| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Po co tworzyć firmowy blog?

Po co tworzyć firmowy blog?

Współpraca z klientami, reklama, badanie własnych pomysłów – skutecznie prowadzony firmowy blog to duży atut w czasach popularyzacji portali społecznościowych.

Wyjście do klienta

Nikt nie kupuje produktów firmy, której nie zna. Prowadząc blog, możesz szybko i w prosty sposób przedstawić swoje doświadczenia i punkt widzenia. Ponadto czytelnicy mają możliwość wyboru formy otrzymywania aktualnych informacji na temat Twojej firmy: powiadomień wysyłanych e-mailem, informacji zamieszczanych na stronie internetowej lub zamieszczanych nagłówków z innych stron internetowych wraz z łączami do nich. Możesz nawet założyć „zmyślonego” bloga, w którym maskotka firmowa lub postać związana z marką firmy będzie opowiadała o swoich doświadczeniach w czasie pracy.

Nagłośnienie działalności firmy

Możesz dokonać tego sam, aby zwiększyć zainteresowanie klientów i nabywców produktów i usług. Zanim nowy produkt lub usługa zostaną wprowadzone na rynek, można skutecznie przyciągnąć uwagę klientów, zamieszczając na blogu ich recenzję napisaną przez wpływowych w Twojej branży autorów blogów.

Podczas kampanii marketingowych firmy takie jak BzzAgent (www.bzzagent.com) i Marqui (www.marqui.com) skorzystały z pomocy autorów blogów, którzy jako pierwsi wyrazili swoje opinie o nowych produktach.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Testowanie nowych pomysłów

Blogi doskonale nadają się do testowania nowych pomysłów oraz umożliwiają szybkie przekazywanie informacji zwrotnych — General Motors prowadzi w tym celu swój blog Fastlane Blog (fastlane.gmblogs.com).

Dzięki temu czytelnicy widzą, w jaki sposób są unowocześniane produkty i usługi firmy, a jednocześnie mogą podpowiedzieć pracownikom firmy, w jaki sposób można je udoskonalić.

Rozwinięcie działalności na skalę globalną

Podobnie jak inne media internetowe, blogi umożliwiają przedstawienie produktów i usług danej firmy na rynku globalnym.

Dzięki rozwojowi usług tłumaczeniowych więcej osób może poznać treść stron internetowych w różnych językach. Pomagałem autorom blogów pochodzącym z całego świata, od Nowego Jorku do Nową Zelandię i od Indiany po Indie.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Artykuł jest fragmentem książki „Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm” autorstwa Andy’iego Wibbelsa. Wydawnictwo Onepress.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Sarek-Sadurska

Radca prawny w kancelarii Raczkowski Paruch sp.k. Posiada bogate doświadczenie we wszystkich obszarach indywidualnego i zbiorowego prawa pracy, w tym doświadczenie procesowe. Doradza klientom m.in. w procesach restrukturyzacyjnych, zwolnień grupowych oraz w sprawach związanych z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników, w tym w szczególności wyższej kadry menadżerskiej. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu Pantheon-Assas (Paris II). Laureatka nagrody Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za pracę magisterską. Związana z Kancelarią od 2007 r. Autorka publikacji w zakresie prawa pracy i prawa cywilnego m.in. w pracach pod redakcją prof. dr hab. M. Safjana i prof. dr hab. K. Pietrzykowskiego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK