| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Co należy wiedzieć drukując baner reklamowy?

Co należy wiedzieć drukując baner reklamowy?

"Chcę mieć baner reklamowy. Poinformować ludzi, o tym co robimy. Działamy i jesteśmy z tego dumni." Jeżeli prowadzisz firmę lub organizację pozarządową – fundację lub stowarzyszenie, powyższe słowa muszą być ci bliskie. Dlatego też zapraszam cię do rozważenia możliwości skorzystania z tej wiecznie młodej formy komunikacji, jaką jest drukowany baner reklamowy.

Poniżej opiszę kilka kroków, które doprowadzą cię do stanu posiadania drukowanego banera reklamowego twojego stowarzyszenia lub fundacji.

Projekt banera

Z pewnością zaprosiłaś już do współpracy najlepszego grafika w zasięgu wzroku i czekasz na efekty jego pracy twórczej. Oceniając efekt wysiłków artysty, weź pod uwagę czytelność projektu graficznego. Jeżeli jest on czytelny z odległości 2 metrów, gdy patrzysz na ekran monitora, to wszystko w porządku. Jeżeli masz trudność z odczytaniem szczegółów, baner jest nieczytelny i nie spełnia swojej funkcji.

Niestety, jeżeli wydrukujesz taki nieczytelny baner, ujdzie on uwadze odbiorcy. Zanim zlecisz grafikowi projekt twojego banera, zapytaj go o zasady projektowania tej formy reklamy zewnętrznej.

Niech opowie ci o kompozycji, kolorze, typografii. Poproś o podanie zasad, którymi będzie się kierować, tworząc baner – wizytówkę twojej organizacji. Jeśli grafik będzie gadał do rzeczy, daj mu szansę. W przeciwnym wypadku, poproś go o pokazanie swojego portfolio banerów reklamy zewnętrznej. I oceń je pod względem czytelności.

Polecamy: Jak powstają banery reklamowe?

Wybór drukarni

Gdy już masz gotowy projekt banera, wybierz drukarnię wielkoformatową. Drukarnia powinna zapewnić:

1. Druk wiernie odwzorowujący kolory

Zadaj pytanie: „Czy macie sprawdzone profile kolorystyczne?” lub „Jaką gwarancję poprawnego odwzorowania kolorów dajecie?”.

2. Dobrą jakość podłoża, na którym będzie wydrukowany twój baner – materiał tzw. powlekany

Mów tak: „Rozumiem, że baner będzie wydrukowany na podłożu powlekanym.” Lub pytaj: „Na jakim podłożu będzie wydrukowany mój baner?”.

3. Precyzyjne i estetyczne wykończenie banera

Baner powinien być dookoła wzmocniony zgrzewem i zaoczkowany minimum co 50 centymetrów. Pytaj tak: „Zgrzewacie państwo ultradźwiękami czy rozgrzanym powietrzem?”. Technika nie ma tu znaczenia – baner nie powinien się po prostu marszczyć w miejscu zgrzewu. Upewnij się, że będzie miał oczka, a jeśli chcesz je mieć gęściej, zaznacz to w zamówieniu.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

4. Dostawę w jedno miejsce w Polsce w cenie usługi lub podać w ofercie koszt dostawy

Gdzie zawiśnie mój baner? Oczywiście w miejscu, które nic nie kosztuje. Na ogrodzeniu posesji znajomych lub firmy, w której pracujemy – trzeba przecież wykorzystać tę niewykorzystaną reklamowo przestrzeń, która stoi i się marnuje, zamiast informować o twojej sprawie. Samorządy i gminy mają tej przestrzeni w nadmiarze, a ty, działaczka organizacji pozarządowej lub właścicielka firmy wiesz już od dawna, jak z niej korzystać kontynuując swoje dzieło.

Może się zdarzyć i tak, że temat projektu i druku banera reklamowego może być dla ciebie czarną magią w pełnym tego słowa znaczeniu. Opisz swój problem, oczekiwania i cel produkcji banera. Postaram się doradzić.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Tomala

Aplikant radcowski przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »