| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Leasing > Informacje podstawowe > Umowa leasingu - porada

Umowa leasingu - porada

Umowa leasingu to rozwiązanie, które służy firmom w sytuacji utrudnionego dostępu do kredytu. Umowa leasingowa pozwala sfinansować m.in. firmową flotę. Z finalizowaniem umowy leasingu wiąże się jednak kilka ważnych kwestii, o których warto pamiętać.

Umowa leasingu dająca prawo do korzystania z określonego sprzętu przez pewien okres czasu w zamian za ustalone ratalne opłaty, to dobre rozwiązanie dla firm nie tylko w sytuacji utrudnionego dostępu do kredytu. Jest to narzędzie, które pozwala szybko i bez zbędnych formalności sfinansować sprzęt, firmową flotę, wyposażenie biura, a nawet siedzibę firmy, magazyny i oprogramowanie komputerowe. Z finalizowaniem umowy leasingu wiąże się jednak kilka ważnych kwestii, o których warto pamiętać.

Umowa leasingu - zawarcie

Procedury zawierania umowy leasingowej mogą co prawda różnic się od siebie – w zależności od firmy leasingowej, przedmiotu leasingu czy jego wartości – jednak mają wiele cech wspólnych. W większości przypadków procedura rozpoczyna się od tego, że osoba zainteresowana leasingiem wybiera przedmiot, który ma być finansowany oraz uzgadnia jego cenę, warunki płatności i termin możliwej dostawy. Kolejnym krokiem jest dostarczenie do firmy leasingowej niezbędne dokumentów prawnych i finansowych – w tym faktury pro forma, którą na finansowany sprzęt wystawia jego dostawca. Następnie wypełniany jest wniosek leasingowy, który zostaje rozpatrzony przez firmę leasingową. Po zaakceptowaniu lub ewentualnym uzupełnieniu dokumentów, ustalane są warunki umowy. Obejmują one informacje na temat wysokości opłaty wstępnej, okresu czasu, na jaki zawierana jest umowa leasingowa, waluty finansowania, wysokości rat leasingowych oraz częstotliwość płatności. Po przygotowaniu umowy leasingowej, potencjalny klient podpisuje ją, wpłaca opłatę wstępną i staje się leasingobiorcą. Choć procedury leasingowe nie należą do skomplikowanych i nie zabierają wiele czasu, przed podpisaniem umowy leasingowej warto wziąć pod uwagę kilka aspektów. 

Co warto wiedzieć o umowie leasingu?

Umowa leasingu, w przeciwieństwie np. do wniosku kredytowego, charakteryzuje się znacznie mniejszymi wymaganiami formalnymi. Aby sfinansować leasingiem dany przedmiot, np. samochód, sprzęt biurowy czy oprogramowanie, przedsiębiorca potrzebuje niewielu dokumentów. Oprócz wniosku o zawarcie umowy leasingowej, konieczne są dokumenty firmy – różnią się one w zależności od formy prawnej przedsiębiorstwa. Np. jeśli chodzi o spółki cywilne oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są to: umowa spółki oraz wpis wspólników do ewidencji działalności gospodarczej (spółka cywilna) lub wpis do ewidencji działalności gospodarczej (osoby fizyczne).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Wieczorek

Adwokat, autorka bloga DEWELOPERSKI.com

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »