REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

ABC małej firmy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Sektor MŚP na początku drogi do zrównoważonego rozwoju i ESG

Małe i średnie firmy (MŚP) wciąż na początku drogi do zrównoważonego rozwoju i ESG. Napotykają znacznie więcej barier niż duże podmioty.

Działalność nieewidencjonowana

Działalność nieewidencjonowana, czyli jak prowadzić biznes „na próbę” albo jako dodatkowe źródło dochodu. Sprawdź jakie warunki trzeba spełnić, żeby taką działalność prowadzić oraz jakie są jej zalety i wady!

Strategia marketingowa przedsiębiorstwa rodzinnego - jak to zrobić?

Strategia marketingowa przedsiębiorstwa rodzinnego. Jak wskazuje GUS - w Polsce mamy ponad 2 miliony firm rodzinnych. Generują ok. 8 milionów miejsc pracy, a ok. 60% z nich wysyła swoje produkty za granicę. Na rynku postrzegane mogą być przez pryzmat tradycji, stabilności, czy rzetelności. Czy na te aspekty warto jednak kłaść nacisk? W jaki sposób powinna być zbudowana strategia marketingowa przedsiębiorstwa rodzinnego?

Content marketing w biznesie – jak to robić dobrze

Content marketing w biznesie. Gdy na marketingowym horyzoncie pojawia się hasło “content”, naturalnym skojarzeniem jest produkcja, dystrybucja i zarządzanie treścią, która z jednej strony dawałaby wymierną wartość dla odbiorcy, a z drugiej – kreowała pożądany wizerunek danej marki. Tyle i aż tyle? W praktyce działania contentowe to o wiele bardziej złożone przedsięwzięcia, a potencjalni twórcy pożądanych materiałów powinni dwa razy się zastanowić przed postawieniem pierwszego przecinka lub kropki.

REKLAMA

Firma w mediach. Na czym polegają skuteczne media relations?

Firma w mediach. Ogromna konkurencja rynkowa oraz wysokie wymagania ze strony samych konsumentów niejako wymuszają na biznesach cykliczną obecność w mediach. Aby regularnie pojawiać się na łamach prasy, tytułów online czy platformach influencerów należy wyjątkowo poważnie potraktować kwestię kontaktu z poszczególnymi redakcjami. W jaki sposób? Odpowiedzią są skuteczne działania media relations.

Tarcza Antykryzysowa 4.0 – zmiany w kontroli firm (kontrola zdalna)

W wielu opracowaniach dotyczących uchwalonej przez Sejm tzw. Tarczy Antykryzysowej 4.0 zwraca się uwagę na różnego rodzaju formy wsparcia dla przedsiębiorców. Jak się okazuje, w ustawie tej znalazły się również przepisy dotyczące kontroli firm.

Tarcza finansowa PFR - problemy MŚP

Jakie problemy najczęściej napotykają małe i średnie przedsiębiorstwa oraz jakie są najczęściej spotykane błędy w wypełnianiu wniosków o wsparcie z Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju?

Pożyczka dla mikroprzedsiębiorców z tarczy antykryzysowej

Mikroprzedsiębiorcy spełniający specjalne warunki mogą uzyskać pożyczkę z tarczy antykryzysowej. Co trzeba zrobić, aby otrzymać pożyczkę, a następnie umorzenie pożyczki wraz z odsetkami?

REKLAMA

Tarcza finansowa. Zasady umarzania i zwrotu subwencji z PFR

Od 29 kwietnia 2020 r. wystartował nowy program wsparcia dla przedsiębiorców, którzy boleśnie odczuli epidemię COVID-19 - tzw. Tarcza finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju. Jakie warunki muszą spełnić przedsiębiorcy, aby móc liczyć na umorzenie konieczności zwrotu dotacji?

Jak złożyć wniosek o dofinansowanie do wynagrodzeń i pożyczkę dla mikroprzedsiębiorcy - poradnik

Przedstawiamy praktyczny poradnik dotyczący uzyskania wsparcia z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz pożyczki dla mikroprzedsiębiorcy. Zobacz jak złożyć wniosek krok po kroku.

Bezpieczeństwo pracy zdalnej w czasach koronawirusa

W obliczu zagrożeń związanych z rozprzestrzenianiem się COVID-19, wiele podmiotów stanęło przed koniecznością zapewnienia swoim pracownikom możliwości pracy zdalnej. Jak ją bezpiecznie zorganizować?

Pomoc dla przedsiębiorców przewidziana w tzw. tarczy 2.0

W dniu 9 kwietnia 2020 roku Sejm przyjął projekt ustawy wprowadzającej kolejne instrumenty pomocowe dla przedsiębiorców dotkniętych kryzysem wywołanym epidemią koronowirusa. Projekt został przekazany do Senatu. Przedstawiamy najważniejsze założenia ustawy.

Dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych - umowa wraz z załącznikami

Zachęcamy do zapoznania się ze wzorem umowy dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz z załącznikami.

Niskooprocentowana pożyczka z Funduszu Pracy dla mikroprzedsiębiorców

Kto może otrzymać pożyczkę z Funduszu Pracy? Dowiedz się oraz pobierz umowę pożyczki i wzór wniosku.

Koronawirus. Wsparcie finansowe dla przedsiębiorców przewidziane w tarczy antykryzysowej

Dnia 28 marca 2020 roku został uchwalony przez Sejm RP Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (tzw. tarcza antykryzysowa). Ustawa ta, w swoim obecnym kształcie, przewiduje opisane poniżej finansowe i organizacyjne formy wsparcia dla przedsiębiorców – pracodawców.

Pakiet Przyjazne Prawo 2020: Rozszerzenie definicji rzemieślnika [PODCAST]

1 stycznia 2020 r. wszedł w życie tak zwany Pakiet Przyjazne Prawo, który wprowadził wiele ułatwień w prowadzeniu działalności gospodarczej. Jedną z zawartych w nim zmian jest rozszerzenie definicji rzemieślnika. Co to oznacza dla przedsiębiorców-rzemieślników? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Regulacje prawne pomocne przedsiębiorcom w okresie zagrożenia epidemicznego związanego z koronawirusem

Obecnie obowiązujące przepisy przewidują szereg możliwości dla przedsiębiorców, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji finansowej. Wydaje się, że można z nich skorzystać także w okresie walki z koronawirusem. Przedstawiamy jak koronawirus ma się do zobowiązań podatkowych, składek ZUS czy też relacji z kontrahentami.

Ile może trwać kontrola u przedsiębiorcy? Rewolucyjny wyrok NSA

Nie można przychodzić do firmy przez cały rok, po jednym dniu w każdym miesiącu. Limit czasu na kontrolowanie mikroprzedsiębiorcy to 12 kolejno następujących po sobie dni roboczych – tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny.

Przedsiębiorca internetowy na tle wyzwań stawianych przez ustawodawstwo

Jak prowadzić działalność gospodarczą za pośrednictwem Internetu zgodnie z przepisami prawa? Zobacz na co należy zwrócić szczególną uwagę.

Problemy ze składaniem ofert przez Internet

Przedsiębiorca, któremu nie udało się przesłać oferty, musi dowieść, że wynikało to z błędów w działaniu platformy. Problem w tym, że nie bardzo ma jak.

Pakiet Przyjazne Prawo od 2020 r. – zmiany dla firm

1 stycznia 2020 r. weszło w życie wiele ułatwień dla przedsiębiorców. Wszystko to za sprawą ustawy z dnia 31 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych nazywanej Pakietem Przyjazne Prawo.

Ochrona danych osobowych - strategie biznesowe i informatyczne

Kwestie ochrony danych osobowych i prywatności do niedawna zajmowały jedynie wąską grupę specjalistów w przedsiębiorstwach i instytucjach. Jeśli ktoś nie był konsultantem ds. informatyki albo prawnikiem, nie interesował się zgodnością procedur z zasadami ochrony prywatności. W jaki sposób zatem udało się osiągnąć stan, w którym wiele organizacji jest prawnie zobowiązanych do zatrudnienia inspektora ochrony danych? Dlaczego menedżerowie tak bardzo interesują się strategią ochrony danych i polityką prywatności swoich przedsiębiorstw?

Odpady w 2020 r. - BDO

Przestawiamy najważniejsze informacje i zmiany dotyczące rejestracji, ewidencji odpadów i sprawozdań o wytworzonych odpadach od 2020 r.

Jak złożyć wniosek o interwencję do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców

Jeśli prawa przedsiębiorcy są naruszane może on zgłosić sprawę do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jak to zrobić krok po kroku?

Firmom brakuje specjalistów od cyberbezpieczeństwa

Niedobór ekspertów odpowiedzialnych za cyberbezpieczeństwo to jedno z najpoważniejszych wyzwań związanych z zapewnieniem ochrony środowisk IT w firmach. Zatrudnienie ich staje się coraz trudniejsze z uwagi na stale rosnącą lukę kwalifikacyjną na rynku pracy.

Jak korzystać z Innovation box i ulgi B+R

Choć ulga badawczo-rozwojowa obowiązuje już od 2016 roku, a Innovation box od początku 2019 roku, to pierwszy raz ta druga zostanie rozliczona dopiero w zeznaniu rocznym. Wielu przedsiębiorców nie wie jednak, jak z nich korzystać, czy można je ze sobą łączyć, by zaoszczędzić na podatkach. Jakie przywileje wiążą się z obiema ulgami i jakie profity można z nich czerpać?

Pracownicze Plany Kapitałowe w 10 pytaniach i odpowiedziach

Najpóźniej do 25 października 2019 r. największe firmy są zobowiązane podpisać umowę o zarządzanie PPK, a do 12 listopada – zawrzeć umowę o prowadzenie PPK w imieniu pracowników. Czasu pozostało zatem niewiele, natomiast wątpliwości co do zasad działania programu wciąż jest dużo.

Obowiązkowe ubezpieczenie OC fizjoterapeutów

1 czerwca 2019 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia OC podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Rozporządzenie doprecyzowuje kwestie ubezpieczenia zawodowego, jakie musi posiadać każdy fizjoterapeuta prowadzący działalność gospodarczą. W świetle nowych przepisów takie ubezpieczenie mają obowiązek posiadać wszyscy fizjoterapeuci prowadzący działalność gospodarczą – zarówno w formie podmiotu leczniczego, a także jako indywidualna lub grupowa praktyka fizjoterapeutyczna.

Whistelblowing w praktyce. Czy jesteśmy już na to gotowi?

Whistleblowing to sposób ujawniania informacji o złym postępowaniu oraz nadużyciach. Jako początek wistelblowingu wskazuje się wczesne lata 70. XX wieku, kiedy to aktywista Ralph Nader apelował o sygnalizowanie możliwych zagrożeń w odniesieniu do korporacyjnych skandali jakie wówczas nękały Stany Zjednoczone.

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (AML) rok później

Po roku obowiązywania ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. AML) niewielu przedsiębiorców z branż innych niż finansowa wie, że w ogóle ich ona dotyczy, a jej przepisy mogą być dla przedsiębiorców bardzo ryzykowne. Co więcej, coraz częściej pojawiają się kary – zauważają prawnicy kancelarii Legal Geek.

Jak pokonać syndrom wypalenia zawodowego?

„A to przyszedł Pan do mnie po pierwszym zawale” - takie było pierwsze zdanie, jakie powiedział mi lekarz, kiedy opisałem mu objawy, które towarzyszyły mi od kilku dni. Gdy to usłyszałem, pomyślałem, że zaraz będę miał kolejny. Na szczęście gruntowne badania wykazały, że zawału nie było i mój organizm jest zdrowy, tylko przemęczony. Musiałem wprowadzić kilka istotnych​​​​​​​ zmian w moim harmonogramie pracy.

Obowiązki pracodawcy podczas upałów

Ponad 150 skarg związanych z upałami wpłynęło do PIP do połowy czerwca. Dotyczyły one nieprawidłowości w zakresie wydawania napojów (106) oraz niewłaściwych temperatur w pomieszczeniach pracy (44). Jakie są obowiązki pracodawcy podczas upałów?

Składanie sprawozdań finansowych do KRS do 15 lipca - tylko przez Internet

Do 15 lipca należy złożyć do KRS roczne sprawozdania finansowe. W tym roku robimy to tylko przez Internet. Jak złożyć takie sprawozdanie?

Zakładowy plan kont - zasady opracowywania

Ustawa o rachunkowości nie narzuca zasad konstrukcji zakładowego planu kont. Przy jego opracowaniu należy wziąć pod uwagę przede wszystkim potrzeby informacyjne jednostki.

Fizjoterapeuta - wymogi prawne wykonywania zawodu

Fizjoterapeuta to zawód, który podlega konkretnym regulacjom prawnym i zasadom. Przedstawiamy pięć najważniejszych wymogów, które decydują o możliwości wykonywania zawodu fizjoterapeuty.

Kilka godzin czy kilka tygodni? Ile trwa „mapowanie” doświadczeń klienta?

Jednym z podstawowych narzędzi diagnozowania doświadczeń klienta jest mapa podróży. Jest to zapis drogi jaką klient przebył w relacji z firmą, by zrealizować swój cel. W mapie kluczowe są informacje o poszczególnych etapach drogi, momentach, w których klientowi było łatwo i takich, w których miał trudności. Ma ona tę przewagę nad innymi narzędziami, że informacjom stricte procesowym towarzyszą dane na temat emocji, jakie klient przeżywał w danym momencie. To dzięki nim firmy są w stanie lepiej „wchodzić w buty klienta”, czy też „empatyzować” jego problemy.

5 zmian, na które czekają małe i średnie firmy w 2019 r.

W ubiegłym roku zostało wprowadzonych wiele istotnych zmian dla przedsiębiorców. Jak oceniają je przedsiębiorcy i na jakie zmiany czekają w 2019 r.?

Inteligentne zarządzanie danymi w 2019 roku

Jak inteligentnie zarządzać danymi w firmie w 2019 r.? Prezentujemy najważniejsze trendy i innowacje.

Ustawa o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa – jak się do niej przygotować?

Dnia 28 sierpnia 2018 r. weszła w życie ustawa o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, której celem jest zapewnienie niezakłóconego świadczenia usług kluczowych i cyfrowych. Cyberustawa wprowadza nowe wymagania w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa informacji, zarządzania ryzykiem i zgłaszania incydentów. Kto jest jej adresatem , na czym polegają obowiązki m.in. operatorów usług kluczowych i dostawców usług cyfrowych, a także jak je realizować?

Dokumentacja pracownicza po zmianach od 1 stycznia 2019 r.

Krótszy okres przechowywania akt, możliwość prowadzenia dokumentacji pracowniczej także w wersji elektronicznej - m.in. te zmiany wejdą w życie już od 1 stycznia 2019 r. Co jeszcze się zmieni?

Korzystanie z chmury i urządzeń mobilnych a ochrona danych w firmach

Wiele firm staje dziś przed problemem cyberataków. Przedstawiamy jak korzystać z chmury i urządzeń mobilnych aby zapewnić ochronę danych w firmie.

Prywatny akademik - czy to dobra inwestycja

Miejsce w akademiku lub wynajem pokoju – do tej pory osoby studiujące poza miejscem zamieszkania miały do wyboru głównie te dwie możliwości. W ostatnich latach w miastach akademickich pojawia się jednak coraz więcej prywatnych domów studenckich, oferujących pokoje w dobrym standardzie i miejsca wspólne sprzyjające integracji między studentami. Eksperci szacują, że zainteresowanie młodych ludzi takimi pokojami będzie rosło, więc segment ten przyciąga coraz więcej inwestorów. Kluczowa dla powodzenia inwestycji jest dobra lokalizacja – blisko szkół wyższych i dobre skomunikowanie z centrum.

Nowa Ordynacja Podatkowa - zmiany dla podatników

Ministerstwo Finansów zmodyfikowało projekt Nowej Ordynacji Podatkowej przygotowany przez Komisję Kodyfikacyjną Ogólnego Prawa Podatkowego. Proponowane przepisy wpisują się w filozofię 3xP, będąc podstawą do przejrzystego, prostego i przyjaznego systemu podatkowego. NOP zapewni też większą ochronę podatnika.

Handlowiec vs. klient – jak poradzić sobie z każdym typem kupującego?

Jeśli uważnie słuchasz rozmówcy, możesz się o nim sporo dowiedzieć – np. tego, w jaki sposób podejmuje decyzje czy też motywuje się do działania. Mogłoby się wydawać, że w biznesie taka „identyfikacja” pomocna jest tylko handlowcom, tymczasem przyda się także na innych stanowiskach. Jeśli na co dzień kontaktujesz się z klientami lub jesteś odpowiedzialny za przekazywanie innym informacji i chcesz robić to skuteczniej, naucz się rozpoznawać pewne wzorce patrzenia na świat.

Jak rozliczać pracowników delegowanych w zakresie podatku i składek ZUS

Pracownikowi, który zostaje wysłany do pracy za granicę, nie przysługują takie należności, jak zwrot kosztów noclegów, diety czy ryczałty za lokalne przejazdy. Podlega on jako pracownik delegowany szczególnym zasadom w zakresie ubezpieczeń społecznych oraz rozliczeń z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych. Aby wypełnić obowiązki z tym związane, pracodawca musi prawidłowo ustalić właściwość państwa, w którym pracownik będzie ubezpieczony, oraz jego rezydencję podatkową.

W jaki sposób przeprowadzić sprzedaż przedsiębiorstwa na rzecz byłego pracownika

Przedsiębiorca jest osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą i czynnym podatnikiem VAT. W firmie pracuje trzech pracowników, wszyscy są zatrudnieni na mocy umów o pracę. Z powodu osiągnięcia wieku emerytalnego podatnik rozważa możliwość sprzedaży przedsiębiorstwa na rzecz jednego z pracowników. W jaki sposób prawidłowo przeprowadzić taką transakcję? Jaką stawkę VAT zastosować? Czy pozostali pracownicy pozostaną zatrudnieni w przedsiębiorstwie?

Jak rozliczyć w pkpir skonto

Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Rozliczam się według pkpir. Z jednym z unijnych kontrahentów uzgodniliśmy, że w przypadku wcześniejszej zapłaty udzielę mu skonta w wysokości 3%. Jest to kontrahent unijny, który nie chce przyjmować ode mnie faktur korygujących. Jak rozliczyć to zdarzenie w pkpir?

Jak rozliczyć prowizję bankową pobieraną z rachunku walutowego

Spółka cywilna prowadząca pełną księgowość posiada firmowy rachunek walutowy. Od wpływających zapłat należności oblicza różnice kursowe i księguje w koszty lub przychody finansowe. Bank pobiera prowizję od wpływu waluty, którą spółka przelicza według kursu średniego NBP z dnia poprzedniego i księguje w koszty usług. Czy trzeba również naliczać i księgować różnice od własnych środków pieniężnych?

Obsługa płatności bezgotówkowych w firmie

Jak wdrożyć płatności bezgotówkowe w firmie? Jakie są ich wady i zalety? Przedstawiamy odpowiedzi na te i inne ważne pytania dotyczące obsługi płatności bezgotówkowych.

Jak ustalić wartość początkową środków trwałych nabytych przed rozpoczęciem działalności gospodarczej

Zamierzam wprowadzić kilka środków trwałych do jednoosobowej działalności gospodarczej na oświadczenie. Środki trwałe zostały zakupione kilka miesięcy przed rozpoczęciem działalności gospodarczej na fakturę. Teraz, wprowadzając te środki do działalności na oświadczenie, mam wziąć pod uwagę cenę nabycia? Przyjmować kwoty netto czy brutto?

REKLAMA