| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

ABC małej firmy

Korupcja gospodarcza - poradnik

Aktualizacja: 11.10.2011

Korupcja w sektorze prywatnym to realny problem. Formy przekupstwa podmiotów gospodarczych są różnorodne i, co najgorsze, coraz trudniejsze do wykrycia. Co jest dopuszczalne przez polskie prawo, a za co odpowiada się przed sądem? Nasz ekspert podpowiada. »

Przedsiębiorstwo - czym tak naprawdę jest?

Aktualizacja: 28.09.2011

Wydawać by się mogło, że zagadnienia dotyczące samego przedsiębiorstwa są doskonale znane i zrozumiałe. Praktyka ukazuje jednak sytuacje, które mogą być trudne do zrozumienia i realizacji. Tak jest między innymi w przypadku kwestii zachowania odpowiedniej formy czynności prawnej, jaką jest sprzedaż przedsiębiorstwa. »

Obowiązki przedsiębiorcy w zakresie zwielokrotniania utworów

Aktualizacja: 28.09.2011

Prowadzenie działalności gospodarczej może odbywać się na wielu płaszczyznach. Jedną z możliwości jest aktywność w zakresie działalności reprograficznej, tj. polegającej na zwielokrotnianiu utworów. Należy jednak pamiętać, że ta działalność łączy się z pewnymi obowiązkami. Jakimi? Odpowiedzi znajdziesz w poradzie. »

Reklamacja rzeczy używanej

Aktualizacja: 27.09.2011

Sprzedający ma obowiązek rozpoznać reklamację nie tylko rzeczy nowej, ale też używanej. Sprzedawca powinien również wydać kupującemu rzecz, która nadaje się do użytku. »

Wytwarzasz regionalny produkt spożywczy? - wpisz go na listę produktów tradycyjnych!

Aktualizacja: 21.09.2011

Produkty rolne, środki spożywcze i napoje spirytusowe, stanowiące element kulturowego dziedzictwa regionu, mogą być wpisane na listę produktów tradycyjnych. Jakie warunki musi spełniać dany produkt i jak przebiega procedura wpisu? Odpowiedzi udzieli nasz ekspert. »

Kiedy przedsiębiorca odpowiada za niezgodny z umową towar konsumpcyjny?

Aktualizacja: 14.09.2011

Zakres odpowiedzialności przedsiębiorcy za sprzedaż towaru konsumpcyjnego niezgodnego z umową reguluje ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Jej przepisy mają charakter bezwzględnie obowiązujących, co oznacza dla przedsiębiorcy, że nie może ograniczyć w umowie podstaw do wniesienia reklamacji. »

Utrudnianie realizacji reklamacji jako praktyka naruszająca zbiorowe interesy konsumentów

Aktualizacja: 14.09.2011

W praktyce procedura reklamacyjna ze względu na negatywną postawę przedsiębiorcy często okazuje się utrudniona. W takiej sytuacji konsekwencją dla sprzedawcy może być uznanie jego działania za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów. »

Co grozi przedsiębiorcy za celowe niedopełnianie swoich obowiązków?

Aktualizacja: 05.09.2011

Jakie są konsekwencje celowego niedopełniania obowiązków? Czy działając na niekorzyść dłużnika możemy stracić firmę? Ekspert podpowiada, co warto wiedzieć, by uniknąć przykrych niespodzianek. »

Jakie wymagania dla produkcji, sprzedaży i importu zabawek - poradnik

Aktualizacja: 28.07.2011

Rozporządzenie w sprawie zasadniczych wymagań dla zabawek dostosowuje prawo krajowe do przepisów Unii Europejskiej. Nowe regulacje określają obowiązki przedsiębiorców, zarówno właścicieli sklepów, jak i producentów oraz importerów. Celem jest zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom. »

Czy pełnomocnik może wyręczać przedsiębiorcę w postępowaniu administracyjnym?

Aktualizacja: 04.08.2011

Pełnomocnik prowadzący sprawy firmy w postępowaniu administracyjnym może zaoszczędzić nie tylko czas przedsiębiorcy, ale również zapewnić profesjonalną reprezentację. Ekspert wyjaśnia, krok po kroku, czy pełnomocnik może wyręczać przedsiębiorcę w postępowaniu administracyjnym. »

Jak poprawić funkcjonowanie kancelarii prawniczej?

Aktualizacja: 04.05.2011

Polski wymiar sprawiedliwości boryka się z problemem stale rosnącej ilości papierowych dokumentów. Dotyczy to również kancelarii prawnych. Jak rozwiązać trudności związane z archiwizacją? Przeczytaj. »

Poradnik dla właścicieli sklepów: wyprzedaż a prawa konsumentów

Aktualizacja: 25.07.2011

Aż 76 proc. konsumentów kieruje się ceną dokonując wyboru produktu – wynika z tegorocznych badań CBOS. Sklepy od lat zarabiają na wyprzedażach, a klienci korzystają z okazji i szturmują sklepy. Przedsiębiorca powinien jednak wiedzieć, jakie prawa mają konsumenci, którzy nabyli towar na wyprzedaży. »

Jak chronić dobra osobiste przedsiębiorcy w mediach – część 1

Aktualizacja: 06.04.2011

Wielu przedsiębiorcom coraz mocniej zależy na obecności ich firmy w mediach – zarówno tradycyjnych jak i elektronicznych. Niestety wzmianka na temat określonej firmy może niekiedy mieć zdecydowanie negatywny dla przedsiębiorcy wydźwięk i przybrać formę nieuzasadnionej krytyki. »

Firma z zagranicy, konsument z Polski - porada

Aktualizacja: 18.08.2011

Zagraniczny sprzedawca oraz polski kupujący powinni wiedzieć jakie uprawnienia przysługują konsumentowi. Co z uprawnieniami wynikającymi z polskich ustaw konsumenckich? »

Jak przedsiębiorca może bronić się przed zarzutem przedawnienia?

Aktualizacja: 10.05.2011

Każdy przedsiębiorca, któremu przytrafiło się prowadzić spór sądowy, czy to występując w roli powoda albo pozwanego, stawał przed pytaniem o przedawnienie roszczenia - swojego, lub przeciwnika. Zgłaszając bowiem roszczenie przedawnione, wierzyciel ryzykuje przegranie sprawy na skutek zarzutu dłużnika. Zadaniem powoda będzie wtedy wskazanie okoliczności uzasadniających bezzasadność zarzutu. Na czym zatem może polegać argumentacja powoda? »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Dawid Tomaszewski

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK