| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Jak powstają banery reklamowe

Jak powstają banery reklamowe

Widzimy je zawieszone na ogrodzeniach, ścianach, rozpięte na specjalnie zespawanych stelażach, przypięte za pomocą rzepa do ścian powietrznych zwanych z angielskiego airwallami [czytaj: erłolami]. Czy zastanawialiście się, drodzy czytelnicy, jak powstaje taka zadrukowana kolorowa płachta materiału? Ten artykuł opisuje od kuchni proces produkcji takiego właśnie banera.

Mówi się o niej także drukarnia solwentowa. W niej powstaje baner reklamowy. W drukarni wielkoformatowej znajdują się maszyny drukujące zwane ploterami solwentowymi.

Ploter solwentowy jest to duża drukarka atramentowa, która zamiast tuszem drukuje kolorowym rozpuszczalnikiem. Ploter posiada głowicę, która rozprowadza farbę wszerz powierzchni przeznaczonej do zadrukowania. Ploter potrafi drukować na następujących rodzajach podłoży: w przypadku banera jest to tkanina zrobiona z PVC (polichlorek winylu) w dotyku przypominająca grubą ceratę; ploter potrafi także drukować na papierze, folii samoprzylepnej, tkaninie flagowej i na np. tkaninie poliestrowej (taki cieniutki plastik).

Do produkcji banerów najczęściej wykorzystuje się plotery rolowe, to znaczy że podłoże przed zadrukiem pobierane jest z rolki. Na rolce nawiniętych jest zwyczajowo 25 lub 50 metrów materiału. Plotery można podzielić w zależności od maksymalnej szerokości podłoża, na którym drukują. I tak mamy plotery o szerokości 160, 320 i 500 cm.

Polecamy: Jak zaprojektować i wydrukować baner dla małej firmy

Załóżmy, że produkujemy baner reklamowy o wymiarach 150 x 450 cm. Co robi drukarz solwentowy? Po pierwsze włącza ploter i zakłada rolkę podłoża. Szerokość rolki? Brawo! 160 cm. Podłoże służące do druku banera nazywa się w żargonie drukarzy… banerem. Mawia się: dziś drukujemy na banerze lub dziś drukujemy banery. Po rozpoczęciu druku głowica przesuwa się w prawo i w lewo nanosząc rozpuszczalnik, a specjalny mechanizm rozwija systematycznie rolkę coraz bardziej. Zadrukowany baner wysuwa się spod głowicy jak paragon z kasy fiskalnej. Oczywiście trochę wolniej. A wszystkiemu towarzyszy zapach rozpuszczalnika. Gdy baner jest już wydrukowany, drukarz odcina płachtę, pozwala wyschnąć wydrukowi, a następnie rozpoczyna proces jego końcowej obróbki.

Wydrukowany baner należy przyciąć do odpowiedniej wielkości pozostawiając dookoła od 3 do 5 cm wolnego materiału, który zostanie przygrzany na zakładkę celem wzmocnienia brzegów. Etap ten nosi nazwę - wzmocnienie banera zgrzewem. Zgrzew jest to 3-5 cm zakładka przygrzana do spodniej strony banera za pomocą specjalnego urządzenia zwanego zgrzewarką. Dobrze zrobiony zgrzew jest równy i gładki, nie marszczy się. Na zgrzewie nabijane są metalowe oczka za pomocą oczkownicy lub oczkarki. Oczka służą do późniejszego zamocowania banera. Powinny być tak nabite, aby nie kręciły się na zakładce wokół własnej osi, gdyż wtedy mogą w przyszłości łatwo wypaść, co uniemożliwi zamocowanie banera. Po zgrzaniu i zaoczkowaniu baner jest gotowy do użycia. Jeżeli zamawiasz jedną sztukę, najpewniej otrzymasz baner zwinięty w rulon, a całość będzie owinięta folią strecz.

Tak oto w wielkim skrócie wygląda proces produkcji drukowanego banera reklamowego. Baner reklamowy to efektywna i tania forma promocji stosowana przez małe, średnie i duże firmy. Zachęcam wszystkich do rozważenia tej formy promocji.

Polecamy: Drukowanie banerów reklamowych - na co zwrócić uwagę

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

HAYS Poland

Doradztwo personalne

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »