| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Jak sprzedać małą firmę na rynku globalnym?

Jak sprzedać małą firmę na rynku globalnym?

Prowadząc małą firmę można dojść do wniosku, iż opłacalna jest jej sprzedaż. W szczególności dotyczy to małych firm technologicznych. Jak skutecznie sprzedać małą firmę?

Sprzedaż na rynku globalnym wymaga odpowiedniego zasobu informacji, które przed upowszechnieniem Internetu były stosunkowo trudno osiągalne dla małej firmy. Konieczność prowadzenia kosztownych badań rynkowych, wymagających usług firm doradczych była jednym z najważniejszych ograniczeń dla małej firmy przy wchodzeniu na rynki globalne. Obecnie można uzyskać przydatne informacje rynkowe korzystając z publicznych źródeł informacji, a także wykorzystując informacje internetowe. Instrumenty internetowe można również wykorzystać do promocji.

Ponadto, pracownicy akademiccy mają doskonałą możliwość zarówno pozyskiwania informacji o poszczególnych rynkach, jak i promowania własnych produktów za pośrednictwem sieci naukowych. Dobre opinie i uzyskany autorytet w świecie zespołów badawczych pozwala na łatwiejszą budowę marki, dzięki wykorzystaniu pozycji w środowisku akademickim.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Zakładając małą firmę technologiczną, należy poświęcić czas na zdobycie możliwie jak najwięcej informacji z ogólnodostępnych źródeł na temat rynku, na którym zamierzamy funkcjonować, jak również na temat przygotowywanego produktu, lub planowanej usługi, np. dotyczących poziomu cen, metod promocji stosowanych przez konkurencję czy sposobów dystrybucji.

Zebranie wspomnianych informacji pozwoli na podjęcie decyzji na jakich rynkach i na jakich segmentach klientów należy się skupić.

Badając rynek powinniśmy ustalić kim są nasi docelowi klienci, na jakich rynkach możemy ich znaleźć, jakie są ich preferencje, jakie potrzeby tych klientów możemy zaspokoić, z kim będziemy konkurować na danym rynku i danym segmencie klientów, czy istnieją nisze rynkowe, które możemy zapełnić, gdzie możemy uzyskać informacje na wymienione tematy. Działanie na rynku globalnym nie oznacza, że powinniśmy wprowadzać nasz produkt na wszystkie liczące się rynki.

Zebranie informacji o rynkach poszczególnych krajów pozwoli nam podjąć decyzję na jakie rynki wejść w pierwszej kolejności i kiedy wchodzić na kolejne rynki.

Firmy technologiczne, zakładane przez pracowników akademickich mają często dodatkową przewagę w postaci znajomości przedmiotu działania firmy od strony badawczej.

Osoby zakładające przedsiębiorstwo wyspecjalizowane w wykorzystaniu rozwiązań technicznych, obserwowanych w organizmach żywych są najczęściej dobrze obznajomione z aktualnym stanem bioniki i często mają za sobą studia biologiczne, a także pracę naukową w tym obszarze. Podobnie może być w przypadku przedstawicieli nauk medycznych, informatyki, chemii i wielu innych, którzy zdecydowali się założyć przedsiębiorstwo wykorzystujące ich poprzednią działalność akademicką.

Polecamy: Na czym polega zasada jednego okienka?

Artykuł jest fragmentem publikacji „Modele biznesowe budowy i rozwoju firm spin off na podbudowie szkoły wyższej” powstałej w ramach projektu „Przedsiębiorczy Uniwersytet" POKL i współfinansowanej przez UE w ramach EFS.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

OMEGA Kancelarie Prawne

Ekspert w dziedzinie ubezpieczeń i odszkodowań

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »