| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Lokaty > Rachunki i konta oszczędnościowe > Uproszczone przenoszenie kont nie powoduje exodusu

Uproszczone przenoszenie kont nie powoduje exodusu

Po rekomendacji Związku Banków Polskich dzięki której ułatwione ma być przenoszenie kont między bankami nie widać zwiększonego przepływu klientów. Posiadacze kont w co dziesiątym banku zastanawiają się nad zmianą rachunku.

Zdaniem Tomasza Geburczyka, dyrektora segmentów klientów indywidualnych w BZ WBK, możliwe, że potrzeba czasu, aby upowszechniła się wiedza o istnieniu takiego uproszczonego procesu. BZ WBK obecnie aktywnie promuje konto i za otwarcie rachunku daje nowym klientom 100 zł. Dziennie przychodzi do banku średnio 2,5 tys. nowych klientów, tymczasem w całym I kwartale z ułatwień rekomendacji skorzystało około 800 osób. Niewykluczone, że obawiali się, że zanim uda się przenieść konto, skończy się promocja i 100 zł przejdzie im koło nosa.

Czytaj też: Jak przenieść rachunek bankowy

Czas przeniesienia rachunku zależy bowiem od czasu oczekiwania na informacje z poprzedniego banku. Termin określony Rekomendacją ZBP na przekazanie informacji to 7 dni, ale zdarza się, że jest przekraczany. Cały proces, jak informują banki, trwa od 10 dni do dwóch tygodni, ale potrafi też przeciągnąć się do ponad trzech tygodni.

Spytaliśmy banki, jakie są najczęściej spotykane problemy w dopełnianiu formalności za klienta. Dominują niezgodność podpisu, złożonego przez klienta na dokumentacji, dotyczącej przeniesienia rachunku z Kartą Wzorów Podpisów w dotychczasowym banku, a także niewystarczające środki na pokrycie opłat i prowizji w „starym banku”. Problemem jest również wykorzystany limit kredytowy w rachunku, (nie każdy nowy bank „weźmie” klienta z długiem) i niezgodność danych na wniosku z danymi w dotychczasowym banku. Zdarza się także, że wniosek dotyczy innego typu rachunku, niż ROR-u lub podpisany jest przez pełnomocnika, który nie posiada uprawnień do rozwiązania umowy rachunku. W efekcie np. w ING Banku Śląskim na 244 wnioski o przeniesienie konta w I kwartale roku udało się to zrobić w 184 przypadkach. W Citibanku Handlowym w I kwartale 2010 r. w ramach procesu określonego w Rekomendacji ZBP zgłosiło się 89 osób. Pomyślnie procedury przeszło 71.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

ifirma.pl

Mała księgowość internetowa ifirma.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »