| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Jakie są dopuszczalne formy zgłoszeń INTRASTAT?

Jakie są dopuszczalne formy zgłoszeń INTRASTAT?


Od 1 lutego 2011 przedsiębiorcy są zobowiązani do składania zgłoszeń INTRASTAT w formie elektronicznej, przy jednoczesnym zachowaniu pisemności deklaracji w uzasadnionych przypadkach (po poinformowaniu organu celnego). Przeczytaj jak złożyć deklarację w dopuszczalnej przepisami formie.

  • Formularze powinny być wypełnione czytelnie, pismem maszynowym lub komputerowo.

Dopuszczalne jest ręczne wypełnienie formularzy, dużymi drukowanymi literami wyłącznie w kolorze czarnym lub niebieskim. W polach, w których zostały zamieszczone linie pomocnicze, wpisy powinny zostać dokonane z uwzględnieniem tych linii. W przypadku, gdy deklarowane wartości w polach 6, 7, 17, 18, 19 i 20 są liczbowo większe niż ilość przewidzianych miejsc wyznaczonych przez linie pomocnicze, wpisów należy dokonać bez uwzględnienia tych linii.

  • Zapisy w poszczególnych polach formularza nie mogą być wycierane lub zamalowywane. Ewentualne zmiany należy wprowadzać po skreśleniu nieprawidłowych danych, jednakże nowe wpisy muszą być czytelne. Każdą zmianę powinna potwierdzić podpisem osoba upoważniona do dokonania zgłoszenia.
  • W przypadku użycia komputerowych wydruków formularzy, powinny one mieć format 210 x 297 mm, przy czym dopuszczalne są odchylenia w długości od -5 do +8 mm.
  • W polach 4 i 5 dopuszcza się stosowanie odpowiednich stempli i pieczęci, przy czym powinny one czytelnie wskazywać NIP i REGON danej osoby.
  • Jeżeli formularz służy do dokonania zgłoszenia lub do dokonania korekty zgłoszenia, polegającej na zastąpieniu zgłoszenia, a przedmiotem przywozów albo wywozów były więcej niż cztery pozycje towarowe, dla zadeklarowania kolejnych pozycji należy posłużyć się dodatkowymi odpowiednimi formularzami. W takim przypadku poszczególne pozycje należy numerować kolejno bez żadnych przerw (pole 9), a łączna liczba pozycji musi być wpisana w polu 8 na pierwszej stronie kompletu formularza stanowiącego zgłoszenie lub korektę, polegającą na zamianie zgłoszenia, przy czym liczba ta nie może być większa niż 9999. Jeżeli formularz wykorzystywany jest do zadeklarowania w zgłoszeniu pozycji od 5 do 9999, wówczas należy wypełnić pole 1 oraz pole 4 dodatkowych formularzy, a także pola od 9 do 20. Pola 2 i 3 oraz pola od 5 do 8 i pole 21 mogą w tym przypadku pozostać niewypełnione.
  •  Jeżeli formularz służy do dokonania korekty zgłoszenia polegającej na zmianie, anulowaniu lub dodaniu pozycji w zgłoszeniu i istnieje konieczność zadeklarowania więcej niż 4 korygowanych pozycji, należy posłużyć się dodatkowymi odpowiednimi formularzami. W tym przypadku na dodatkowych formularzach służących do zadeklarowania kolejnych korygowanych pozycji należy wypełnić pola nr: 1, 4, 9, zaś pola od nr 10 do nr 20 należy wypełnić lub pozostawić niewypełnione, w zależności od rodzaju dokonywanej korekty. Pola nr 2 i 3 oraz pola od nr 5 do nr 8 i pole nr 21 mogą w tym przypadku pozostać niewypełnione.

Polecamy: W jaki sposób ustalić obowiązek sprawozdawczy INTRASTAT?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

AkademiaGier.com

ekspert z zakresu HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »