| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Co należy wiedzieć drukując baner reklamowy?

Co należy wiedzieć drukując baner reklamowy?

"Chcę mieć baner reklamowy. Poinformować ludzi, o tym co robimy. Działamy i jesteśmy z tego dumni." Jeżeli prowadzisz firmę lub organizację pozarządową – fundację lub stowarzyszenie, powyższe słowa muszą być ci bliskie. Dlatego też zapraszam cię do rozważenia możliwości skorzystania z tej wiecznie młodej formy komunikacji, jaką jest drukowany baner reklamowy.

Poniżej opiszę kilka kroków, które doprowadzą cię do stanu posiadania drukowanego banera reklamowego twojego stowarzyszenia lub fundacji.

Projekt banera

Z pewnością zaprosiłaś już do współpracy najlepszego grafika w zasięgu wzroku i czekasz na efekty jego pracy twórczej. Oceniając efekt wysiłków artysty, weź pod uwagę czytelność projektu graficznego. Jeżeli jest on czytelny z odległości 2 metrów, gdy patrzysz na ekran monitora, to wszystko w porządku. Jeżeli masz trudność z odczytaniem szczegółów, baner jest nieczytelny i nie spełnia swojej funkcji.

Niestety, jeżeli wydrukujesz taki nieczytelny baner, ujdzie on uwadze odbiorcy. Zanim zlecisz grafikowi projekt twojego banera, zapytaj go o zasady projektowania tej formy reklamy zewnętrznej.

Niech opowie ci o kompozycji, kolorze, typografii. Poproś o podanie zasad, którymi będzie się kierować, tworząc baner – wizytówkę twojej organizacji. Jeśli grafik będzie gadał do rzeczy, daj mu szansę. W przeciwnym wypadku, poproś go o pokazanie swojego portfolio banerów reklamy zewnętrznej. I oceń je pod względem czytelności.

Polecamy: Jak powstają banery reklamowe?

Wybór drukarni

Gdy już masz gotowy projekt banera, wybierz drukarnię wielkoformatową. Drukarnia powinna zapewnić:

1. Druk wiernie odwzorowujący kolory

Zadaj pytanie: „Czy macie sprawdzone profile kolorystyczne?” lub „Jaką gwarancję poprawnego odwzorowania kolorów dajecie?”.

2. Dobrą jakość podłoża, na którym będzie wydrukowany twój baner – materiał tzw. powlekany

Mów tak: „Rozumiem, że baner będzie wydrukowany na podłożu powlekanym.” Lub pytaj: „Na jakim podłożu będzie wydrukowany mój baner?”.

3. Precyzyjne i estetyczne wykończenie banera

Baner powinien być dookoła wzmocniony zgrzewem i zaoczkowany minimum co 50 centymetrów. Pytaj tak: „Zgrzewacie państwo ultradźwiękami czy rozgrzanym powietrzem?”. Technika nie ma tu znaczenia – baner nie powinien się po prostu marszczyć w miejscu zgrzewu. Upewnij się, że będzie miał oczka, a jeśli chcesz je mieć gęściej, zaznacz to w zamówieniu.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

4. Dostawę w jedno miejsce w Polsce w cenie usługi lub podać w ofercie koszt dostawy

Gdzie zawiśnie mój baner? Oczywiście w miejscu, które nic nie kosztuje. Na ogrodzeniu posesji znajomych lub firmy, w której pracujemy – trzeba przecież wykorzystać tę niewykorzystaną reklamowo przestrzeń, która stoi i się marnuje, zamiast informować o twojej sprawie. Samorządy i gminy mają tej przestrzeni w nadmiarze, a ty, działaczka organizacji pozarządowej lub właścicielka firmy wiesz już od dawna, jak z niej korzystać kontynuując swoje dzieło.

Może się zdarzyć i tak, że temat projektu i druku banera reklamowego może być dla ciebie czarną magią w pełnym tego słowa znaczeniu. Opisz swój problem, oczekiwania i cel produkcji banera. Postaram się doradzić.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

UNIT4 POLSKA sp. z o.o.

ekspert z zakresu HRM

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »