| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Leasing > Samochód w leasingu > Karty paliwowe jako przykład usługi CFM

Karty paliwowe jako przykład usługi CFM

Wydatki związane z parkiem pojazdów mogą stanowić nawet do 25 proc. całkowitych nakładów ponoszonych przez firmę. Dużą część tych kosztów generuje paliwo.

Właściwe zarządzanie polityką tankowania pozwala zaoszczędzić znaczne kwoty. Podstawowym narzędziem, zapewniającym nie tylko redukcję kosztów, ale i znacznie ułatwiającym rozliczenia, jest stosowanie karty paliwowej jako środka płatniczego. Rozwiązanie takie stosują profesjonalne firmy zarządzające flotami.

Dzięki niemu klient firmy CFM otrzymuje raz w miesiącu jedną zbiorczą fakturę za paliwo. Przy flocie liczącej 100 pojazdów, z których każdy jest tankowany 3 razy w miesiącu, bez wprowadzenia systemu kart paliwowych firma otrzymywałby miesięcznie 300 faktur za samo paliwo.

Operacje ewidencyjno-księgowe w przypadku takiej liczby faktur tworzą istotne koszty administracyjne.

Polecamy: Aukcje samochodów poleasingowych

Karta paliwowa a kontrola zużycia paliwa

Karta paliwowa ma jednak znacznie więcej zalet. Pozwala np. na ograniczenie tankowania służbowego auta, które jest używane do celów prywatnych poza godzinami pracy.

Firmy często stosują ramy czasowe, określające terminy tankowania, np. od poniedziałku do piątku do godziny 18. Takie zabezpieczenie jest oczywiście indywidualną sprawą i zależy od polityki flotowej firmy, a często także od pozycji danego pracownika w hierarchii zawodowej.

CFM w strategii tankowania pojazdów firmowych

Tworząc politykę tankowania pojazdów firmowych, nie wolno również zapomnieć o kontroli bieżącego zużycia paliwa. Firmy CFM oferują taką usługę na podstawie prowadzonych przez siebie statystyk.

Jeśli ilość paliwa, zużywanego przez zmotoryzowanego pracownika odbiega od średniej o 10-20 proc., to mieści się w granicach normy. Może to wynikać np. ze stylu jazdy kierowcy. Jeśli jednak różnica ta jest większa, to można podejrzewać, że samochód jest uszkodzony.

Polecamy: Rynek leasingowy z perspektywy oferentów

Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP)

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Portal Skarbiec.Biz S.A.

Portal Skarbiec.Biz S.A. - największy w Polsce niezależny serwis o prawie, finansowaniu, gospodarce i rynku kapitałowym, który zachowuje pełną niezależność od banków, firm inwestycyjnych i instytucji kredytowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »