| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Święta Bożego Narodzenia 2012 w firmie i biznesie

Święta Bożego Narodzenia 2012 w firmie i biznesie

Mamy dopiero połowę listopada ale już tu i ówdzie czuć i widać przygotowania do nadchodzącego Bożego Narodzenia i zakupowego szaleństwa. Dotyczy ono nie tylko osób prywatnych, ale również firm. Ciężko jednak oprzeć się wrażeniu, że wszystko już było, a znalezienie czegoś naprawdę oryginalnego graniczy z cudem. Co więc wybrać, jakim upominkiem zaskoczyć?

We wrześniu 2012 roku firma badawcza Deloitte przeprowadziła badanie z którego wynika, że Polacy najchętniej pod choinką znaleźliby kopertę z gotówką, książki, kosmetyki lub perfumy. Badanie zostało przeprowadzone w 18 krajach europejskich. W sondażu poproszono ponad 18,5 tysiąca osób w tym 784 osoby w Polsce o wypełnienie internetowej ankiety.

Wraz z nadchodzącymi Świętami także pracodawcy zaczynają poszukiwania prezentów dla pracowników, klientów i kontrahentów. W sklepach i w Internecie można znaleźć setki ofert przy czym wybór z roku na rok jest praktycznie taki sam. A gdyby tak firmy odeszły od standardowego podejścia i postawiły na bardziej kreatywne pomysły…

Do rekomendowanych interaktywnych prezentów należą:

- Kartki nawiązujące do logo lub wykorzystujące motyw z logo firmy, mające dzięki temu indywidualny charakter,
- Kartki interaktywne, ale „nie z ruszającą się choinką lub Św. Mikołajem”, a nawiązujące do specyfiki danej firmy czy też profilu działalności,
- Kartki w formie wideo z działalności firmy ze zdjęciami pracowników lub nagranymi życzeniami działów firmy lub prezesa w atrakcyjnej szacie graficznej,
- Kartki wirusowe angażujące obdarowywanego adresata. Na bazie otrzymanej kartki istnieje też możliwość stworzenia własnej i przesłania jej dalej,
- Spersonalizowane wiadomości MMS dostarczane wprost na urządzenia mobilne adresata,
- Gry o tematyce świątecznej, ale nawiązujące do tematyki usług lub produktów firmy, będące jednocześnie formą promocji oferty firmy.

Coraz częściej spotykamy się z zapytaniami od klientów odnośnie możliwości stworzenia pomysłowej kartki, aplikacji, animacji czy też filmiku odnośnie Świąt Bożego Narodzenia.  Przed Świętami, każdy z nas dostaje dziesiątki kartek Świątecznych na maila. Większość z kartek jest przez nas ignorowana i nie czytana, gdyż tylko niektóre wzbudzają naszą ciekawość i sympatię. Warto zadbać, by kartka świąteczna nawiązywała do logo/usług/produktów firmy lub jej wyróżników, a nie była tylko obrazkiem z choinką, prezentami czy Mikołajem. - mówi Michał Hryniszyn dyrektor w agencji interaktywnej Migomedia.

Możliwości jest wiele. Warto zadbać, aby przy okazji tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia, to Państwa sposób złożenia życzeń został zapamiętany na długo.

Ulgi w PIT – w 2012 r. po staremu, zmiany dopiero od 2013 r.

Ulga internetowa 2013

Podatek VAT - zmiany 2013 / 2014

Kartka mailowa nie musi być nudna

Do najbardziej znanych aplikacji, które tworzone są przez firmy np. na Święta są na pewno wirtualne kartki świąteczne wysyłane drogą mailową. I choć pomysł jest już od dawna znany to czy na pewno w pełni wykorzystany?

Wszystko zależy od koncepcji i kreacji jaka zostanie stworzona. Można powiedzieć, „sky is the limit”. Tu jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia, niekonwencjonalne podejście i pomysłowość twórcy. Wszystkie elementy takiej kartki muszą być zgodne z identyfikacją i profilem firmy, a dzięki temu na pewno nie będzie ona jedną z wielu… A może Twój pomysł na kartkę zamieni się w viral i podbije przedświąteczny eter?

Pamiętaj także o swojej stronie WWW

Należy pamiętać, że oprócz podarunków i życzeń rozsyłanych drogą mailową warto też zadbać o serwis internetowy firmy. Firmową stronę internetową można urozmaicić odpowiednią grafiką, wyskakującym okienkiem z życzeniami w formie kartki świątecznej czy też drobnymi ozdobnikami, które nawiążą do danej okazji. Będzie to znak, że firma zwraca uwagę i pamięta o swoich klientach czy współpracownikach w każdej sytuacji. Wiadomo przecież, że „diabeł tkwi w szczegółach”.

Postaw na multimedialność

Nie można zapomnieć o aplikacjach multimedialnych, które są coraz bardziej popularne. Wystarczy wyobrazić sobie sytuację kiedy to w dniu Wigilii każdy z pracowników czy kontrahentów otrzyma spersonalizowanego MMS’a z życzeniami od firmy lub prezesa. Taka forma składania życzeń jest mało inwazyjna ponieważ wiadomość dostarczona zostanie wprost na urządzenie adresata, który to odbierze ją w momencie kiedy będzie miał na to czas. Są to małe gesty, ale jakże miłe i bardzo mocno wpływające i budujące pozytywny wizerunek firmy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Bartłomiej Ślawski

Country Manager VMware w Polsce

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »