| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Małe i średnie firmy mogą za darmo stworzyć stronę www i zarejestrować domenę

Małe i średnie firmy mogą za darmo stworzyć stronę www i zarejestrować domenę

Już ponad 10 000 firm dołączyło w pierwszych miesiącach do Internetowej Rewolucji, rozpoczynając swoją przygodę z Internetem dzięki inicjatywie Google, PKPP Lewiatan i home.pl, objętej patronatem Ministerstwa Gospodarki.

Według badań z ubiegłego roku 80% polskich firm korzysta z Internetu, ale tylko połowa ma własną stronę internetową. Małe i średnie firmy podchodzą do Internetu z dużą rezerwą i zupełnie niezrozumiałą ostrożnością. Czasami przyczyną jest brak wiedzy, a czasami percepcja sieci jako zupełnie zbędnego balastu dla ich konkretnej działalności. Inicjatywa Internetowa Rewolucja ma na celu umożliwienie właścicielom wszystkich polskich firm zrobienia pierwszego kroku w wirtualnej rzeczywistości bez ryzyka i ponoszenia kosztów.

Google, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan i home.pl wraz z patronem Internetowej Rewolucji Ministerstwem Gospodarki ogłosiły 5 maja 2010 r. pierwsze wyniki akcji zainaugurowanej pod koniec 2009 roku. 

W ramach Internetowej Rewolucji każda mała i średnia firma w Polsce może za darmo zarejestrować domenę, stworzyć pierwszą stronę internetową, wypróbować kampanię reklamową w sieci i umieścić wizytówkę na internetowych mapach, a do tego skorzystać z porad ekspertów i wziąć udział w szkoleniach dotyczących obecności online. Dzięki darmowemu pakietowi startowemu, wszystkie małe i średnie firmy w Polsce mogą teraz zaistnieć w Internecie nic nie ryzykując i nic nie płacąc. 

„Internetowa Rewolucja jest inicjatywą mającą na celu zachęcenie polskich przedsiębiorców do aktywnej obecności w Internecie. Z dzisiejszej perspektywy można powiedzieć, że jest to jedna z dróg wzmacniających konkurencyjność i wyniki polskiej gospodarki” - powiedział Sebastian Christow, Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki.

W pierwszych miesiącach działania akcji do Internetowej Rewolucji przystąpiło ponad 10 000 firm z całej Polski – od Władysławowa, przez Rzepin, Białystok i Hrubieszów, po Zakopane. Choć 40% zgłoszonych firm pochodzi z 10 największych miast (Warszawa, Wrocław, Łódź, Kraków, Poznań, Szczecin, Gdańsk, Katowice, Gdynia, Lublin), w sumie przedsiębiorcy uczestniczący w akcji reprezentują ponad 1300 różnych miejscowości ze wszystkich zakątków kraju.

Polecamy: serwis E-firma

„Wspieramy małe i średnie firmy, pokazujemy, jak przystępny jest Internet i jak łatwo można w nim zaistnieć. Dzięki akcji polscy przedsiębiorcy odkrywają potencjał globalnej sieci jako narzędzia, które będzie regularnie wspierać rozwój ich działalności. Internetowa Rewolucja spotkała się z dużym zainteresowaniem przedsiębiorców już w pierwszych miesiącach działania, dlatego będziemy ją kontynuować jako projekt długofalowy. Na podstawie opinii od firm wprowadzamy nowe elementy, które jeszcze bardziej ułatwią im „wypróbowanie” Internetu i przyjrzenie się rezultatom” – powiedział Artur Waliszewski, Dyrektor Google Polska.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Andrzej Jastrzębski

Adwokat, specjalista w zakresie prawa cywilnego i rodzinnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »