| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Małe i średnie firmy mogą za darmo stworzyć stronę www i zarejestrować domenę

Małe i średnie firmy mogą za darmo stworzyć stronę www i zarejestrować domenę

Już ponad 10 000 firm dołączyło w pierwszych miesiącach do Internetowej Rewolucji, rozpoczynając swoją przygodę z Internetem dzięki inicjatywie Google, PKPP Lewiatan i home.pl, objętej patronatem Ministerstwa Gospodarki.

Według badań z ubiegłego roku 80% polskich firm korzysta z Internetu, ale tylko połowa ma własną stronę internetową. Małe i średnie firmy podchodzą do Internetu z dużą rezerwą i zupełnie niezrozumiałą ostrożnością. Czasami przyczyną jest brak wiedzy, a czasami percepcja sieci jako zupełnie zbędnego balastu dla ich konkretnej działalności. Inicjatywa Internetowa Rewolucja ma na celu umożliwienie właścicielom wszystkich polskich firm zrobienia pierwszego kroku w wirtualnej rzeczywistości bez ryzyka i ponoszenia kosztów.

Google, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan i home.pl wraz z patronem Internetowej Rewolucji Ministerstwem Gospodarki ogłosiły 5 maja 2010 r. pierwsze wyniki akcji zainaugurowanej pod koniec 2009 roku. 

W ramach Internetowej Rewolucji każda mała i średnia firma w Polsce może za darmo zarejestrować domenę, stworzyć pierwszą stronę internetową, wypróbować kampanię reklamową w sieci i umieścić wizytówkę na internetowych mapach, a do tego skorzystać z porad ekspertów i wziąć udział w szkoleniach dotyczących obecności online. Dzięki darmowemu pakietowi startowemu, wszystkie małe i średnie firmy w Polsce mogą teraz zaistnieć w Internecie nic nie ryzykując i nic nie płacąc. 

„Internetowa Rewolucja jest inicjatywą mającą na celu zachęcenie polskich przedsiębiorców do aktywnej obecności w Internecie. Z dzisiejszej perspektywy można powiedzieć, że jest to jedna z dróg wzmacniających konkurencyjność i wyniki polskiej gospodarki” - powiedział Sebastian Christow, Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki.

W pierwszych miesiącach działania akcji do Internetowej Rewolucji przystąpiło ponad 10 000 firm z całej Polski – od Władysławowa, przez Rzepin, Białystok i Hrubieszów, po Zakopane. Choć 40% zgłoszonych firm pochodzi z 10 największych miast (Warszawa, Wrocław, Łódź, Kraków, Poznań, Szczecin, Gdańsk, Katowice, Gdynia, Lublin), w sumie przedsiębiorcy uczestniczący w akcji reprezentują ponad 1300 różnych miejscowości ze wszystkich zakątków kraju.

Polecamy: serwis E-firma

„Wspieramy małe i średnie firmy, pokazujemy, jak przystępny jest Internet i jak łatwo można w nim zaistnieć. Dzięki akcji polscy przedsiębiorcy odkrywają potencjał globalnej sieci jako narzędzia, które będzie regularnie wspierać rozwój ich działalności. Internetowa Rewolucja spotkała się z dużym zainteresowaniem przedsiębiorców już w pierwszych miesiącach działania, dlatego będziemy ją kontynuować jako projekt długofalowy. Na podstawie opinii od firm wprowadzamy nowe elementy, które jeszcze bardziej ułatwią im „wypróbowanie” Internetu i przyjrzenie się rezultatom” – powiedział Artur Waliszewski, Dyrektor Google Polska.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Urszula Młynarczyk

W mojej kilkunastoletniej praktyce prawniczej, jednym z najtrudniejszych zagadnień jest prowadzenie z pracownikami negocjacji czy to w zakresie konieczności dokonania zmian u pracodawcy obowiązujących regulacji dotyczących na przykład zmiany regulaminu wynagrodzeń, regulaminu premiowania, zmiany regulaminu pracy w zakresie ustalenia na przykład nowych norm czasu pracy - w każdym przypadku gdy nowe regulacje są niekorzystne dla pracowników a ich wprowadzenie wymaga zmian umów o pracę. Umiejętność negocjowania jest również niezwykle ważna, w każdym przypadku, gdy dotyczy to rozwiązania umowy o pracę , szczególnie gdy przyczyny rozwiązania umowy o pracę leżą po stronie pracodawcy, czy też w przypadku wystąpienia u pracodawcy przypadku mobbingu, molestowania seksualnego czy też naruszenia zasad nierównego traktowania. W każdym z wyżej wymienionych przypadku, jak również w innych sprawach, które mogą wystąpić w ramach zatrudnienia pierwszorzędne znaczenie ma umiejętność prowadzenia rozmów z pracownikami w celu zminimalizowania wystąpienia konfliktu, lub w celu doprowadzenia do rozwiązania konfliktu i przywrócenia u pracodawcy normalnego toku działania i właściwych relacji pomiędzy pracownikami. Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest, bowiem zapewnienie normalnych warunków pracy, jak również przeciwdziałanie zjawiskom tworzących negatywną atmosferę. Umiejętność negocjowania i prowadzenia rozmów z pracownikami jest umiejętnością niezbędna, w którą, w mojej ocenie, musi być wyposażony pracownik HR. Pracownicy HR , nawet mając świadomość jak ważne jest kształtowanie prawidłowych zachowań i relacji pomiędzy pracownikami a pracodawcą, skupiają się w swojej pracy przede wszystkim na doskonaleniu znajomości przepisów prawa oraz szkoleniu się w umiejętności ich stosowania traktując to jako quasi „oręż”, który ma zapewnić pracodawcy ochronę prawną przy podejmowaniu działań wobec pracowników. Tymczasem wyłącznie znajomość przepisów prawa jakkolwiek niezbędna w tej pracy to jednak jak wynika z praktyki powinna korespondować z umiejętnościami negocjacyjnymi, gdyż dopiero to połączenie pozwala moim zdaniem wielu konfliktów uniknąć a praktycznie prawie wszystkie rozwiązać.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK