| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Leasing > Samochód w leasingu > Na czym polega sprzedaż samochodu poleasingowego

Na czym polega sprzedaż samochodu poleasingowego

Możliwości zakupu aut poleasingowych przez przedsiębiorców powodują, że rynek wtórny dotyczący tych aut jest stosunkowo duży. Podczas sprzedaży samochodów poleasingowych wykorzystywane są trzy podstawowe kanały sprzedażowe.

Wśród samochodów poleasingowych należy na początku wskazać ich dwie podstawowe grupy pojawiające się wśród ofert. Pierwszą z nich są samochody z firm, których przedmiotem działalności jest zawieranie umów leasingowych, są często autami określanymi mianem powindykacyjnych. Drugą grupą samochodów poleasingowych są te, które pochodzą od firm trudniących się wynajmem długoterminowym.

Obie grupy aut posiadają zalety i wady. Wśród plusów na pewno jest fakt, iż co do zasady ich zakup następuje w kraju od autoryzowanego dealera. Pozwala to na wskazanie pierwotnego źródła pochodzenia auta. Po drugie ważną cechą jest zawsze występująca udokumentowana historia samochodu, co pozwala na pewny zakup.

Polecamy: Jak obniżyć szkodowość flot samochodowych

Najważniejszą zaletą jest możliwości nabycia tych samochodów na fakturę VAT (zamiast umowy kupna – sprzedaży), czyli sytuacja korzystna dla prowadzącego niewielką firmę przedsiębiorcy.Zasadniczą wadą samochodów poleasingowych jest ich cena. Z reguły są to auta, które nie są starsze niż cztery lata, posiadają udokumentowany przebieg oraz historię szkodowości (w przypadku wynajmu) w związku z tym, nie następuje nieporównywalnie duża utrata wartości względem ceny pierwotnego zakupu. Ich cena będzie relatywnie wyższa niż cena samochodów sprowadzonych z Francji, Niemiec lub Holandii.

Przy sprzedaży aut leasingowych nie ma ograniczeń co do podmiotów, które mogą je nabyć. Zakupu może dokonać zarówno osoba fizyczna jak również podmiot występujący w innej formie w obrocie prawnym np. spółka akcyjna jako osoba prawna. Podstawowymi kanałami sprzedażowymi aut poleasingowych są strony internetowe firm poleasingowych, aukcje internetowe, oferty dla komisów lub dealerów.

Strona internetowa firmy z reguły zawiera wyszczególnienie kilkudziesięciu, a nawet kilkuset aut objętych ofertą sprzedaży zawierającą podstawowe dane dotyczące roku produkcji, przebiegu, marki, koloru nadwozia, wyposażenia, krótkiej historii auta itp.

Aukcje internetowe pozwalają na sprzedaż aut przy wykorzystaniu techniki ceny minimalnej oraz bezpośredniej rywalizacji kupujących. Początkowa cena auta ustalana jest na podstawie wskaźników EUROTAX. Ceny uzyskiwane przy sprzedaży są zróżnicowane i charakteryzują się dużym poziomem rozbieżności pomiędzy poszczególnymi z nich.

Polecamy: serwis Zakładam firmę

Oferty dla komisów lub dealerów kierowane są w formie pakietów aut o niejednolitej wartości, ale wysokiej cenie ostatecznej.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

ASCS-Consulting Biuro Rachunkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »