| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Leasing > Opodatkowanie leasingu > Jak kontrolowane są koszty przy wynajmie długoterminowy

Jak kontrolowane są koszty przy wynajmie długoterminowy

Korzystając z outsourcingu usług zarządzania flotą, firmy otrzymują pełną informację o kosztach, które są usystematyzowane według z góry uzgodnionych zestawień i raportów. Ich przejrzystość ma ogromne znaczenie praktyczne.

Po uzgodnieniu warunków wynajmu długoterminowego leasingodawcy zapewniają stabilny budżet. Ryzyko niewłaściwej prognozy kosztów serwisu lub wartości aut po kontrakcie spoczywa również po ich stronie.

Kontrola kosztów jest niezwykle łatwa: cały strumień zdarzeń z zakresu standardowej eksploatacji samochodów objęty jest 2-3 podstawowymi fakturami z dostępem do szczegółowego raportu (także w wersji elektronicznej), więc kontrola obejmuje tylko koszty fakturowane odrębnie (wynikające z niewłaściwej eksploatacji, szkód komunikacyjnych, itp.).

Wynajem długoterminowy to zobowiązanie pozabilansowe – pojazdy nie są wykazywane w majątku spółki. Usunięcie wartości pojazdów z bilansu może znacząco poprawić wiele wskaźników efektywności wykorzystania kapitałów firmy (np. ROA).

Polecamy: Czym jest wynajem średnioterminowy

Jeśli dodamy do tego fakt, iż sprzedaż starej (własnej) floty może poprawić płynność finansową spółki, a wydatki związane z zakupem naszych usług stanowią koszt uzyskania przychodów i efektywnie zmniejszają zobowiązania podatkowe klienta – argumentów pozytywnych jest naprawdę dużo.

Czynniki bilansowe i podatkowe zyskały na znaczeniu w ostatnim czasie, zwłaszcza w dużych, międzynarodowych korporacjach.

W wielu firmach, przestano dyskutować co jest lepsze: czy własna flota, czy wynajem i outsourcing usług. Wiąże się to z tym, że wiele firm w skutek spadku obrotów w związku z ostatnią recesją stoi wobec sytuacji, w której musi kontrolować szczegółowo wyniki i koszty, czyli zaostrzyła się dyscyplina raportowania.

Obecnie większość  firm międzynarodowych wprowadza jednolity standard użytkowania floty, czyli korzystania z outsourcingu. Tu chodzi o zakup usługi, a nie majątku. To jest trend, który się coraz mocniej uwidacznia.

Polecamy: Kim jest fleet manager

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna ASiW

Obsługa prawna i wsparcie przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »