| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Czy polskiego przedsiębiorcę odnajdziemy w internecie?

Czy polskiego przedsiębiorcę odnajdziemy w internecie?

W Polsce dynamika powstawania nowych firm znajduje się na wysokim poziomie. Doskonałym miejscem na rozwój biznesu wydaje się być internet. Łatwość wyszukiwania informacji oraz brak konieczności wychodzenia z domu stanowią podstawę jego popularności. Czy polscy przedsiębiorcy wykorzystują stojące przed nimi możliwości? Raport ekspertów z Oferia.pl to obraz polskiej przedsiębiorczości w sieci.

Zarządzanie niewielką nawet firmą wiąże się z odwiecznie towarzyszącymi przedsiębiorcom zagadnieniami – walką z konkurencją oraz pozyskiwaniem nowych klientów.

Firmy, które nie dysponują budżetem wystarczającym na przeprowadzenie skutecznej kampanii marketingowej w świecie rzeczywistym, idealnym rozwiązanie jest wejście do internetu.

Przedsiębiorca offline

Zgodnie z przygotowanym przez Główny Urząd Statystyczny jedynie nieco ponad 50% polskich przedsiębiorców decyduje się na założenie własnej strony internetowej.

Jak się jednak okazuje zaniedbywanie internetu to błąd często popełniany przez mikroprzedsiębiorców.

Obecnie brak firmy w sieci oznacza, że dla wielu klientów ona w ogóle nie istnieje. Zainteresowani usługami nierzadko przeglądają najpierw witryny internetowe w celu odnalezienia najbardziej korzystnych ofert.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Skutki kryzysu

Internet stał się również środkiem pozwalającym na przetrwanie kryzysu firmom, które dotychczas z niego nie korzystały. Jak wiele było takich przedsiębiorstw? Niewiele – wynika z raportu PARP.

Mikrofirmy skutki załamania gospodarczego odczuły głównie jako zmniejszenie popytu będące naturalną konsekwencją redukcji konsumpcji gospodarstw domowych.

88% mikroprzedsiębiorstw i 79% osób samozatrudnionych odczuło obniżenie się poziomu obrotów. Odpowiedzią było cięcie kosztów przez prowadzących firmę, ale także pewna bierność polskich przedsiębiorców. Tylko 21% mikrofirm i 12% samozatrudnionych dążyło do zwiększenia aktywności i poszukiwania alternatywnych rynków zbytu (źródło: PARP „Procesy inwestycyjne i strategie przedsiębiorstw w czasach kryzysu” Warszawa 2010).

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Autor: Oferia.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

SMM Legal

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »