| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Lokaty > Rachunki i konta oszczędnościowe > Kontroluj budżet we współpracy z bankiem

Kontroluj budżet we współpracy z bankiem

Skuteczna kontrola wydatków to jeden z podstawowych warunków czuwania na budżetem. Dowiedz się w jaki sposób kontrolować budżet z wykorzystaniem aplikacji udostępnianych przez banki.

Banków oferujących aplikacje do zarządzania domowym budżetem w prosty sposób jest coraz więcej. W chwili obecnej pomoc w organizowaniu domowego budżetu oferują: Bank Millennium, Meritum Bank, Bank BPH i ING Bank Śląski. Są także banki, np. Alior Bank, które obecnie pracują nad wdrożeniem takich rozwiązań. Warto bowiem pamiętać, że to co w panelu administracyjnym naszego konta jawi się jako narzędzie proste i przejrzyste wymaga dużych nakładów pracy, czasu i pieniędzy. Banki jednak nie robią tego za darmo – widzą w tym zysk. Oferując tego typu rozwiązania, które trzeba przyznać, są bardzo wygodne i pożyteczne, liczą na to, że przywiążą w ten sposób klienta do siebie i zachęcą do korzystania tylko z produktów jednego banku. Założenie jest w swej prostocie słuszne. Wszak większość z nas woli mieć wszystko pod kontrolą w jednym miejscu niż rozmieniać się na drobne.

Konto bez ukrytych kosztów.  Dodatkowo premia do 300zł!

Banki zachęcają klientów

Programy służące do zarządzania domowym budżetem są powiązane z kontem osobistym, kartami płatniczymi i ewentualnymi innymi usługami finansowymi (np. z kredytem z ustanowioną automatyczną spłatą raty). Po dokonaniu transakcji, np. wypłaty z bankomatu, przelewu internetowego czy płatności za pomocą karty – system automatycznie sam sprawdza dane i przyporządkowuje je do odpowiednich kategorii oraz podkategorii. Co więcej, użytkownik ma możliwość samodzielnego definiowania kategorii.

Dane z przelewów czy transakcji dokonywanych za pomocą karty aktualizowane są w czasie rzeczywistym lub przynajmniej raz dziennie.

Warto zaznaczyć, że z przyczyn oczywistych system nie przyporządkuje za nas wydatków dokonanych za pomocą gotówki wybranej z bankomatu. Takie transakcje musimy potem przypisywać ręcznie (o ile chcemy by raporty na temat wydatków były w pełni aktualne).

Programy te nie tylko przyporządkowują wszystkie dokonane przez nas transakcje do odpowiednich kategorii. Jednym z podstawowych sposobów prezentacji miesięcznych wydatków są przygotowywane diagramy kołowe z zaznaczonym procentowym udziałem danej kategorii wydatków, np. na żywność, w naszym budżecie. W aplikacji oferowanej np. przez Bank Millennium kliknięcie na element diagramu spowoduje przeniesienie nas do listy wszystkich transakcji z wybranego okresu dla danej kategorii.

Bank Millennium zapowiedział, że w najbliższym czasie udostępni możliwość dzielenia poszczególnych wydatków takich jak wypłaty z bankomatów – na mniejsze. Dzięki temu, Ci, którzy skrupulatnie chcą zapisywać każdą wydaną złotówkę będą mieć jeszcze większa kontrolę. Czy to przydatna opcja? Dla niektórych może motywacją do rzucenia palenia może być zobaczą zobaczenie, że ich nałóg pochłania 25-30% ich miesięcznego budżetu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Piotrowski

Prawnik, aplikant radcowski.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »