| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Czym jest punkt kontaktowy dla usługodawców i usługobiorców?

Czym jest punkt kontaktowy dla usługodawców i usługobiorców?

Na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 17 stycznia 2010 r. w sprawie utworzenia punktu kontaktowego dla administracji oraz punktu kontaktowego dla usługodawców i usługobiorców określono między innymi zakres zadań i szczegółowe warunki techniczne i organizacyjne punktu kontaktowych dla usługodawców i usługobiorców. Dzięki ich istnieniu przedsiębiorcy świadczący usługi elektroniczne będą mogli dużo łatwiej niż dotychczas uzyskać informacje i skorzystać z doradztwa. Jakie są cele punktu kontaktowego?

Powstanie punktu dla usługodawców i usługobiorców pozwoli na praktyczne wykorzystanie szybkich środków komunikacji elektronicznej – możliwości Internetu oraz poczty elektronicznej. Rozporządzenie Ministra Gospodarki dokonuje wdrożenia dyrektywy 2000/31/WE Parlamentu Europejskiego z dnia 8 czerwca 2000 r. w sprawie niektórych aspektów prawnych usług społeczeństwa informacyjnego, w szczególności handlu elektronicznego w ramach rynku wewnętrznego (dyrektywa o handlu elektronicznym). Punkt kontaktowy prowadzić będzie minister właściwy do spraw gospodarki. Utworzony system informacji pozwoli zarówno podmiotom krajowym jak i zagranicznym na uzyskanie informacji niezbędnych w celu prowadzenia działalności gospodarczej w kraju.

Do zadań punktu kontaktowego dla usługodawców i usługobiorców należy:

  • utworzenie skrzynki poczty elektronicznej oraz udzielanie odpowiedzi na zapytania usługodawców i usługobiorców w języku polskim lub angielskim;
  • gromadzenie, aktualizowanie i udostępnianie ogólnych informacji na temat praw i obowiązków usługodawców i usługobiorców, procedur reklamacyjnych oraz naprawiania szkody w przypadku zaistnienia sporów, łącznie z informacjami na temat praktycznych aspektów związanych z wykorzystaniem tych procedur;
  • gromadzenie, aktualizowanie oraz udostępnianie szczegółowych danych dotyczących organów, stowarzyszeń lub organizacji, od których można otrzymać szczegółowe informacje lub praktyczną pomoc;
  • współpraca i wymiana informacji z właściwymi organami administracji publicznej oraz z punktem kontaktowym dla administracji.

Dowiedz się Co należy wiedzieć drukując baner reklamowy?

W przypadku spraw wykraczających poza zakres działania punktu kontaktowego dla usługodawców i usługobiorców punkt powinien udzielić zainteresowanemu informacji o właściwym w danej sprawie podmiocie.

Polecamy serwis Zakładam firmę

Warto zauważyć, że wyżej przywołane rozporządzenie Ministra Gospodarki obok punktu kontaktowego dla usługobiorców i usługodawców określa także zadania dla punktu kontaktowego dla administracji. Zadaniem tego punktu będzie zbieranie, opracowanie oraz przekazywanie państwom członkowskim informacji w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną. Powstanie punktu kontaktowego dla administracji stanowi jeden z wielu elementów wdrażania „strategii społeczeństwa informacyjnego Polsce do roku 2013”.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Gontarek, HUKE Finanse

Firma HUKE Finanse jest multiagencją, która oferuje pełen zakres produktów ubezpieczeniowych i kredytowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »