REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Odczytywanie reklam banków

Jak czytać reklamy banków?/For.Fotolia
Jak czytać reklamy banków?/For.Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Reklama jako środek informacji, przyciąga uwagę klienta i informuje go niemal o wszystkim w bardzo szybki i prosty sposób. Czy opłaca się „czytać” reklamy banków?

O tym, że reklama jest uznawana za dźwignię handlu wie każdy. We współczesnych czasach reklamuje się wszystko. Również banki sięgają po ten środek perswazji, aby dotrzeć do jak najszerszego grona konsumentów. Czy wybierając produkt bankowy warto kierować się reklamą?

REKLAMA

Zaufać reklamie

Jeszcze do niedawna w reklamy produktów bankowych wkradać się mogły przeróżne manipulacje, które zaciemniały obraz potencjalnemu klientowi. W 2011 roku zostały wprowadzone uregulowania, które nakazały bankom każdorazową publikację RRSO oraz przedstawianie przykładu reprezentatywnego. Choć te dane pojawiają się w reklamach, to pamiętać należy, że jest ona środkiem perswazji i ma nas przekonać do wybrania konkretnego produktu konkretnego banku. Warto więc je oglądać, ale należy też pamiętać o dokładnym zapoznaniu się z tabelą opłat i prowizji. Sama reklama ma bowiem na celu zwrócenie naszej uwagi, przyciągnięcie do konkretnej firmy. W krótkim czasie, na jaki przewidziana jest reklama nie da się przedstawić wszystkich istotnych warunków.

Zobacz serwis: Wybór lokat

Znane twarze

Wiele banków stawia na reklamę z udziałem znanej osobistości. Polscy i zagraniczni celebryci firmują swoimi twarzami bank i ich produkty. Szymon Majewski, Marek Kondrat, Justyna Kowalczyk, Beata Tyszkiewicz, Edyta Górniak – to tylko niektóre z polskich gwiazd, które goszczą na ekranach naszych telewizorów, reklamując produkty banków. Do reklam zaprasza się także gwiazdy zagraniczne. Ba, nawet kultowy Strażnik Teksasu, Chuck Norris, przychodzi do Banku Zachodniego WBK! Postawienie na znaną osobę to z pewnością strzał w dziesiątkę, gdyż automatycznie zaczynamy kojarzyć dany bank z konkretną twarzą. Oferta Banku Zachodniego WBK do najkorzystniejszych nie należy, gdyż oprocentowanie ustalane jest indywidualnie. Tak więc rzeczywisty koszt kredytu poznać można dopiero w momencie ubiegania się o kredyt. Reklama jednak z pewnością przyciągnie wiele osób, gdyż dowcipy o Chucku Norrisie są bardzo popularne, a sam aktor budzi pozytywne skojarzenia. 

Na wesoło

Czy zatrudnienie celebrytów jest jedynym sposobem na zareklamowanie banku? Niektóre instytucje bankowe stawiają reklamy z humorem. Przykładem pomogą  tu być reklamy Banku Millenium z trójką animowanych zwierzątek. Zdarzają się też reklamy proste w przekazie, bez animacji, słynnych gwiazd i chwytliwych haseł reklamowych, takie jak na przykład reklamy Banku BPH, ale to raczej rzadkość w dobie wszechstronnego oddziaływania na zmysły widza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gwiazdki i haczyki

REKLAMA

O konieczności dokładnego czytania wszelkich reklam, tabel opłat i prowizji, a także umów przypominać nie będziemy. Bo i po co? Kto jest rozważny, ten na pewno to zrobi. Kto zaś wierzy w ciemno, narazi na ewentualne konsekwencje tylko swoją osobę. Warto jednak zwrócić uwagę na coś innego, co często jest przez potencjalnych klientów pomijane. Niektóre z reklam przedstawiają produkty, które są oferowane tylko przez pewien czas. Warto więc zwrócić uwagę nie tylko na warunki, lecz także na termin trwania konkretnych promocji. Podobnie jak gazetka supermarketu obowiązuje przez określony czas, tak i promocja produktu bankowego może być ograniczona w czasie. Dlaczego warto zwrócić uwagę właśnie na ramy czasowe? Bowiem często może się okazać, że biorąc pod uwagę tę perspektywę oferta nie jest dla nas najkorzystniejsza bądź też wprost przeciwnie – warunki i czas odpowiadają naszym aktualnym potrzebom. Promocje przemijają, pojawiają się nowe, gdyż rynek usług bankowych ciągle się zmienia i stale kusi klientów czymś nowym. Tylko od klienta zależy, czy ulegnie sile reklamy. Czasową ofertą kredytu gotówkowego kusi Getin Bank. Trwa w nim obecnie „Wyprzedaż kredytów gotówkowych”. Bank kusi obniżką oprocentowania nawet o 30% w stosunku do stawek podstawowych. „Gotówkę tanią jak barszcz” można dostać do 31 lipca 2012 roku.

Świadomy kredytobiorca powinien wiedzieć, że reklamie nie należy ufać w 100%. Może ona przyciągnąć wzrok, rozbawić. Jednak decyzję o wzięciu kredytu gotówkowego lepiej poprzeć analizą ofert i głębokim namysłem, aby nie stracić na tym za wiele.

Zobacz: Reklama w Polsce

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    REKLAMA

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    Kończy się najostrzejsza zima od 50 lat. Prawie 5 mln zwierząt hodowlanych zginęło z głodu w Mongolii

    Dobiegająca końca zima w Mongolii, najostrzejsza od pół wieku, doprowadziła do śmierci niemal 5 mln kóz, owiec i koni, które nie są w stanie dotrzeć do pożywienia. To duży cios w gospodarkę kraju zamieszkanego przez ok. 3,3 mln ludzi, z których ok. 300 tys. utrzymuje się z hodowli zwierząt - podkreśliło Radio Swoboda.

    REKLAMA