| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Czy polskiego przedsiębiorcę odnajdziemy w internecie?

Czy polskiego przedsiębiorcę odnajdziemy w internecie?

W Polsce dynamika powstawania nowych firm znajduje się na wysokim poziomie. Doskonałym miejscem na rozwój biznesu wydaje się być internet. Łatwość wyszukiwania informacji oraz brak konieczności wychodzenia z domu stanowią podstawę jego popularności. Czy polscy przedsiębiorcy wykorzystują stojące przed nimi możliwości? Raport ekspertów z Oferia.pl to obraz polskiej przedsiębiorczości w sieci.

Zarządzanie niewielką nawet firmą wiąże się z odwiecznie towarzyszącymi przedsiębiorcom zagadnieniami – walką z konkurencją oraz pozyskiwaniem nowych klientów.

Firmy, które nie dysponują budżetem wystarczającym na przeprowadzenie skutecznej kampanii marketingowej w świecie rzeczywistym, idealnym rozwiązanie jest wejście do internetu.

Przedsiębiorca offline

Zgodnie z przygotowanym przez Główny Urząd Statystyczny jedynie nieco ponad 50% polskich przedsiębiorców decyduje się na założenie własnej strony internetowej.

Jak się jednak okazuje zaniedbywanie internetu to błąd często popełniany przez mikroprzedsiębiorców.

Obecnie brak firmy w sieci oznacza, że dla wielu klientów ona w ogóle nie istnieje. Zainteresowani usługami nierzadko przeglądają najpierw witryny internetowe w celu odnalezienia najbardziej korzystnych ofert.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Skutki kryzysu

Internet stał się również środkiem pozwalającym na przetrwanie kryzysu firmom, które dotychczas z niego nie korzystały. Jak wiele było takich przedsiębiorstw? Niewiele – wynika z raportu PARP.

Mikrofirmy skutki załamania gospodarczego odczuły głównie jako zmniejszenie popytu będące naturalną konsekwencją redukcji konsumpcji gospodarstw domowych.

88% mikroprzedsiębiorstw i 79% osób samozatrudnionych odczuło obniżenie się poziomu obrotów. Odpowiedzią było cięcie kosztów przez prowadzących firmę, ale także pewna bierność polskich przedsiębiorców. Tylko 21% mikrofirm i 12% samozatrudnionych dążyło do zwiększenia aktywności i poszukiwania alternatywnych rynków zbytu (źródło: PARP „Procesy inwestycyjne i strategie przedsiębiorstw w czasach kryzysu” Warszawa 2010).

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Autor: Oferia.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

dr Witold Florczak

Aktuariusz, Ekspert ds. wyceny rezerw na świadczenia pracownicze

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »