| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Kredyty > Rynek kredytów > Bank Millennium z impetem wróci na rynek kredytowy

Bank Millennium z impetem wróci na rynek kredytowy

Bank Millennium planuje zmianę strategii w udzielaniu kredytów w przyszłym roku. Zbiera siły i pieniądze na ostry start ze sprzedażą kredytów.

Bank Millennium w przyszłym roku pożyczy firmom i klientom indywidualnym grube miliardy złotych. Przed pożyczaniem nie zamierza się też wzbraniać Noble Bank. Mniej chętny do udzielania kredytów będzie natomiast BPH, który jeszcze w tym roku połączy się z GE Money Bank.

Przygotowujemy bank do nowego startu i ekspansji na najbliższe trzy lata – powiedział Luis Pereira Coutinho, członek zarządu BCP, inwestora strategicznego Millennium, podczas konferencji poświęconej wynikom za III kw. To może oznaczać powrót do rozmachu z jakim bank działał w 2008 r. Wówczas wartość kredytów udzielonych klientom wzrosła w 12 miesięcy z 20,9 mld zł do 32,6 mld zł. Dla porównania po zmianie strategii na zachowawczą, w tym roku kredyty klientów banku zwiększyły się w ciągu trzech kwartałów jedynie o ponad 1 mld zł.

Na zdobycie finansowania w banku będą mogły liczyć zarówno firmy jak i klienci indywidualni. Dobre wieści czekają szczególnie na poszukujących kredytów mieszkaniowych.

Spodziewamy się, że w pierwszej kolejności to właśnie firmy zaczną wychodzić z kryzysu i ich finansowanie będzie mniej ryzykowne – powiedział Fernando Bicho, wiceprezes Banku Millennium. - Sytuacja klientów indywidualnych może być trudniejsza, bo w przyszłym roku spodziewamy się wzrostu bezrobocia (z 12 do 14,1 proc.). Ale spłacalność udzielanych przez nas kredytów hipotecznych głównie klientom indywidualnym wygląda bardzo dobrze i to jest zachęcające. Problem utraty wartości dotknął zaledwie 0,6 proc. z nich – zwrócił uwagę Bicho. Dla porównania pozostałe kredyty detaliczne jak i firmowe mają ten wskaźnik odpowiednio powyżej 9 i 16 proc.

- Kredytów hipotecznych obecnie sprzedajemy o wiele mniej niż byśmy chcieli, ale wkrótce się to zmieni – deklarował Bogusław Kott, prezes Millennium. Z obecnych niecałych 2 proc. bank chce dojść do 6 proc. udziałów w bieżącej sprzedaży. W obecnych warunkach oznaczałoby to pożyczanie co miesiąc sporo ponad 100 mln zł.

Aby zrealizować ekspansję bank zamierza podwyższyć kapitał o ok. 1 mld zł. Przy utrzymaniu wskaźnika adekwatności kapitałowej w granicach 11 proc., co spółka planuje na koniec 2010 r. Daje to możliwość sprzedaży kredytów za ok. 10 mld zł. Jednocześnie z zabezpieczeniem kapitałów Millennium kończy negocjacje pożyczki na rynku międzynarodowym, około 300 mln euro (czyli prawie 1,3 mld zł). Dzięki temu będzie miał pieniądze na akcję kredytową, w sytuacji gdyby nie wystarczały na to zbierane na bieżąco depozyty. Bank spodziewa się, że dzięki nowej polityce zwiększy liczbę aktywnych klientów indywidualnych z 1,1 do 1,5 mln, a firm z 9,6 do 15 tys. Dobre wieści płyną też ze strony Noble Banku, który już jest bardzo aktywny w sprzedaży kredytów mieszkaniowych i zamierza podtrzymać ekspansywną politykę.

Bardziej zachowawczy w swoich planach jest Bank BPH, który przed końcem roku ma się połączyć z GE Money Bank specjalizującym się w kredytach gotówkowych, kartach kredytowych oraz kredytach mieszkaniowych. Józef Wancer, prezes BPH uważa, że przyszły rok wciąż niesie ze sobą dużo niepewności. – A zachowania polskich banków w dużym stopniu będą zależały od tego, co będzie się działo z zagranicznymi właścicielami polskich banków – mówił szef BPH. W ciągu 9 miesięcy tego roku wartość kredytów BPH wzrosła z 9,5 do 9,8 mld zł.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Nikolay Kirov

Od 1996 r. wykładowca i doradca w zakresie: • Negocjacji, Budowania Relacji i Kreowania Wartości Dodanej w biznesie • Przywództwa, wdrażania zmian organizacyjnych i rozwiązywania konfliktów • Negocjacji Strategicznych i Międzykulturowych, Budowania modelów e-Biznesu i Strategii Przez prawie 20 lat ponad 50 000 osób brało udział w moich wykładach, szkoleniach i sesjach strategicznych podczas realizacji Programów Rozwojowych dla Korporacji i Przedsiębiorców, studiów podyplomowych, programów Master of Business Administration: Executive MBA, MBA IT, MBA HR, MBA FINANSE, MBA dla Inżynierów, MBA dla kadry Medycznej a także na międzynarodowym programie Executive MBA realizowanym w języku rosyjskim na Białorusi. Wykładowca „Kozminski AMP - Advanced Management Program” - realizacja Warszawa - Barcelona, na którym prowadziłem zajęcia w EADA Business School. Na swoich kursach pokazuje jak umiejętności negocjowania i budowania relacji w biznesie przekładają się bezpośrednio na korzyści ekonomiczne i zadowolenie partnerów. Jak podpisywać korzystniejsze długoterminowo kontrakty. Obecnie jest Dyrektorem ds. Strategii i Rozwoju - Center of Excellence - Centrum Doradztwa i Kształcenia Menedżerów - Akademii Leona Koźmińskiego. Partnerem i członkiem zarządu „Kirov Strategic Negotiators” Sp. z o.o., Członkiem Zarządu Fundacji BARGEWORK, Członkiem Rady Naukowej Fundacji „Pasja do Edukacji i Rozwoju”, członkiem Kapituły Nagrody PNSA - Polish National Sales Awards, Członkiem Kapituły nagrody "Lwy Koźmińksiego" oraz członkiem Kolegium Redakcyjnego czasopisma "Management and Business Administration. Central Europe". Koordynator merytoryczny programu studiów Koźmiński MBA dla Inżynierów oraz studiów podyplomowych „Strategiczne Zarządzanie Sprzedażą i Zespołem Sprzedaży”. Jest również opiekunem i promotorem kilkudziesięciu strategicznych projektów doradczych prowadzonych w ramach programów MBA, oraz opiekunem i promotorem ponad 200 projektów doradczych dla administracji publicznej. 



Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK