przedsiębiorca – małoletni konsument?

Aktualizacja: 09.12.2011

Nie każdy przedsiębiorca wie, że małoletni konsument, poniżej trzynastego roku życia w ogóle nie posiada zdolności do czynności prawnych. Dzieci nie powinny same kupować produktów ani usług. »

Jak przedsiębiorca powinien rozróżniać grupy konsumentów?

Aktualizacja: 09.12.2011

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym zawiera szczególną definicję konsumenta. Definicja ta określa grup konsumenckie, i pozwala stwierdzić czy dane zachowanie przedsiębiorcy można uznać za nieuczciwą praktykę czy też nie. »

Kim w prawie konsumenckim jest przedsiębiorca?

Aktualizacja: 09.12.2011

Przepisy konsumenckie regulują relacje między konsumentem a przedsiębiorcą. Chociaż obydwa te pojęcia wydają się oczywiste, warto znać ich dokładne definicje aby uniknąć nieporozumień. »

Czego należy przestrzegać? – najważniejsze przepisy konsumenckie w Polsce

Aktualizacja: 09.12.2011

W Polsce, podobnie jak w większość krajów Unii Europejskiej obowiązuje zwarty system przepisów prawnych, które mają zabezpieczyć zdrowotne i ekonomiczne interesy konsumentów. Każdy przedsiębiorca zobowiązany jest do ich przestrzegania. Warto więc znać treść najważniejszych dokumentów regulujących prawo konsumenckie. »

Dlaczego przedsiębiorca powinien przestrzegać prawa konsumenckiego?

Aktualizacja: 09.12.2011

Prawo konsumenckie często nie jest przestrzegane przez przedsiębiorców. Dzieje się tak dlatego, że w relacji konsument-przedsiębiorca, ten drugi ma znacznie większe uprawnienia. Warto pamiętać, że znajomość praw konsumenckich i ich przestrzeganie to klucz do budowania solidnej marki i uznania wśród konsumentów. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Józef Edmund Nowicki

CONEXIS Kancelaria Zamówień Publicznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »