| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

ABC małej firmy

Utrudnianie realizacji reklamacji jako praktyka naruszająca zbiorowe interesy konsumentów

Aktualizacja: 14.09.2011

W praktyce procedura reklamacyjna ze względu na negatywną postawę przedsiębiorcy często okazuje się utrudniona. W takiej sytuacji konsekwencją dla sprzedawcy może być uznanie jego działania za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów. »

Co grozi przedsiębiorcy za celowe niedopełnianie swoich obowiązków?

Aktualizacja: 05.09.2011

Jakie są konsekwencje celowego niedopełniania obowiązków? Czy działając na niekorzyść dłużnika możemy stracić firmę? Ekspert podpowiada, co warto wiedzieć, by uniknąć przykrych niespodzianek. »

Jakie wymagania dla produkcji, sprzedaży i importu zabawek - poradnik

Aktualizacja: 28.07.2011

Rozporządzenie w sprawie zasadniczych wymagań dla zabawek dostosowuje prawo krajowe do przepisów Unii Europejskiej. Nowe regulacje określają obowiązki przedsiębiorców, zarówno właścicieli sklepów, jak i producentów oraz importerów. Celem jest zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom. »

Czy pełnomocnik może wyręczać przedsiębiorcę w postępowaniu administracyjnym?

Aktualizacja: 04.08.2011

Pełnomocnik prowadzący sprawy firmy w postępowaniu administracyjnym może zaoszczędzić nie tylko czas przedsiębiorcy, ale również zapewnić profesjonalną reprezentację. Ekspert wyjaśnia, krok po kroku, czy pełnomocnik może wyręczać przedsiębiorcę w postępowaniu administracyjnym. »

Jak poprawić funkcjonowanie kancelarii prawniczej?

Aktualizacja: 04.05.2011

Polski wymiar sprawiedliwości boryka się z problemem stale rosnącej ilości papierowych dokumentów. Dotyczy to również kancelarii prawnych. Jak rozwiązać trudności związane z archiwizacją? Przeczytaj. »

Poradnik dla właścicieli sklepów: wyprzedaż a prawa konsumentów

Aktualizacja: 25.07.2011

Aż 76 proc. konsumentów kieruje się ceną dokonując wyboru produktu – wynika z tegorocznych badań CBOS. Sklepy od lat zarabiają na wyprzedażach, a klienci korzystają z okazji i szturmują sklepy. Przedsiębiorca powinien jednak wiedzieć, jakie prawa mają konsumenci, którzy nabyli towar na wyprzedaży. »

Jak chronić dobra osobiste przedsiębiorcy w mediach – część 1

Aktualizacja: 06.04.2011

Wielu przedsiębiorcom coraz mocniej zależy na obecności ich firmy w mediach – zarówno tradycyjnych jak i elektronicznych. Niestety wzmianka na temat określonej firmy może niekiedy mieć zdecydowanie negatywny dla przedsiębiorcy wydźwięk i przybrać formę nieuzasadnionej krytyki. »

Firma z zagranicy, konsument z Polski - porada

Aktualizacja: 18.08.2011

Zagraniczny sprzedawca oraz polski kupujący powinni wiedzieć jakie uprawnienia przysługują konsumentowi. Co z uprawnieniami wynikającymi z polskich ustaw konsumenckich? »

Jak przedsiębiorca może bronić się przed zarzutem przedawnienia?

Aktualizacja: 10.05.2011

Każdy przedsiębiorca, któremu przytrafiło się prowadzić spór sądowy, czy to występując w roli powoda albo pozwanego, stawał przed pytaniem o przedawnienie roszczenia - swojego, lub przeciwnika. Zgłaszając bowiem roszczenie przedawnione, wierzyciel ryzykuje przegranie sprawy na skutek zarzutu dłużnika. Zadaniem powoda będzie wtedy wskazanie okoliczności uzasadniających bezzasadność zarzutu. Na czym zatem może polegać argumentacja powoda? »

Modyfikacje właściwości ogólnej sądu - powództwo przeciwko przedsiębiorcy

Aktualizacja: 30.09.2011

Przedsiębiorca może spotkać się z koniecznością wstąpienia na drogę sądową. Jak przedstawia się problem modyfikacji właściwości ogólnej sądu w przypadku powództwa przeciwko przedsiębiorcy? »

Dlaczego pośrednik w obrocie nieruchomościami powinien dokumentować dokonywane czynności?

Aktualizacja: 29.07.2011

Pośrednik ma obowiązek dokumentowania dokonywanych przez siebie czynności, wynikający ze standardów zawodowych. Przestrzeganie tego obowiązku ma bardzo praktyczne znaczenie. Ułatwia bowiem dochodzenie należności od nieuczciwych klientów biura. Jest to szczególnie ważne, ponieważ niekorzystne otoczenie prawne, kreowane w dużym stopniu przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, nie sprzyja prowadzeniu tego rodzaju działalności gospodarczej. »

Jak chronić dobra osobiste przedsiębiorcy w mediach – część 3

Aktualizacja: 02.08.2011

Ochronę dóbr osobistych można realizować także na drodze prawa karnego, choć ta gałąź prawa chroni jedynie wybrane dobra, takie jak dobre imię, czy też tajemnicę komunikowania się. »

Łączenie najmu prywatnego opodatkowanego ryczałtem i najmu firmowego - porada

Aktualizacja: 25.08.2011

Czy możliwe jest połączenie najmu prywatnego opodatkowanego ryczałtem i najmu firmowego? Ekspert wyjaśnia wątpliwości podatników. »

Jak umorzyć postępowanie upadłościowe?

Aktualizacja: 29.07.2011

Przedsiębiorca powinien liczyć się z możliwością zaistnienia sytuacji, w której zamiast zysków działalność będzie generowała straty. Wówczas jedną z możliwości jest wszczęcie postępowania upadłościowego. Może się jednak okazać, że nie jest to dobry ruch i postępowanie należy umorzyć. Kiedy jest to możliwe? »

Czym jest skimming i jak firma może się przed nim bronić?

Aktualizacja: 09.08.2011

Dokonywanie transakcji przy pomocy kart płatniczych jest bardzo wygodne. Należy jednak pamiętać, że - podobnie jak na pieniądze w postaci gotówki, tak i na środki zgromadzone na koncie bankowym czyhają przestępcy. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Nysztal

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »