| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

ABC małej firmy

Działalność regulowana – sprawdź jakie są jej rodzaje i co się wiąże z jej prowadzeniem

Aktualizacja: 09.12.2011

W Polsce obowiązuje zasada swobody prowadzenia działalności gospodarczej. Nie oznacza to jednak swobody nieograniczonej. Istnieją dziedziny, w których prowadzenia działalności podlega różnym rodzajom reglamentacji ze strony państwa. Wśród nich można wymienić działalność regulowaną. »

Działalność regulowana – co warto o niej wiedzieć?

Aktualizacja: 09.12.2011

Pomimo że, co do zasady, przedsiębiorcy mogą swobodnie prowadzić działalność gospodarczą, istnieją różne formy ograniczenia tej swobody. »

Czas trwania kontroli – sprawdź koniecznie, ile może on trwać!

Aktualizacja: 09.12.2011

W związku z prowadzeniem działalności gospodarczej przedsiębiorcy podlegają kontrolom. Przepisy prawa regulują, ile kontrole powinny trwać, aby minimalizować ich negatywne skutki na prowadzenie działalności oraz aby zapobiegać przewlekłości postępowania. »

Sprzeciw w przypadku kontroli, czyli co zrobić gdy kontrola jest sprzeczna z prawem

Aktualizacja: 09.12.2011

Prowadzenie działalności gospodarczej musi być zgodnie z przepisami prawa. W związku z tym przedsiębiorca może być kontrolowany, celem sprawdzenia, czy prowadzona przez niego działalność gospodarcza odpowiada wszystkim wymogom stawianym przez prawo. Prawo daje także kontrolowanemu przedsiębiorcy możliwość sprzeciwu wobec podjętych działań. »

Rejestracja przedsiębiorców – dualizm systemów. Sprawdź, gdzie masz się zarejestrować!

Aktualizacja: 09.12.2011

Przedsiębiorcy mogą funkcjonować w obrocie w różnych formach organizacyjno – prawnych. Najczęściej jednak prowadzą działalność jako spółki prawa handlowego, spółka cywilna oraz indywidualnie, czyli jako przedsiębiorca jednoosobowy. Działanie w tych różnych formach prawnych pod wieloma względami różni się od siebie. »

Jak podnieść kwalifikacje zawodowe pracowników działu handlowego firmy?

Aktualizacja: 09.12.2011

Niewątpliwą korzyścią z podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników działu handlowego w firmie jest lepsza obsługa klientów, co bardzo realnie przekłada się na zyski oraz postrzeganie firmy na rynku. Jednak myli się ten, kto myśli, że w takiej sytuacji nic prostszego jak tylko szkolić odpowiednio personel i oczekiwać spodziewanych efektów w przyszłości. »

Ewolucja małej firmy, czyli czynniki sukcesu na kolejnych etapach

Aktualizacja: 09.12.2011

Rozpoczynające działalność firmy są pod wieloma względami unikatowe. Ale równocześnie są do siebie bardzo podobne – przechodzą przez określone fazy istnienia, w których napotykają analogiczne problemy i wyzwania. »

Jakie ograniczenia dla przedsiębiorców wprowadzają przepisy prawa?

Aktualizacja: 09.12.2011

Polskie prawo zapewnia podmiotom gospodarczym wolność działalności gospodarczej. Jest to prawo uregulowane w Konstytucji oraz doprecyzowane ustawami. Wolność ta nie ma jednak charakteru nieograniczonego. Istnieją różnego rodzaju reglamentacje swobody prowadzenia działalności, których celem jest jak najlepsza organizacja działalności gospodarczej w Polsce. »

Kontrola prowadzenia działalności? Sprawdź jak powinna ona wyglądać!

Aktualizacja: 09.12.2011

Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą powinien spełniać warunki jakie nakłada na niego prawo. W związku z tym może podlegać kontrolom, w celu weryfikacji zgodności prowadzenia owej działalności z przepisami prawa. »

Na czym polega system ERP?

Aktualizacja: 09.12.2011

System wspomagający zarządzanie (ERP) należy traktować jako inwestycję, która musi się zwrócić. Dlatego wybór nowego rozwiązania warto poprzedzić szczegółową analizą zarówno kosztów związanych z zakupem licencji wdrożenia i utrzymania systemu (opieka serwisowa), jak i oczekiwanych rezultatów. »

Oprogramowanie, czy aplikacje na wynajem - co jest tańsze dla firmy

Aktualizacja: 09.12.2011

Inwestycja w oprogramowanie, jak i korzystanie z aplikacji na wynajem w modelu Software as a Service lub outsourcingowym może stanowić źródło oszczędności dla firmy. Które rozwiązanie wybrać, aby płacić mniej? »

Kiedy przedsiębiorca wprowadza w błąd?

Aktualizacja: 09.12.2011

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym wymienia cztery podstawowe rodzaje działań przedsiębiorcy, które uznane są za wprowadzenie konsumenta w błąd. Jakie to działania i na czym polegają? »

Co przedsiębiorca musi powiedzieć klientom?

Aktualizacja: 09.12.2011

Przed zawarciem transakcji przedsiębiorcę obowiązuje odpowiednie poinformowanie konsumenta o swoim produkcie. Istnieją również przepisy o zakazie praktyk handlowych wprowadzających w błąd. Jak zadbać o to, aby ich nie naruszyć? »

Kiedy młody konsument może robić zakupy?

Aktualizacja: 09.12.2011

Osoby między trzynastym a osiemnastym rokiem życia mogą już zawierać umowy bez zgody i wiedzy opiekunów. Jest to możliwe tylko, gdy dotyczą drobnych, bieżących spraw życia codziennego. »

Jak wygląda relacja przedsiębiorca – małoletni konsument?

Aktualizacja: 09.12.2011

Nie każdy przedsiębiorca wie, że małoletni konsument, poniżej trzynastego roku życia w ogóle nie posiada zdolności do czynności prawnych. Dzieci nie powinny same kupować produktów ani usług. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

ratalnie.com

Ratalnie.com to marka należąca do Lloyd Financial. Jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku na łatwo dostępne pożyczki gotówkowe opierające się na polskim kapitale.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »