| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Leasing > Samochód w leasingu > Samochód poleasingowy dla firmy – vademecum

Samochód poleasingowy dla firmy – vademecum

Samochód poleasingowy dla firmy to rozwiązanie zdecydowanie tańsze niż auto nowe. O czym należy pamiętać decydując się na dołączenie do firmy auta poleasingowego?

Samochody poleasingowe pojawiają się na rynku jako auta używane we flotach firmowych na podstawie umowy leasingu lub na zasadach wynajmu długoterminowego.

Pierwsza grupa - pojazdy leasingowane – są wykorzystywane w firmach najczęściej w okresie od trzech do pięciu lat. Serwisowanie takich aut ciąży na leasingobiorcy.

Druga grupa to samochody pochodzące z wynajmu długoterminowego. Firma korzystająca z wynajmu używa samochodów i spłaca raty czynszowe uwzględniające utratę wartości związaną z czasem i przebiegiem aut. Zwykle to trwa przynajmniej 2 lata. Czynsz za wynajem uwzględnia także koszty obsługi samochodu (serwisowanie, wymianę opon, ubezpieczenie, koszty napraw wynikające ze zużycia).

Polecamy: Samochód poleasingowy alternatywą dla małej firmy

Samochody z firm, których przedmiotem działalności jest zawieranie umów leasingowych, są często autami określanymi mianem powindykacyjnych. W typowym leasingu występującym w polskim obrocie gospodarczym leasingobiorca wykupuje samochód po zakończeniu okresu trwania umowy. Sytuacja, w której firma leasingowa posiada danych samochód w ofercie sprzedaży pomimo zakończenia umowy oznacza, że w trakcie jej trwania nastąpiły problemy z utrzymaniem leasingu. Auta te oceniane są na rynku wtórnym jako bardziej nieprzewidywalne i przedstawiające niższą wartość. Przyczyną tego zjawiska jest ogólne przekonanie o istnieniu po stronie podmiotu zagrożonego popadnięciem w trudną sytuację finansową mniejszej chęci do działań rodzących koszty, takich jak np. serwis, robienie przeglądów, dbanie o samochód.

Polecamy: Nabycie samochodu poleasingowego

Firmy zajmujące się sprzedażą aut, który stanowiły przedmiot umowy leasingu skupiają się najczęściej na trzech podstawowymi kanałach sprzedażowych. Należą do nich:
1. strony internetowe firm poleasingowych;
2. aukcje internetowe;
3. oferty dla komisów samochodowych lub autoryzowanych dealerów.

W przypadku stron internetowych oferty sprzedażowe układane są z reguły w formie tablicy ogłoszeniowej umieszczonej na jednej z podstron serwisu prowadzonego przez firmę. Liczba ofert oscyluje w granicach od kilkudziesięciu do kilkuset aut, ze wskazaniem ich podstawowych danych dotyczących takich informacji jak: roku produkcji, przebiegu, marki, koloru nadwozia, wyposażenia, krótkiej historii auta itp.

Aukcje samochodów poleasingowych

Twoje podejrzenia co do wiarygodności oferty powinny wzbudzić następujące elementy:

  • wyjątkowo atrakcyjna cena,
  • zdjęcia samochodu z zasłoniętymi tablicami bądź z galerii google,
  • darmowy transport na terenie Unii Europejskiej,
  • e-mail sprzedającego na darmowym serwerze typu Gmail, Yahoo, Hotmail,
  • sprzedający nie chce zgodzić się na zapłatę i odbiór osobisty samochodu,
  • sprzedający wymaga zaliczki bądź zapłaty i dostawy samochodu w systemie Escrow,
  • ogłoszenie wystawione w polskim serwisie przez firmę leasingującą auta na terenie Europy, a zarejestrowaną np. w Anglii.

Polecamy: Aukcje samochodów poleasingowych

Polecamy: Jak nie dać się oszukać sprzedawcy aut poleasingowych

Redakcja: Marcin Milewski

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Danuta Trochim

Księgowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »