REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie znaczenie ma flota samochodowa w budowaniu wizerunku firmy?

Grzegorz Czarnecki
Dyrektor Ds. Sprzedaży Korporacyjnej Masterlease Polska
Masterlease
Na każdym szczeblu struktury firmy samochody służbowe pełnią nieco inną funkcję.
Na każdym szczeblu struktury firmy samochody służbowe pełnią nieco inną funkcję.

REKLAMA

REKLAMA

Flota samochodowa to dla wielu z klientów kluczowe narzędzie pracy. Jednak na każdym szczeblu struktury firmy samochody służbowe pełnią nieco inną funkcję. Flota w dziale handlowym to istotny element umożliwiający działania operacyjne. Z kolei samochody kadry menadżerskiej, a w szczególności kadry zarządzającej stają się nie tylko narzędziem pracy, ale i istotnym elementem identyfikacji korporacyjnej. Co o wizerunku aut flotowych sądzi ekspert? Przeczytaj.

Dobór modeli samochodów flotowych klienta przez firmę musi być poprzedzony wnikliwą analizą jego potrzeb, specyfiki pracy użytkowników tejże floty, obszarów terytorialnych, po których się będą poruszać oraz budżetów zaplanowanych w polityce flotowej.

REKLAMA

Wielu z klientów wybiera samochody jednej marki, modelu, a nawet koloru dla grup pracowniczych jednego szczebla. Takie działanie pozwala nie tylko uzyskać oszczędności na etapie zakupu tychże aut, ale i wskazuje, iż firma ma spójną i konsekwentną strategię wizerunkową.

REKLAMA

Z kolei samochody dla top managementu wybierane są nie tylko według klucza budżetowego, ale i prestiżu, jaki niesie ze sobą dana marka pojazdów. Zdarza się również, że wybór marki jest podyktowany względami korporacyjnymi np. firmy o kapitale włoskim czy francuskim często wybierają marki aut produkowanych w tych krajach, co kompleksowo wpisuje się w ich politykę flotową, ale i podkreśla międzynarodowe korzenie firmy.

Obrandowanie aut to powszechnie stosowana forma reklamy zewnętrznej, która sprawdza się u przedstawicieli niemal każdej branży. Sposób i forma obrandowania aut muszą być jednak dobrze przemyślane marketingowo, by przekaz widniejący na samochodzie, był spójny z całościową koncepcją identyfikacji korporacyjnej firmy.

Reklama na samochodach może służyć promocji wizerunkowej samej firmy, promocji produktowej, jak i komunikacji z klientem. Każda z flot korzystających z takich rozwiązań powinna być oznakowana w sposób odpowiadający specyfice działalności firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Samochody przedstawicieli branży FMCG zwykle są bardzo zauważalne na ulicach miast. Reklama na nich widniejąca to często kolorowa, wyrazista wizualizacja produktowa. Z kolei firmy usługowe częściej eksponują na samochodach sam logotyp czy podstawowe dane kontaktowe – wśród klientów są kluczowe firmy kurierskie czy ochroniarskie, które właśnie w ten sposób oznakowały auta jeżdżące w wynajmowanej przez nas flocie.

Polecamy: Czym jest leasing zwrotny samochodów?

REKLAMA

Istotne jest zachowanie spójności z formą przekazu reklamowego widniejącego na samochodzie, a samą klasą auta. Obrandowanie samochodu klasy C czy D ogromną kolorową reklamą produktu spożywczego to niepożądane działanie marketingowe, uderzające w wizerunek firmy. Na luksusowych i prestiżowych autach można reklamować luksusowe i prestiżowe produkty i usługi, ale również w ograniczonym zakresie. Tego typu reklama np. na samochodzie marki Lexus czy Audi musi być subtelna i stonowana.

W portfelu mamy bardzo efektowny przykład reklamy zewnętrznej, która jest elementem spójnej strategii promocyjnej klienta.  W ramach umowy 24 najnowsze modele Fiatów 500 trafiły do Ragazze Martini (Dziewczyn Martini) w całej Polsce. Wybór tego producenta aut przez klienta nie był przypadkowy. Jak przyznaje reklamowa model bazując na tradycji marki Fiat, idealnie komponuje się z jej wartościami, podkreślając związek z tradycją, styl i radość życia. Fiaty 500 biorące udział w działaniach marketingowych poza typowymi zadaniami logistycznymi stanowią ważny składnik ambient media, będąc doskonałym nośnikiem informacyjnym dla naszego klienta.

Samochody flotowe to z doskonały nośnik reklamowy. Docierają w wiele miejsc, komunikują klientom nowe produkty, wzmacniają rozpoznawalność marki. Jednak firma decydująca się na oklejenie swoich samochodów musi mieć pełną świadomość, że obrandowane auta flotowe są czytelną i rozpoznawalną wizytówką firmy.

A co za tym idzie, wszelkie naganne zachowania na drodze, jak brawurowa jazda, wymuszanie pierwszeństwa oraz parkowanie w miejscach niedozwolonych stają się antyreklamą firmy i uderzają w jej wizerunek. Stąd dobrym pomysłem jest umieszczenie na takich samochodach (z tyłu) numeru telefonu, na który można zadzwonić, zgłaszając uwagi dotyczące zachowania kierowcy na drodze.

Polecamy: Jak planować budżet przy wynajmie długoterminowym?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA