| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Kryzys w firmie: Długi firmy - jak wpływają na wizerunek

Kryzys w firmie: Długi firmy - jak wpływają na wizerunek

Wpis do KRD to dla firmy gwóźdź do trumny - wynika z badania TNS OBOP. Zaufania do przedsiębiorcy znajdującego się na liście dłużników nie ma aż 61 proc. Polaków.

Przedsiębiorcy, którzy choć raz byli wpisani do Krajowego Rejestru Długów, nie zasługują na zaufanie. Z ankiety „Długi złodziejem wizerunku” przeprowadzonej przez TNS OBOP dla Krajowego Rejestru Długów wynika, że 61% Polaków nie wybrałoby produktów lub usług firmy notowanej w KRD.

Firma, która ma długi wobec kontrahentów czy pracowników jest nieuczciwa i robi wszystko, aby uniknąć odpowiedzialności, albo jest nieudolna i nie radzi sobie w interesach – uważa 74% ankietowanych. Ich zdaniem, współpraca z zadłużonym przedsiębiorstwem to ogromne ryzyko. Usprawiedliwienia dla dłużników szuka tylko 25% Polaków, wskazując, że nieregulowanie zobowiązań, to może być efekt przejściowych problemów.

Polecamy: Przedsiębiorco uważaj! BIK to nie BIG

Respondenci pytani o to, jakie czynniki najbardziej wpływają na utratę wizerunku przez firmy, wskazywali najczęściej na nieposzanowanie pracowników i klientów oraz zadłużenie. Nieco odmienne zdanie mieli prywatni przedsiębiorcy oraz menedżerowie. – Największą ujmą na honorze przedsiębiorstwa jest przede wszystkim nieszanowanie kontrahentów, na drugim miejscu brak szacunku dla pracowników – przekonuje Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej SA.

Na pytanie o to, jakie rodzaje zadłużenia najbardziej psują wizerunek firmy, blisko 90% ankietowanych wskazało na pierwszym miejscu niewypłacanie pensji pracownikom. Pozostałe długi, czyli niepłacenie kontrahentom, zaleganie ze składkami ZUS i podatkami są znacznie mniej istotne.

40% Polaków uważa, że firmy zawsze powinny płacić swoje rachunki, bez względu na sytuację. 60% ankietowanych dopuszcza możliwość nieregulowania zobowiązań, ale znaczna część tylko w wyjątkowych sytuacjach. 37% Polaków usprawiedliwia niepłacenie faktur przez przedsiębiorstwo, jeśli ono samo nie otrzymało zapłaty od swoich klientów, a 23% w sytuacji gdy na skutek kryzysu ma mniej zamówień. Zadziwiające jest stanowisko 16% ankietowanych, którzy nie widzą nic złego w tym, że firma nie płaci rachunków, aby finansować w ten sposób swoją własną działalność.

Polecamy: Ważne zmiany dla przedsiębiorców w 2012 roku

Źródło: KRD

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Adam Wiśniewski

Ekonomista, ekspert w dziedzinie finansów, inwestycji i bankowości.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »