| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Programy dla budowania globalnej gospodarki – zamówienia międzynarodowe dla polskich firm

Programy dla budowania globalnej gospodarki – zamówienia międzynarodowe dla polskich firm

W ramach PO Innowacyjna Gospodarka w latach 2007-2015 przewidziano około 77,8 mln zł na wsparcie centrów obsługi (COIE).

Budowa międzynarodowego rynku i gospodarki globalnej w Polsce opiera się na współpracy w ramach Unii Europejskiej oraz programach partnerskich dla krajów z poza UE. RP jest zaangażowana w projekty eksportowe, promocyjne z zakresu handlu i wiele innych. Wysokie zaangażowanie w akcje marketingową i informacyjną wykazują polskie ambasady. Zasięg działalności oraz forma reprezentacji jest znaczącym wsparciem dla firm. Dobre rozeznanie rynku i odpowiednie kwalifikacje pozwalają na przygotowanie się do wejścia na rynek zagraniczny.

Centrum Obsługi Eksporterów i Inwestorów (COIE)

W ramach PO Innowacyjna Gospodarka w latach 2007-2015 przewidziano około 77,8 mln zł na wsparcie centrów obsługi (COIE). Celem wsparcia jest utworzenie rynku informacji na rzecz organizacji eksportu i inwestycji poza granicami kraju. Doradztwo opiera się na wprowadzeniu planowania, organizowania i odpowiedniej realizacji wybranych inwestycji i projektów. W kraju przedstawicielami COIE są Urzędy Marszałkowskie, poza granicami Ambasady. W ramach programu wsparcie jest kierowane dla usługodawców z dziedziny eksportu oraz firm zaangażowanych w handel międzynarodowy. Centra są ukierunkowane zarówno na mikro i małe przedsiębiorstwa jak również średnie i duże.

Cele Centrum Informacji opierają się na działaniach badawczych, organizacyjnych oraz administracyjnych i wydawniczych. W ten sposób ograniczone zostaną koszty wprowadzania produktów i usług na rynek międzynarodowy, równocześnie firmy zwiększają swoją konkurencyjność i rynek zbytu.

Polecamy: Przelicznik euro do zamówień publicznych 2012

Programy na 2012

W roku 2012  Ministerstwo Gospodarki wprowadziło do realizacji kilka projektów ukierunkowanych na rozbudowę rynków zbytu i promocje polskich produktów i usług. Budowa rynku zbytu dla polskich firm wymaga znacznych nakładów na promocje i reprezentacje firm i kraju. Kolejnym krokiem jest stworzenie i wprowadzenie na rynki zagraniczne różnorodnych projektów informacyjnych (wydawnictwa, broszury, portale i magazyny branżowe i eksperckie.

Do programu Ministerstwa na rzecz eksportu wliczane są branżowe projekty promocyjne (eksport poza UE) oraz promocja instrumentów i narzędzi dla eksportu na rynku globalnym (poza UE).

Projekty branżowe dotyczą przynajmniej czterech przedsiębiorstw powiązanych relacjami biznesowymi. Kwota wsparcia to 100 tys. zł. Może być przeznaczona na wydatki reprezentacyjne: informatory i wydawnictwa oraz koszt uczestnictwa w targach, degustacjach, prezentacjach oraz konferencjach. Wydatki na transport oraz koszt badań rynków zagranicznych jest również wliczany. Do 2011 były prowadzone programy dofinansowania certyfikatów i zezwoleń eksportowych (poza UE), jednak kapitał przeznaczony na ten cel został wyczerpany, kolejne nabory odbędą się w 2012. Obok reprezentacji na wystawach i targach międzynarodowych  firmy eksportujące mogą ubiegać się o wsparcie finansowe (do 50%) na własne prezentacje, prelekcje i wystawy. Dofinansowanie dotyczy kosztów organizacji (sala, obsługa techniczna, oświetlenie, nagłośnienie) oraz wydatki na materiały informacyjne i tłumaczenia. Przedsięwzięcia wydawnicze również są dofinansowane z MG (do 50%), muszą dotyczyć wybranej branży czy segmentu.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Stefanowicz

Dyrektor Zespołu ds. Cła i Akcyzy w KPMG

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »