| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Jak określić przewagi produktu?

Jak określić przewagi produktu?

Właściciele firm mają świadomość, że na półkach są dziesiątki produktów różnych producentów. Wiele z nich wygląda tak samo. Klienci nie wiedzą, który z nich wybrać, dokonują więc przypadkowego wyboru.

Pracownicy firm muszą się zastanowić, co zatem zrobić, aby klienci wybierali ten właściwy, ten najlepszy, czyli ich produkt.  Odpowiedzią na ich rozterki jest przede wszystkim określenie wyróżników produktu, czyli tego, w czym produkt jest lepszy od innych produktów konkurencyjnych. Ale przewagi te muszą być prawdziwe, produkt musi być wiarygodny, musi spełniać obietnice, które składa. Klient musi wiedzieć, co zyska dzięki temu, że nabędzie właśnie ten produkt. Co straci, jeśli go nie kupi. Produkt więc musi być dokładnie taki, jak „mówi”, że jest. Gdyby tak nie było, gdyby określone wyróżniki były fikcją, firma poczyniłaby więcej szkody, niż pożytku. Rozczarowanie Klientów spowodowałoby lawinowe problemy: spadek sprzedaży, złą opinię o produkcie, w konsekwencji złą opinię o firmie, itp.

Przeczytaj także: Co to jest leasing zwrotny nieruchomości?

Aby przygotować się do tego zadania, należy mocno zdiagnozować, czym naprawdę ten produkt się wyróżnia od innych w tej samej klasie. Zamiast mówić – „ten produkt jest fajny” warto powiedzieć nieco inaczej. Przekazać potencjalnym klientom bardzo konkretnie, jakie wartości dla nich posiada ten produkt, dlaczego powinni go nabyć, odpowiedzieć na pytanie: co dzięki jego nabyciu osiągną?

Polecamy serwis Umowy w firmie

Co zatem jest wyróżnikiem? Może jest to obudowa? A może opakowanie? A może czas dostawy krótszy lub czas reakcji serwisu szybszy? A może firma jest tak bardzo elastyczna, że dostarcza też produkty nawet w sobotę? I jeszcze zamontuje na określonym miejscu?

Istotne – to wyróżnić się czymś. Czymś co jest prawdziwe.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

dr Dominik Lubasz

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »