| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Twój biznes według VISA > Płatności kartą dla internetowego biznesu – zyskuje klient, zyskuje przedsiębiorca

Płatności kartą dla internetowego biznesu – zyskuje klient, zyskuje przedsiębiorca

Internetowy biznes w większym stopniu niż ten prowadzony poza siecią wymaga od przedsiębiorcy podążania za trendami i szybkiego wdrażania technologicznych usprawnień. Żeby nie zostać w tyle za konkurencją, konieczne jest akceptowanie nie tylko płatności przelewem za towary czy usługi, ale także płatności kartą.

Aż 47% polskich konsumentów, którzy posiadają kartę płatniczą deklaruje, że woli robić zakupy tam, gdzie może zapłacić kartą. Co więcej, użytkownicy kart przyznają, że zdarza im się rezygnować z zakupu, jeśli sklep nie oferuje płatności kartą (26% uczestników badania przeprowadzonego przez agencję Ipsos MORI w III kwartale 2014 roku na zlecenie Visa Europe – szczegóły można znaleźć na stronie http://www.visa.pl). Ile z tych porzuconych koszyków i niesfinalizowanych zakupów dotyczy sklepów internetowych? Tego nie wiemy, ale jedno jest pewne – zakupy w Internecie stały się dla wielu Polaków codziennością i podobnie jak w tradycyjnych sklepach, także i w tych internetowych dobrze jest dać im możliwość wyboru sposobu płatności i umożliwić nie tylko płatność przelewem czy za pomocą systemów obsługujących płatności online, ale także z użyciem karty płatniczej.

Dla kogo płatności kartą

Wśród przedsiębiorców, którzy prowadzą internetowy biznes płatności kartą wdrożyć powinni przede wszystkim ci, których modelem biznesowym jest sprzedaż, a zatem właściciele sklepów internetowych – zarówno tych niewielkich, jak i dużych, internetowych sklepów wielobranżowych, hurtowni i hipermarketów.

Płatność kartą przyda się ponadto wszędzie tam, gdzie liczy się szybkość i wygoda płatności:

  •  W serwisach internetowych, oferujących płatne usługi PREMIUM
  •  W firmach, które oferują dostęp do usług lub oprogramowania w modelu abonamentowym
  •  W przedsiębiorstwach zajmujących się pośrednictwem w usługach reklamowych.

Niezależnie od przedmiotu działalności, oferowanie płatności kartami ma zalety, które jednocześnie są plusami dla przedsiębiorcy i dla jego klientów.

Przewaga konkurencyjna

Wielu właścicieli sklepów i internetowych firm robi wszystko, by wyróżnić się na rynku i zaoferować coś więcej, czego nie ma konkurencja. Przelewy bezpośrednie czy szybkie internetowe płatności oferują już prawie wszyscy, dlatego dodanie kolejnej metody płatności: płatność kartą przez internet może być dobrym sposobem na uzyskanie przewagi konkurencyjnej. A to z kolei może przełożyć się na zwiększenie liczby zamówień, a co za tym idzie – zwiększenie obrotów w firmie.

Szybka płatność

Jak pokazują wyniki badania „Wizerunek polskiego sektora bankowego” zrealizowanego przez TNS Polska dla Związku Banków Polskich i KIR w marcu 2015 r., aż 8% badanych stwierdza, że gdy wybierają sposób płatności za internetowe zakupy, zależy im przede wszystkim na tym, żeby pieniądze szybko trafiły do odbiorcy. Tę potrzebę realizują właśnie płatności za pomocą kart. Dla przedsiębiorcy, który jednego dnia obsługuje dziesiątki czy nawet setki zamówień, możliwość otrzymania płatności za zamówiony towar lub usługę od razu, a nie po kilku dniach, jest sporym ułatwieniem i usprawnieniem w codziennej pracy.

Ułatwienie dla klientów zagranicznych

Przedsiębiorca prowadzący działalność w internecie oferuje (świadomie lub nie) swoją usługę lub produkty nie tylko osobom mieszkającym na terenie Polski i posiadającym polskie rachunki bankowe, ale także klientom zagranicznym. Płatność kartą ułatwia opłacenie zamówienia z zagranicy – klient nie musi martwić się o numery IBAN i SWIFT oraz przewalutowanie. Przedsiębiorca zaś zyskuje potencjalnych nowych kontrahentów – z kart płatniczych korzystają miliardy osób na całym świecie.

Chargeback

Dodatkowym zabezpieczeniem dla klienta jest procedura zwana chargeback. Może ona działać wtedy, gdy towar lub usługa opłacone kartą Visa nie zostały dostarczone lub były niezgodne z zamówieniem, a sklep internetowy nie zwrócił pieniędzy. Aby uruchomić tę procedurę, trzeba się zwrócić do banku, który jest wydawcą karty. Z procedury chargeback mogą skorzystać wszyscy użytkownicy kart Visa, którzy zostali poszkodowani przez sprzedawcę i bez powodzenia próbowali odzyskać pieniądze bezpośrednio od niego. Takiej ochrony nie gwarantują ani płatności gotówką, ani przelewy internetowe, nic więc dziwnego, że klienci chętnie wybierają płatność kartą także przy zakupach przez internet.

Co jeszcze trzeba wiedzieć o płatnościach kartą?

Decydując się na uruchomienie płatności kartą w swoim biznesie warto wiedzieć, że aby bezpiecznie płacić w internecie wcale nie trzeba być posiadaczem karty kredytowej czy karty wypukłej. Płatności kartą można dokonać także przy użyciu karty debetowej lub karty przedpłaconej (o ile bank - wydawca karty to umożliwił) – a te znajdują się w portfelach większości klientów banków.

Warto też wiedzieć, że wdrożenie płatności kartą w internetowym biznesie, tak jak i w każdym innym, jest bardzo proste – wystarczy skontaktować się ze swoim bankiem albo wybranym agentem rozliczeniowym (może to być np. firma obsługująca szybkie przelewy internetowe, z której usług przedsiębiorca korzysta obsługując płatności online). Internetowy przedsiębiorca ma jeszcze tę przewagę nad firmą świadczącą usługi lub sprzedającą poza internetem, że nie potrzebuje terminala, by obsługiwać transakcje z użyciem karty. Wszystko obywa się szybko i bezpiecznie przez internet.

Artykuł przygotowany we współpracy z Visa Europe

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Madejski Sasiński Starowicz radcowie prawni

spółka partnerska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »