| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Jakie są procedury wydawania zezwoleń przewoźnikom międzynarodowym?

Jakie są procedury wydawania zezwoleń przewoźnikom międzynarodowym?

Przedsiębiorca trudniący się prowadzeniem działalności gospodarczej w zakresie przewozu osób, może wykonywać ją w różnoraki sposób. Przewóz może więc odbywać się zarówno w kraju, jak też może przebiegać przez kraje Unii Europejskiej. W zależności od zakresu prowadzonego transportu inaczej kształtują się procedury.

Możliwe jest również prowadzenie działalności przewozowej osób na terenie krajów położonych poza obszarem państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym. Poniżej zostaną przedstawione procedury dotyczące uzyskania zezwolenia właśnie w przypadku prowadzenia działalności o takim zasięgu.

Jeżeli więc zezwolenie wydane jest przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego dla linii komunikacyjnych wykraczających poza terytorium Unii Europejskiej oraz EOG, może być ono zmienione na wniosek jego posiadacza. Będzie to miało miejsce w razie zmiany oznaczenia przedsiębiorcy, siedziby i adresu przedsiębiorcy.
Zezwolenie wydane takiemu przedsiębiorcy może być również zmienione w razie zmiany:
• przebiegu linii regularnej, rozkładu jazdy, zwiększenia pojemności pojazdów, częstotliwości ich kursowania lub zmian godzin odjazdów z poszczególnych przystanków,
• zagranicznego przewoźnika drogowego, z którym zawarto umowę o wspólnym prowadzeniu linii regularnej w międzynarodowym transporcie drogowym.
Należy pamiętać, że organ zajmie się tym jedynie na wniosek posiadacza zezwolenia.

Polecamy:Kiedy przedsiębiorcę może kontrolować CBA?

Zezwolenie wydawane takiemu przedsiębiorcy może wygasnąć w razie:
1. zrzeczenia się zezwolenia, z takim jednak zastrzeżeniem, że przedsiębiorca nie może zrzec się zezwolenia, w sytuacji gdy wszczęto wobec niego postępowanie o cofnięcie tego zezwolenia,
2. upływu terminu określonego w zezwoleniu,
3. wystąpienia sytuacji, jaką jest utrata licencji, na skutek określonych okoliczności.

Zezwolenie wydane przedsiębiorcy wykonującemu przewozy wykraczające poza obszar państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym może zostać cofnięte. Dzieje się tak w razie:
1. cofnięcia licencji
2. naruszenia lub zmiany warunków, na jakich zezwolenie zostało wydane oraz określonych w zezwoleniu,
3. nie wykonywania przez przedsiębiorcę, na skutek okoliczności zależnych od niego, przewozów regularnych co najmniej przez 3 miesiące,
4. odstąpienia zezwolenia osobie trzeciej, przy czym należy pamiętać, że nie jest odstąpieniem zezwolenia powierzenie wykonania przewozu innemu przewoźnikowi.
Należy pamiętać, że w razie cofnięcia zezwolenia, wniosek o ponowne wydanie zezwolenia nie może być rozpatrzony wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia, w którym decyzja o cofnięciu stała się ostateczna.

Polecamy:Najem dla początkującego przedsiębiorcy - porada

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Samorządowy Serwis Prawny

Serwis Kancelarii Ślązak, Zapiór i Wspólnicy dla jednostek samorządu terytorialnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »