| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Lokaty > Warto wiedzieć > Do kogo banki kierują personal banking i co oferują

Do kogo banki kierują personal banking i co oferują

Personal banking, czyli oferty dla zamożnych klientów, stają się kolejnym polem bitwy banków. Coraz więcej z nich poszerza swoje oferty dla tej grupy osób, których miesięczne dochody przewyższają 5 tys. zł. Co jednak wyróżnia personal banking od zwykłych ofert skierowanych do większości klientów?

Na tym nie koniec zmian w ofercie dla bogatszych Polaków. Warto przypomnieć, że w maju Bank HSBC rozszerzył swoją ofertę, tym razem biorąc na celownik klientów średniozamożnych. Już wcześniej bank proponował ofertę bankowości personalnej o nazwie HSBC Premier (z opłaty za konto zwalniają miesięczne wpływy w kwocie 10 tys. zł). Nowością jest zaś pakiet HSBC Advance, czyli oferta dla klientów średniozamożnych (darmowe konto przy 5 tys. zł wpływów). Postawa banku pokazuje, że warto również zadbać o klientów, którzy nie zarabiają pięciocyfrowych sum, ale znacznie wykraczają poza średnią krajową. Dzięki temu bank zapewnia sobie dostęp do szerszego grona klientów, a tym samym może szukać zysków w kolejnym segmencie rozwijającego się rynku.

Zobacz także: Bank

Niezależnie od definicji klienta zamożnego, jaką stosują banki, należy liczyć się ze znacznie wyższą opłatą za prowadzenie rachunku. Ale to tylko w teorii, którą w tym przypadku stanowi taryfa opłat i prowizji, ponieważ większość banków daje możliwość zwolnienia z części opłat. Z reguły poziom ten jest określony wartością aktywów, jakie należy utrzymywać w banku lub wysokością miesięcznych wpływów na rachunek. Warunki te różnią się tak samo znacząco, jak definicja klienta zamożnego. Dzięki wysokiej opłacie za rachunek klient zyskuje poczucie wyjątkowości, a bank nie musi martwić się, że oferta trafi do nieodpowiednich klientów.

Zakładając tego typu rachunek na pewno można liczyć na kilka udogodnień. Standardem w tym segmencie rynku są darmowe bankomaty, chociaż i tutaj znajdują się niechlubne wyjątki (Bank Polskiej Spółdzielczości, Kredyt Bank, Pekao, PKO BP). Wydawałoby się, że absolutną koniecznością są darmowe przelewy zewnętrzne wykonane przez Internet – i tak jest, poza PKO BP, który każe sobie płacić 30 groszy za każdy przelew. W zdecydowanej większości ofert karty debetowe również są za darmo.

Ktoś mógłby powiedzieć, że przecież to wszystko można otrzymać również w tradycyjnych rachunkach, jaka jest więc rzeczywista korzyść? Najważniejszym wyróżnikiem takiej oferty jest specjalna obsługa (dedykowanego opiekuna), która ma sprawiać, że klient czuje się jak w domu, bez stania w kolejce do bankowego okienka. Nawet jeśli to tylko iluzoryczne poczucie wyjątkowości, to dodatkowe usługi, jak chociażby darmowe ubezpieczenia, usługi concierge, wyżej oprocentowane depozyty czy tańsze kredyty są już faktem.

Polecamy serwis: Kredyty

Na podstawie zaobserwowanych zmian i płynących z rynku informacji można się spodziewać, że kolejne banki w najbliższym czasie odświeżą swoją ofertę dla klientów osiągających ponadprzeciętne dochody, tym samym zapewniając sobie kolejne źródło niemałych przychodów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Inspektor Bhp Siedlce

ekspert z zakresu BHP

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »