| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Merchandising drogą do portfela konsumenta

Merchandising drogą do portfela konsumenta

Sezon wiosenno-letni to nie tylko okres wzmożonej konkurencji producentów m.in. napojów gazowanych czy lodów. To także dobry czas na wprowadzenie nowych produktów. Aby nasz towar wyróżniał się na tle konkurencyjnych, warto zadbać odpowiednio wcześniej o profesjonalne usługi merchandisingowe i efektywne strategie promocyjne.

Lato sprzyja dodatkowym ekspozycjom

W sezonie aranżuje się również większą liczbę ekspozycji na określone produkty. Zabudowywane są dodatkowe strefy promocyjne, asortyment wyróżniany jest na ekspozycjach paletowych i oznaczany materiałami POS tzw. owijkami paletowymi. W przypadku napojów wystawia się je w dodatkowych lodówkach z widoczną nazwą producenta, na specjalnych standach czy tzw. ekspozycjach impulsowych, które umieszczane są przy kasach. Decyzja o zakupie danego towaru podejmowana jest w tym ostatnim przypadku spontanicznie, pod wpływem impulsu, np. gdy kupujący uświadomi sobie, że jest spragniony. Dlatego w tzw. strefie przy kasowej umieszcza się napoje w małych opakowaniach, umożliwiających natychmiastową konsumpcję. Dodatkowe miejsca w urządzeniach chłodniczych –  zarówno tych umieszczonych przy kasie, jak i na terenie hali lub sklepu – zajmują także lody. Miejsce na te produkty uzyskuje się poprzez czasowe zmniejszenie wielkości ekspozycji typowych mrożonek właśnie na rzecz lodów.

Asortyment układa się na półkach i terenie sklepu według różnych wzorów, kolorów czy marek. Ważnym elementem jest także ustawienie według kategorii cenowych, typów produktów, ich przeznaczenia czy wieku konsumentów. – Warto zadbać o odpowiednie ułożenie produktów, ich dostępność na półce, estetyczny wygląd etykiet cenowych i materiałów POS, ponieważ przyciągają one uwagę klientów i ułatwiają znalezienie konkretnego produktu. Odpowiednie rozmieszczenie asortymentu jest bardzo ważnym narzędziem wpływającym na wizerunek marki produktu oraz budującym jego przewagę na tle konkurencji – podkreśla Beata Wojtkowiak.

Ponieważ przygotowania do wzrostu zapotrzebowania na jeden produkt mogą zaczynać się już kilka miesięcy przed sezonem, warto wcześniej zadbać o profesjonalny serwis merchandisingowy oraz odpowiednie miejsce na półce. Dodatkowo przemyślane i odpowiednio zaplanowane skuteczne akcje promocyjne i reklamowe zwiększą zainteresowanie klientów produktem.

Kamila Mastalerz

Prelite Public Relations

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Musolf

ekspert z zakresu podatków i ceł

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »