REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przygotować sklep do porównywania cen za pośrednictwem telefonu?

Anna Kurek
Jak przygotować sklep do porównywania cen za pośrednictwem telefonu?
Jak przygotować sklep do porównywania cen za pośrednictwem telefonu?

REKLAMA

REKLAMA

Coraz powszechniejsze smartfony w rękach klientów mogą zaszkodzić sklepom stacjonarnym, które narzucają proporcjonalnie duże marże. Mobilne fotoporównywarki, po wcześniejszym zrobieniu zdjęcia kodu kreskowego lub numeru ISBN, w kilka sekund zestawiają dostępność i ceny danego produktu w różnych sklepach. Również internetowych.

Porównywanie cen za pomocą smartfona, choć brzmi to dość niewiarygodnie, jest stosunkowo proste. Wystarczy wziąć produkt do ręki, dla przykładu książkę i zrobić zdjęcie kodu kreskowego produktu lub jego numeru ISBN. Po chwili otrzymujemy informację o dostępności tej pozycji i jej cenach u konkurencji.

REKLAMA

W większości po uzyskaniu takiej informacji, potencjalny klient wycofuje się ze sklepu i robi zakup tam, gdzie cena jest najkorzystniejsza np. w sklepie internetowym. Co gorsza może zaprzestać kupować w ulubionej księgarni na rzecz innej, tańszej.

Sprzedawcy muszą liczyć się z faktem, że fotoporównywarki są coraz popularniejsze. Appstore już darmowo oferuje jedno z takich rozwiązań na iPhona. Na skutki działań takich aplikacji warto zacząć przygotowywać się wcześniej, aby nie dać się zaskoczyć.

Istnieją dwa rozwiązania pozwalające skutecznie konkurować sklepom tradycyjnym z ich internetowymi odpowiednikami.

Pierwsze z nich to udzielanie rabatu na produkty, które u konkurencji można kupić taniej. Już można się spotkać z osobami, które po uzyskaniu informacji o cenach podchodzą do sprzedawcy udowadniając, że gdzie indziej tę samą powieść można kupić np. 20% taniej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak napisać regulamin e-sklepu?

REKLAMA

Można również sprzedawać towary po ustalonej przez nas cenie, a w ramach różnicy cenowej do zakupu dodać jakiś gratis. Inną możliwością jest próba związania ze sobą klientów, dzięki wydawaniu kart stałego klienta, rabatowych czy upominkowych.

Trzeba jednak wiedzieć, że nie każdy potencjalny klient udzieli informacji o niższej cenie u konkurencji. Samo dawanie rabatów wydaje się być metodą tymczasową, nie rozwiązującą problemu w dalszej perspektywie.

Drugie rozwiązanie to podjęcie współpracy z twórcami takich aplikacji i udostępnienie swojej oferty w jej bazach danych. Taki sposób wydaje się najrozsądniejszy i warto zastanowić się nad tym już dziś, kiedy cała technologia na polskim rynku dopiero się rozwija.

Zobacz także: Chcesz obniżyć koszty prowadzenia firmy? Sięgnij po leasing

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA