REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Jaka powinna być misja firmy?
Jaka powinna być misja firmy?

REKLAMA

REKLAMA

Do cech misji firmy należy wskazywanie ogólnie pojętych zamierzeń, do których realizacji dąży przedsiębiorstwo. Cel misji wywiera wpływ na postrzeganie firmy.

Misja nie może istnieć w oderwaniu od celu, do którego firma zmierza. Pewne cechy takie jak prostota brzmienia, czy rozumienia mogą powodować zatarcie komunikatu, ale zignorowanie celu działalności może stać się przyczyną braku połączenia misji firmy z nią samą. Uniknięcie tego nie jest jednak zamierzeniem przy tworzeniu misji, a jedynie istniejącym zagrożeniem, dlatego więc podczas jej tworzenia należy zwrócić szczególną uwagę na faktyczne umiejscowienie celu w sposób pośredni lub bezpośredni w jej treści. W pierwszym przypadku spowoduje to konieczność zastanowienia się przez odbiorcę i odczytania ewentualnego drugiego wymiaru (warstwy) komunikatu, w drugiej sytuacji element ten nie zaistnieje.

REKLAMA

Polecamy: ABC umów

REKLAMA

Wskazanie celu powinno się odnosić do zamierzeń ogólnie rozumianych, a nie złożonych, wielowarstwowych zadań stojących przed małym lub średnim przedsiębiorcą. Przykładowo zamieszczenie zapowiedzi przeprowadzenia rewolucji technicznej będzie inaczej odbierane niż wprowadzenia na rynek urządzeń spełniających funkcje X, Y oraz Z. Drugie ze wskazanych nie będzie spełniało zasadniczych funkcji misji z uwagi na nadmiar i zbytnią szczegółowość treści.

Ogólnie pojęty cel nie może również zostać zaprezentowany w zbyt szerokim ujęciu. Odniesienie misji firmy np. do naprawy pewnej dziedziny życia społecznego nie będzie wiarygodne, w szczególności wśród zróżnicowanych pod względem geograficznym, ekonomicznym i politycznym obszarów, na których przebywają adresaci.

REKLAMA

Cecha ogólności komunikatu nie powinna przy tym zupełnie wykluczać przekazywania informacji o charakterze konkretnym. Pozornie wydawać może się to sprzeczne, ale jak wykazuje praktyka również możliwe, dzięki zastosowaniu wielopoziomowości treści niesionych przez poszczególne dobrane słowa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Misja, aby skutecznie realizowała swoje funkcje powinna odpowiadać na proste pytania o charakterze rynkowym dotyczące zarówno klienta, produktów lub usług, a także konkurencji (niebezpośrednio przedstawianej jako gorsza), a także stanowić reakcję na potrzeby kreowane przez rynki, na których przedsiębiorstwo działa lub będzie działać oraz powinna być stała i nie ulegać zmianom, za wyjątkiem dostosowywania do rozwijających się rynków. Dodatkowo misja powinna mieć charakter realny, co oznacza, iż działania firmy względem klienta, pracownika i kontrahentów powinny odpowiadać przedstawionym w misji założeniom, być prosta w odbiorze (zarówno w płaszczyznach brzmienia, znaczenia, rozumienia) oraz powodować powstanie motywacji po stronie odbiorcy.

Polecamy: Zakładam firmę

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA