| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Leasing > Informacje podstawowe > Czym się charakteryzuje niepełny wynajem

Czym się charakteryzuje niepełny wynajem

Przez lata przyjęło się, że wynajem długoterminowy to usługa stworzona dla dużych korporacji, których floty samochodowe liczą dziesiątki czy setki aut. Tymczasem w ostatnim czasie w portfelu leasingodawców pojawiają się coraz częściej mniejsze floty, które finansowane są dla firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Małe i średnie firmy decydując się na outsourcing finansowania i obsługi firmowych flot, wybierają usługi niepełnego wynajmu, czyli leasing operacyjny z ograniczoną liczbą usług dodatkowych. W praktyce dla klienta oznacza to połączenie tradycyjnej umowy leasingu z bieżącą obsługą auta przez serwis.

Takie decyzje zakupowe są podyktowane zarówno wielkością floty klienta z sektora MSP, jak i specyfiką branży, w której działa czy po prostu zadaniami, jakie mają pełnić samochody firmowe w bieżącej działalności klienta.

Dla wielu firm z sektora MSP możliwość precyzyjnego prognozowania kosztów ma znaczenie wcale nie mniejsze, niż dla korporacji. Dodatkowo – jeśli firma rozważa leasing aut użytkowych (dla handlowców, serwisantów, dostawców towarów), których nie zamierza po umowie leasingu wykupić – raty obejmujące pełną obsługę serwisową będą często odczuwalnie niższe, niż w zwykłym leasingu, a po zakończeniu kontraktu klient po prostu zdaje samochód i zawiera nową umowę wynajmu.

Wynajem niepełny, czy full service leasing samochodów firmowych w wyspecjalizowanej w tym obszarze firmie umożliwia klientowi obniżenie kosztów eksploatacji pojazdów oraz ich pełną kontrolę przy wliczaniu opłat za wynajem w koszty uzyskiwania przychodów.

Firma zyskuje też większą stabilizację polityki kosztowej, ponieważ opłaty ujęte w miesięcznych ratach obejmują nie tylko koszt finansowania samochodu, ale też opiekę serwisową w wybranym przez klienta zakresie: naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne, serwis opon zimowych i letnich, samochody zastępcze na czas awarii lub naprawy powypadkowej pojazdu objętego umową, opiekę nad likwidacją szkód komunikacyjnych oraz dostęp do kart paliwowych.

Polecamy: Czym jest wynajem średnioterminowy

Mali i średni przedsiębiorcy z wachlarza usług dodatkowych wybierają najczęściej pełną koordynację likwidacji szkód i serwis mechaniczny dla określonego dla samochodu przebiegu, rzadziej natomiast serwis opon zimowych/letnich oraz samochód zastępczy.

Ze względu na wielkość floty klienci z sektora MŚP nie zamawiają raczej specjalnych raportów menedżerskich oraz dużo rzadziej korzystają z kart paliwowych.

Polecamy: Kim jest fleet manager

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Tax-Net Jacek Adamczak

Kancelaria Podatkowa - Biuro Rachunkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »