| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Jak firma może wpisać się na listę podmiotów wykonujących działalność lobbingową?

Jak firma może wpisać się na listę podmiotów wykonujących działalność lobbingową?

Jeżeli prowadzisz firmę, której przedmiotem ma być zawodowa działalność lobbingowa, powinieneś wystąpić z wnioskiem o wpis na listę podmiotów wykonujących działalność lobbingową prowadzoną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Jak to zrobić? Przeczytaj.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414 ze zm.) prowadzi rejestr podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową. Informacje zawarte w rejestrze podlegają udostępnieniu w Biuletynie Informacji Publicznej, z wyjątkiem adresów osób fizycznych (art. 10 ust. 5 ustawy).

Dokumenty, które należy złożyć w sprawie wpisu na listę podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową szczegółowo określa rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 lutego 2006 r. w sprawie rejestru podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową (Dz. U. Nr 34, poz. 240). Są to:

1. kserokopie stron dowodu osobistego, potwierdzone za zgodność - w przypadku osób fizycznych niebędących przedsiębiorcą, wykonujących zawodową działalność lobbingową na podstawie umowy cywilnoprawnej;
2. aktualny wyciąg z rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej - w przypadku przedsiębiorców wykonujących zawodową działalność lobbingową;
3. urzędowy formularz, podpisany przez zgłaszającego lub osoby upoważnione do jego reprezentowania. Zgłoszenie można także wnosić na formularzach stanowiących wydruki komputerowe lub będących kserokopiami urzędowego formularza.

Polecamy: Kiedy potrzebna jest koncesja lub zezwolenie?

Do zgłoszenia należy dołączyć dowód wpłaty w wysokości 100 zł.

Wnioski o wpis do rejestru można składać za pośrednictwem poczty na adres MSWiA ul. Batorego 5; 02 - 591 Warszawa, bądź osobiście w Kancelarii Departamentu Administracji Publicznej MSWiA (ul. Wspólna 2/4, IV piętro, pokój numer 4001).

Organ prowadzący rejestr wydaje na żądanie podmiotu wpisanego do rejestru zaświadczenie o wpisie do rejestru. Wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 złotych.

Stosownie do art. 11 ust. 8 ustawy o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa zaświadczenie jest ważne 3 miesiące od dnia wydania.

  • wniosku podmiotu wpisanego do rejestru lub osób upoważnionych do jego reprezentowania, czytelnie podpisanego, złożonego organowi prowadzącemu rejestr, wskazującego na zaprzestanie wykonywania zawodowej działalności lobbingowej oraz zawierającego dane określone w części A formularza zgłoszenia i numer kolejny wpisu w rejestrze;
  • przekazanego przez sąd prawomocnego orzeczenia zakazującego wykonywania zawodowej działalności lobbingowej;
  • od wykreślenia z rejestru nie pobiera się opłaty.

Polecamy: Jak złożyć wniosek o wpis do rejestru przedsiębiorstw składowych?

Źródło: MSWiA

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

ChinskiRaport.pl

Serwis umożliwiający weryfikację chińskich firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »