| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

ABC małej firmy

Jak prowadzić blog firmowy?

Aktualizacja: 08.12.2011

Poznawszy szczegóły dotyczące blogów i związane z nimi możliwości, prawdopodobnie się zastanawiasz, w jaki sposób mogą one pomóc Twojej firmie. Jak dzięki nim możesz stać się zauważalny? »

W jaki sposób aktualizować dane firmy?

Aktualizacja: 08.12.2011

Instytucja „jednego okienka”, która w założeniu miała maksymalnie uprościć procedury związane z założeniem działalności gospodarczej, nie do końca spełniła swoją rolę. Przyszły przedsiębiorca ciągle musi dopełnić formalności w kilku urzędach. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku aktualizacji danych firmy. »

Jak firma może chronić się przed oczernianiem w internecie?

Aktualizacja: 08.12.2011

Internet, który rozwija się w zastraszającym tempie może być nośnikiem informacji oczerniających przedsiębiorcę. Jeżeli Twoja konkurencja zamieszcza nieprawdziwe informacje na temat prowadzonej przez Ciebie firmy, dopuszcza się czynu nieuczciwej konkurencji i popełnia przestępstwo. »

Czy możesz uchronić rodzinę przed spłatą długów własnej firmy?

Aktualizacja: 08.12.2011

Prowadzisz własną firmę, niestety masz pecha i popadasz w coraz to większe długi, czy wiesz, że w wielu przypadkach za ich spłatę będą odpowiedzialni Twoi najbliżsi: żona i dzieci. Możesz jednak uchronić rodzinę przed wierzycielami. W jaki sposób? »

Jakie znaczenie ma domena internetowa dla przedsiębiorców?

Aktualizacja: 08.12.2011

Domena internetowa to nie tylko składnik adresu strony internetowej, którego głównym celem jest jej odróżnienie. Obecnie pozwala ona również, jako znak towarowy, na identyfikację towarów, usług czy przedsiębiorców. »

Jak kalkulować koszty i zyski dla spółki spin off?

Aktualizacja: 08.12.2011

Prowadzenie spółki spin off jest działaniem różniącym się od zarządzania innymi typami firm. Zanim przedsiębiorca rozpocznie działalność technologiczną powinien zastanowić się w jaki sposób wejść na rynek oraz jak rozpocząć działalność, aby zyskać najwięcej. Jak to zrobić? »

Jak faktoring w praktyce pomaga rozwiązywać problemy firm?

Aktualizacja: 08.12.2011

Doświadczenia przedsiębiorców z okresu zapaści gospodarczej doprowadziły do większego przywiązania uwagi do istotnego czynnika jakim jest zachowanie płynności finansowej. Kryzys dobiega końca, jednak wiele firm nadal sięga po sprawdzone rozwiązanie faktoringu. Czy może on być rozwiązaniem problemów trapiących przedsiębiorców? »

Co się dzieje na rynku tłumaczeń dla małych firm?

Aktualizacja: 08.12.2011

Międzynarodowy biznes wymaga tłumaczeń korespondencji, dokumentacji i umów. Jak wygląda rynek tłumaczeń? Jakie metody stosują polskie przedsiębiorstwa prowadzące działalność międzynarodową? »

Czym jest punkt kontaktowy dla usługodawców i usługobiorców?

Aktualizacja: 08.12.2011

Na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 17 stycznia 2010 r. w sprawie utworzenia punktu kontaktowego dla administracji oraz punktu kontaktowego dla usługodawców i usługobiorców określono między innymi zakres zadań i szczegółowe warunki techniczne i organizacyjne punktu kontaktowych dla usługodawców i usługobiorców. Dzięki ich istnieniu przedsiębiorcy świadczący usługi elektroniczne będą mogli dużo łatwiej niż dotychczas uzyskać informacje i skorzystać z doradztwa. Jakie są cele punktu kontaktowego? »

Czy kobiety są przedsiębiorcze?

Aktualizacja: 08.03.2012

Przyjęło się uważać, że prowadzenie biznesu jest domeną mężczyzn. Tak zresztą świat wyglądał przez wieki – mężczyzna prowadził interes, a kobieta dom. Współcześnie jednak sytuacja wygląda odrobinę inaczej. »

Jakie znaczenie dla małych firm mają odnawialne źródła energii?

Aktualizacja: 08.12.2011

Ostatnimi czasy mamy możliwość dostrzeżenia silnie kreującego się ogólnoświatowego trendu proekologicznego. I nie mam tu na myśli lobby wielu organizacji stojących na straży środowiska naturalnego np. Greenpeace, ale globalny trend zmierzający do propagowania poprawy stanu przyrody poprzez stosowanie alternatywnych źródeł energii. »

Jak zbadać siłę tożsamości firmy?

Aktualizacja: 08.12.2011

Odnoszące sukcesy, firmy podejmują wybory i informują o nich w sposób świadomy i ostrożny. Ich tożsamość jest tworzona, precyzowana, pielęgnowana i stale umacniana. Silna tożsamość to pierwszy krok to strategicznej indywidualizacji i stanowi klucz do konkurencyjnego potencjału przedsiębiorstwa. Pytanie „Kim jesteś” zostaje rozbudowane do „Co cię wyróżnia spośród innych?”. »

Czy polskiego przedsiębiorcę odnajdziemy w internecie?

Aktualizacja: 08.12.2011

W Polsce dynamika powstawania nowych firm znajduje się na wysokim poziomie. Doskonałym miejscem na rozwój biznesu wydaje się być internet. Łatwość wyszukiwania informacji oraz brak konieczności wychodzenia z domu stanowią podstawę jego popularności. Czy polscy przedsiębiorcy wykorzystują stojące przed nimi możliwości? Raport ekspertów z Oferia.pl to obraz polskiej przedsiębiorczości w sieci. »

Czy Polacy są przedsiębiorczy?

Aktualizacja: 08.12.2011

Polacy posiadają żyłkę do interesów i są ludźmi przedsiębiorczymi – wynika z przeprowadzonego badania Eurobarometru „Przedsiębiorczość w Europie i poza nią”. Polska jest jednym z państw, które charakteryzuje się znaczną dynamiką powstawania nowych firm. »

Czy stacjom paliw wolno pracować w święta?

Aktualizacja: 08.12.2011

Ministerstwo pracy zwraca uwagę, że stacje paliw nie są uprawnione do pracy w dni ustawowo wolne od pracy. Stanowisko przeciwne przyjęła inspekcja pracy zezwalająca im na handel ze względu na użyteczność społeczną. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Monika Kantowicz-Gdańska

Konsultant, certyfikowany trener, audytor. Ekspert z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. Zajmuje się w szczególności rozwojem menedżerów oraz badaniem opinii pracowników i doradztwem w zakresie doskonalenia organizacji. Od początku swojej kariery zawodowej pracuje z najwyższą kadrą zarządzającą oraz menedżerami różnych szczebli - zarówno w wymiarze grupowym, jak i indywidualnym. Koncentruje się na kluczowych wyzwaniach i buduje na pozytywach. Rozwija miękkie kompetencje, a w szczególności umiejętności komunikacyjne. Jest inspiratorką autorefleksji i orędowniczką dialogu. Uczy menedżerów, jak skutecznie budować zaangażowanie i przełamywać opory pracowników wobec zmian. Jako niezależny konsultant i trener pracuje od 2006 roku. Zrealizowała liczne projekty doradcze i rozwojowe dla firm z wielu branż oraz instytucji publicznych. Prowadzi warsztaty, szkolenia i wykłady z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz PR (kształtowanie wizerunku pracodawcy, komunikacja menedżerska, komunikacja wewnętrzna w organizacji, zarządzanie talentami, zarzadzanie wiedzą i inne obszary tematyczne). Projektuje programy rozwojowe.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK