| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Co się składa na sukces biznesowy?

Co się składa na sukces biznesowy?

W dużym stopniu prowadzenie biznesu można przypisać zdrowemu rozsądkowi, jednak wierzę w stare powiedzenie mówiące o tym, że sukces zaczyna się od pomysłu, zanim ten spowszednieje.

Warto pomyśleć o biznesie jak o kwitnącej roślinie, której kwiaty i zapach przyciągają klientów do danej rabatki. Następnie wystarczy pomyśleć o takiej kwitnącej roślinie, ale bez korzeni i z niczym pod powierzchnią ziemi - jak długo będzie kwitnąć?

Aby firma kwitła, musi mieć zdrowe korzenie, bo inaczej kwiaty obumrą, chyba że są to sztuczne kwiaty, ale wtedy klient szybko to zauważy. Do korzeni można by przyczepić etykietki „kontrola kosztów”, „zarządzanie łańcuchem dostaw”, „wydajność procesów produkcyjnych”, „znajomość rynku i konkurencji” oraz wiele innych.

Pierwszy krok polega na zidentyfikowaniu i nałożeniu etykiet na korzenie, które kierują wzrostem firmy. Następny na podjęciu decyzji, czym zająć się najpierw. To najczęściej nazywane jest krytycznymi czynnikami sukcesu (ang. Critical Success Factors), ale należy na nie patrzeć z perspektywy rynku i na początek zająć się tymi, które spowodują największą różnicę na rynku.

Polecamy: Utrzymaj produkcję w toku

Najczęściej akceptuje się fakt, że coś trzeba wykonać, by podnieść współczynnik wydajności i rentowności, a problemem jest ustalenie, w którym miejscu zacząć. Na stronie domowej witryny The Innovators Club — www.theinnovatorsclub.co.uk - znajduje się łącze The Health Check Zone. Zawiera ono dwa szybkie narzędzia, pozwalające zdiagnozować kondycję firmy.

Pierwsze narzędzie jest zmodyfikowaną wersją programu Living Innovation firmy DTI, a drugie jest oparte na Winning Report - raporcie sukcesu. Oba zostały przez nas tak opracowane, by dać szybkie narzędzia diagnostyczne do ustalenia możliwego punktu
rozpoczęcia procesu innowacji w firmie.

Ich prawdziwa wartość staje się oczywista wraz z użyciem ich jako podstawy do dyskusji wewnątrz firmy w celu ustalenia obszarów, w których można wprowadzić zmiany, oraz wyznaczenia kolejności każdej z faz.

Po wykonaniu takiej diagnozy kondycji firmy warto poprosić współpracowników, by także postawili diagnozę, po czym należy porównać wyniki. Dyskusja o różnicach będzie bardzo cenna i powie coś o odmiennym wewnętrznym postrzeganiu firmy.

Polecamy: Kwalitatywna ocena bieżącej płynności finansowej firmy

Testy diagnozujące są jedynie szybkimi narzędziami pomiarowymi. Nie są przeznaczone do prowadzenia konsultacji przez internet. Należy je traktować jak poradnik. Rezultatem tych diagnostycznych narzędzi jest krótkie menu praktycznych działań, które firma może spróbować przeprowadzić, aby poprawić obszary wskazane przez wyniki testu. Nie jest to kolejne narzędzie ukierunkowujące (ang. signposting), które wysyła zainteresowanego na wędrówkę przez świat stron internetowych, właściwie nie dostarczającej jakiejkolwiek prawdziwej porady albo pomocy.

Artykuł jest fragmentem książki "Od pomysłu do zysku. Jak spieniężyć innowacyjność", autor Adam Jolly, wydawnictwo Onetress.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Comperia.pl

Porównywarka finansowa nr 1

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »