| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Leasing > Informacje podstawowe > Jakie znaczenie ma flota samochodowa w budowaniu wizerunku firmy?

Jakie znaczenie ma flota samochodowa w budowaniu wizerunku firmy?

Flota samochodowa to dla wielu z klientów kluczowe narzędzie pracy. Jednak na każdym szczeblu struktury firmy samochody służbowe pełnią nieco inną funkcję. Flota w dziale handlowym to istotny element umożliwiający działania operacyjne. Z kolei samochody kadry menadżerskiej, a w szczególności kadry zarządzającej stają się nie tylko narzędziem pracy, ale i istotnym elementem identyfikacji korporacyjnej. Co o wizerunku aut flotowych sądzi ekspert? Przeczytaj.

Dobór modeli samochodów flotowych klienta przez firmę musi być poprzedzony wnikliwą analizą jego potrzeb, specyfiki pracy użytkowników tejże floty, obszarów terytorialnych, po których się będą poruszać oraz budżetów zaplanowanych w polityce flotowej.

Wielu z klientów wybiera samochody jednej marki, modelu, a nawet koloru dla grup pracowniczych jednego szczebla. Takie działanie pozwala nie tylko uzyskać oszczędności na etapie zakupu tychże aut, ale i wskazuje, iż firma ma spójną i konsekwentną strategię wizerunkową.

Z kolei samochody dla top managementu wybierane są nie tylko według klucza budżetowego, ale i prestiżu, jaki niesie ze sobą dana marka pojazdów. Zdarza się również, że wybór marki jest podyktowany względami korporacyjnymi np. firmy o kapitale włoskim czy francuskim często wybierają marki aut produkowanych w tych krajach, co kompleksowo wpisuje się w ich politykę flotową, ale i podkreśla międzynarodowe korzenie firmy.

Obrandowanie aut to powszechnie stosowana forma reklamy zewnętrznej, która sprawdza się u przedstawicieli niemal każdej branży. Sposób i forma obrandowania aut muszą być jednak dobrze przemyślane marketingowo, by przekaz widniejący na samochodzie, był spójny z całościową koncepcją identyfikacji korporacyjnej firmy.

Reklama na samochodach może służyć promocji wizerunkowej samej firmy, promocji produktowej, jak i komunikacji z klientem. Każda z flot korzystających z takich rozwiązań powinna być oznakowana w sposób odpowiadający specyfice działalności firmy.

Samochody przedstawicieli branży FMCG zwykle są bardzo zauważalne na ulicach miast. Reklama na nich widniejąca to często kolorowa, wyrazista wizualizacja produktowa. Z kolei firmy usługowe częściej eksponują na samochodach sam logotyp czy podstawowe dane kontaktowe – wśród klientów są kluczowe firmy kurierskie czy ochroniarskie, które właśnie w ten sposób oznakowały auta jeżdżące w wynajmowanej przez nas flocie.

Polecamy: Czym jest leasing zwrotny samochodów?

Istotne jest zachowanie spójności z formą przekazu reklamowego widniejącego na samochodzie, a samą klasą auta. Obrandowanie samochodu klasy C czy D ogromną kolorową reklamą produktu spożywczego to niepożądane działanie marketingowe, uderzające w wizerunek firmy. Na luksusowych i prestiżowych autach można reklamować luksusowe i prestiżowe produkty i usługi, ale również w ograniczonym zakresie. Tego typu reklama np. na samochodzie marki Lexus czy Audi musi być subtelna i stonowana.

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Marta Zofia Gan

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »