| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Lokaty > Rachunki i konta oszczędnościowe > Na co zwrócić uwagę przy wyborze konta dla dziecka

Na co zwrócić uwagę przy wyborze konta dla dziecka

Zbliża się nowy rok szkolny. Rodzice są teraz przejęci finansowaniem wyprawki szkolnej, choć okres ten może być także dobrą okazją do założenia dziecku konta w banku. Tym samym można małym pociechom zapewnić wygodę i bezpieczeństwo, a także przeprowadzić swojego rodzaju lekcję z finansów osobistych.

W przypadku kont dla dzieci oferowanie wypłat z wszystkich bankomatów w Polsce za darmo nie jest tak popularne jak przy „dorosłych” kontach. Warto więc przyjrzeć się ile jest bezpłatnych maszyn, a także jaki jest koszt wypłaty w obcym bankomacie.

Zobacz także co Warto wiedzieć

I na koniec bardzo ważna rzecz: ubezpieczenie nieuprawnionych transakcji. Pamiętajmy, że jeśli ktoś ukradnie kartę lub jeśli dziecko ją zgubi, to zanim zdążymy ją zastrzec, bank ponosi odpowiedzialność za nieuprawnione transakcje tylko powyżej 150 euro. Przy obecnym kursie złotego to ok. 600 zł, a to duża kwota jak na finanse dziecka. Może się więc okazać, że jeśli zgubi ono kartę, to straci wszystkie pieniądze. Warto więc, by karta miała ubezpieczenie nieuprawnionych transakcji, bo wtedy ubezpieczyciel ponosi koszty strat poniżej wspomnianych 150 euro. W przypadku niektórych kont takie ubezpieczenie jest dodane do karty i nie trzeba za nie dodatkowo płacić (BPH, BPS, Meritum, MultiBank, Pekao, PKO BP), w innych konieczny jest wydatek kilku złotych miesięcznie, a jest też kilka instytucji, gdzie w ogóle nie ma możliwości wykupienia takiego ubezpieczenia (BGŻ, DB, Getin Bank).

Z punktu widzenia banków, młodzieżowe konta to wieloletnie inwestycje. Instytucje finansowe oferują je po to, by na wczesnym etapie życie przywiązywać do siebie klientów. Na zarobek jednak nie mają co liczyć, stąd konta dla dzieci są prostymi rachunkami, gdzie nie oferuje się fajerwerków. Dla rodziców oznaczają jednak wygodę i bezpieczeństwo, bo dziecko nie będzie musiało nosić ze sobą gotówki, a jedynie kartę płatniczą. Aspekt edukacyjny też jest bardzo istotny, więc wraz z początkiem roku szkolnego warto się zastanowić nad założeniem takiego konta.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Urszula Młynarczyk

W mojej kilkunastoletniej praktyce prawniczej, jednym z najtrudniejszych zagadnień jest prowadzenie z pracownikami negocjacji czy to w zakresie konieczności dokonania zmian u pracodawcy obowiązujących regulacji dotyczących na przykład zmiany regulaminu wynagrodzeń, regulaminu premiowania, zmiany regulaminu pracy w zakresie ustalenia na przykład nowych norm czasu pracy - w każdym przypadku gdy nowe regulacje są niekorzystne dla pracowników a ich wprowadzenie wymaga zmian umów o pracę. Umiejętność negocjowania jest również niezwykle ważna, w każdym przypadku, gdy dotyczy to rozwiązania umowy o pracę , szczególnie gdy przyczyny rozwiązania umowy o pracę leżą po stronie pracodawcy, czy też w przypadku wystąpienia u pracodawcy przypadku mobbingu, molestowania seksualnego czy też naruszenia zasad nierównego traktowania. W każdym z wyżej wymienionych przypadku, jak również w innych sprawach, które mogą wystąpić w ramach zatrudnienia pierwszorzędne znaczenie ma umiejętność prowadzenia rozmów z pracownikami w celu zminimalizowania wystąpienia konfliktu, lub w celu doprowadzenia do rozwiązania konfliktu i przywrócenia u pracodawcy normalnego toku działania i właściwych relacji pomiędzy pracownikami. Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest, bowiem zapewnienie normalnych warunków pracy, jak również przeciwdziałanie zjawiskom tworzących negatywną atmosferę. Umiejętność negocjowania i prowadzenia rozmów z pracownikami jest umiejętnością niezbędna, w którą, w mojej ocenie, musi być wyposażony pracownik HR. Pracownicy HR , nawet mając świadomość jak ważne jest kształtowanie prawidłowych zachowań i relacji pomiędzy pracownikami a pracodawcą, skupiają się w swojej pracy przede wszystkim na doskonaleniu znajomości przepisów prawa oraz szkoleniu się w umiejętności ich stosowania traktując to jako quasi „oręż”, który ma zapewnić pracodawcy ochronę prawną przy podejmowaniu działań wobec pracowników. Tymczasem wyłącznie znajomość przepisów prawa jakkolwiek niezbędna w tej pracy to jednak jak wynika z praktyki powinna korespondować z umiejętnościami negocjacyjnymi, gdyż dopiero to połączenie pozwala moim zdaniem wielu konfliktów uniknąć a praktycznie prawie wszystkie rozwiązać.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK