| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Święta Bożego Narodzenia 2012 w firmie i biznesie

Święta Bożego Narodzenia 2012 w firmie i biznesie

Mamy dopiero połowę listopada ale już tu i ówdzie czuć i widać przygotowania do nadchodzącego Bożego Narodzenia i zakupowego szaleństwa. Dotyczy ono nie tylko osób prywatnych, ale również firm. Ciężko jednak oprzeć się wrażeniu, że wszystko już było, a znalezienie czegoś naprawdę oryginalnego graniczy z cudem. Co więc wybrać, jakim upominkiem zaskoczyć?

We wrześniu 2012 roku firma badawcza Deloitte przeprowadziła badanie z którego wynika, że Polacy najchętniej pod choinką znaleźliby kopertę z gotówką, książki, kosmetyki lub perfumy. Badanie zostało przeprowadzone w 18 krajach europejskich. W sondażu poproszono ponad 18,5 tysiąca osób w tym 784 osoby w Polsce o wypełnienie internetowej ankiety.

Wraz z nadchodzącymi Świętami także pracodawcy zaczynają poszukiwania prezentów dla pracowników, klientów i kontrahentów. W sklepach i w Internecie można znaleźć setki ofert przy czym wybór z roku na rok jest praktycznie taki sam. A gdyby tak firmy odeszły od standardowego podejścia i postawiły na bardziej kreatywne pomysły…

Do rekomendowanych interaktywnych prezentów należą:

- Kartki nawiązujące do logo lub wykorzystujące motyw z logo firmy, mające dzięki temu indywidualny charakter,
- Kartki interaktywne, ale „nie z ruszającą się choinką lub Św. Mikołajem”, a nawiązujące do specyfiki danej firmy czy też profilu działalności,
- Kartki w formie wideo z działalności firmy ze zdjęciami pracowników lub nagranymi życzeniami działów firmy lub prezesa w atrakcyjnej szacie graficznej,
- Kartki wirusowe angażujące obdarowywanego adresata. Na bazie otrzymanej kartki istnieje też możliwość stworzenia własnej i przesłania jej dalej,
- Spersonalizowane wiadomości MMS dostarczane wprost na urządzenia mobilne adresata,
- Gry o tematyce świątecznej, ale nawiązujące do tematyki usług lub produktów firmy, będące jednocześnie formą promocji oferty firmy.

Coraz częściej spotykamy się z zapytaniami od klientów odnośnie możliwości stworzenia pomysłowej kartki, aplikacji, animacji czy też filmiku odnośnie Świąt Bożego Narodzenia.  Przed Świętami, każdy z nas dostaje dziesiątki kartek Świątecznych na maila. Większość z kartek jest przez nas ignorowana i nie czytana, gdyż tylko niektóre wzbudzają naszą ciekawość i sympatię. Warto zadbać, by kartka świąteczna nawiązywała do logo/usług/produktów firmy lub jej wyróżników, a nie była tylko obrazkiem z choinką, prezentami czy Mikołajem. - mówi Michał Hryniszyn dyrektor w agencji interaktywnej Migomedia.

Możliwości jest wiele. Warto zadbać, aby przy okazji tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia, to Państwa sposób złożenia życzeń został zapamiętany na długo.

Ulgi w PIT – w 2012 r. po staremu, zmiany dopiero od 2013 r.

Ulga internetowa 2013

Podatek VAT - zmiany 2013 / 2014

Kartka mailowa nie musi być nudna

Do najbardziej znanych aplikacji, które tworzone są przez firmy np. na Święta są na pewno wirtualne kartki świąteczne wysyłane drogą mailową. I choć pomysł jest już od dawna znany to czy na pewno w pełni wykorzystany?

Wszystko zależy od koncepcji i kreacji jaka zostanie stworzona. Można powiedzieć, „sky is the limit”. Tu jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia, niekonwencjonalne podejście i pomysłowość twórcy. Wszystkie elementy takiej kartki muszą być zgodne z identyfikacją i profilem firmy, a dzięki temu na pewno nie będzie ona jedną z wielu… A może Twój pomysł na kartkę zamieni się w viral i podbije przedświąteczny eter?

Pamiętaj także o swojej stronie WWW

Należy pamiętać, że oprócz podarunków i życzeń rozsyłanych drogą mailową warto też zadbać o serwis internetowy firmy. Firmową stronę internetową można urozmaicić odpowiednią grafiką, wyskakującym okienkiem z życzeniami w formie kartki świątecznej czy też drobnymi ozdobnikami, które nawiążą do danej okazji. Będzie to znak, że firma zwraca uwagę i pamięta o swoich klientach czy współpracownikach w każdej sytuacji. Wiadomo przecież, że „diabeł tkwi w szczegółach”.

Postaw na multimedialność

Nie można zapomnieć o aplikacjach multimedialnych, które są coraz bardziej popularne. Wystarczy wyobrazić sobie sytuację kiedy to w dniu Wigilii każdy z pracowników czy kontrahentów otrzyma spersonalizowanego MMS’a z życzeniami od firmy lub prezesa. Taka forma składania życzeń jest mało inwazyjna ponieważ wiadomość dostarczona zostanie wprost na urządzenie adresata, który to odbierze ją w momencie kiedy będzie miał na to czas. Są to małe gesty, ale jakże miłe i bardzo mocno wpływające i budujące pozytywny wizerunek firmy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Adwokacka AKS

Kancelaria zajmuje się prowadzeniem spraw zarówno klientów indywidualnych, jak i korporacyjnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »