| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Programy dla budowania globalnej gospodarki – zamówienia międzynarodowe dla polskich firm

Programy dla budowania globalnej gospodarki – zamówienia międzynarodowe dla polskich firm

W ramach PO Innowacyjna Gospodarka w latach 2007-2015 przewidziano około 77,8 mln zł na wsparcie centrów obsługi (COIE).

Kraje współpracujące z Polską

W Polsce współpraca międzynarodowa jest mocno rozwinięta. Głównym kierunkiem eksportu jest UE, lecz od kilku lat Polska i inne kraje Unii angażuje się w projekty i programy handlowe do krajów wschodnich (Partnerstwo Wschodnie) oraz Europy Południowej. Ważnym parterem dla Polski jest jednostka UNIDO, które zajmuje się współpracą międzynarodową w zakresie technologii i konkurencyjności na globalnym rynku, w oparciu o współprace] międzynarodową. Organizacja OECD jest ukierunkowana na wspieranie rozwoju i ekspansji krajów oraz działania doradcze, badawcze i informacyjne. Dla wielu branż produkcyjnych ważne jest polskie uczestnictwo w Międzynarodowych Organizacjach Surowcowych (m.in. branża cukrownicza, miedź czy zboża).

Polecamy: Składki ZUS 2012

Programy wprowadzone w kraju dla budowania globalnej gospodarki opierają się na polityce UE wobec krajów spoza unii, lecz wiele działań na forum międzynarodowym dotyczy wyłącznie programów i projektów krajowych. Stowarzyszenia branżowe, UNIDO czy OECD są niezależne od Unii, współpraca Polski z tymi jednostkami trwa od wielu lat i przynosi wymierne korzyści. Polityka w Europie to programy UE oraz wewnętrzne umowy miedzy krajami. W Polsce ostatnie lata współpracy opierały się na działaniach reprezentacyjnych i promocyjnych. Wprowadzenie na rynek międzynarodowym polskich produktów i usług  jest kolejnym krokiem po wprowadzaniu i rozpowszechnieniu rynku informacji międzynarodowych (wydawnictwa, publikacje, badania czy analizy). Kolejne lata będą kontynuacją tych trendów na rzecz rozbudowy handlu zagranicznego, promocji na forum globalnym oraz rozbudowy sieci informacji. Efekty w skali krajowej jest wzrost zamówień i inwestycji z zagranicy.

Dane:

www.mg.gov.pl/Wspolpraca+miedzynarodowa

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Tomala

Aplikant radcowski przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK