| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Bariery rozwoju mikroprzedsiębiorstw w 2014 roku

Bariery rozwoju mikroprzedsiębiorstw w 2014 roku

Rosnące koszty prowadzenia działalności, spadek popytu oraz zła kondycja gospodarki – to najczęstsze obawy mikro- i małych przedsiębiorców w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej w 2014 roku. Dane te ujawniło badanie Instytutu Badań i Analiz oraz portalu Firmy.net.

W badaniu zadano także przedsiębiorcom pytanie otwarte, z czego wynikają ich trudności przy utrzymaniu zadowalającego poziomu cen i sprzedaży. Zdaniem respondentów przyczyną są przede wszystkim:

  • zubożenie społeczeństwa i spadek popytu,
  • ogólny kryzys i spowolnienie gospodarcze,
  • wzrost kosztów, wysokie podatki,
  • źle prowadzone rządy i polityka gospodarcza kraju,
  • negatywne podejście urzędników, biurokracja,
  • duża konkurencja cenowa,
  • działalność szarej strefy,
  • deregulacja zawodów, środki pomocowe z UE, o które trudno się starać firmom z sektora MŚP.

Samozatrudnienie - czy to mi się opłaca?

Usługi, budownictwo i przemysł  - to sektory najsilniej odczuwające skutki kryzysu

Największą wrażliwością na zmienność zewnętrznych uwarunkowań charakteryzował się w 2013 roku sektor usług, budownictwa i przemysłu, gdzie udział przedsiębiorstw odczuwających negatywne skutki zmian był najwyższy. W najmniejszym stopniu zmienność otoczenia zewnętrznego negatywnie wpłynęła na firmy działające w sektorze rolnictwa, leśnictwa, łowiectwa i rybactwa. Z deklaracji przedsiębiorców z tych sektorów wynika wręcz, że zmiany te wpłynęły w dużym stopniu pozytywnie na ich działalność.

Umowa zawarta z przedsiębiorcą na odległość

Źródło: Instytut Badań i Analiz

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Melonet

Agencja SEM zajmująca się marketingiem w Internecie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »