REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Podczas kontaktu telefonicznego nasz rozmówca w każdej chwili może się upewnić, czy dobrze rozumie daną kwestię.
Podczas kontaktu telefonicznego nasz rozmówca w każdej chwili może się upewnić, czy dobrze rozumie daną kwestię.

REKLAMA

REKLAMA

Za pomocą poczty elektronicznej szybko i wygodnie możemy przekazywać informacje. Należy jednak pamiętać, że nie zawsze jest to najlepszy sposób komunikowania się z kontrahentem. Istnieją bowiem sytuacje, kiedy lepiej jest zadzwonić i zaprosić partnera biznesowego na spotkanie.

Używanie poczty elektronicznej stało się tak powszechne, że ograniczyło osobiste kontakty między ludźmi. Drogą mailową wysyłamy swoje dokumenty, kiedy szukamy pracy i załatwiamy sprawy służbowe.

REKLAMA

Kiedy wysyłamy maile, podajemy jednak informację niepełną, pozbawioną istotnych elementów, co może być negatywnie odebrane przez adresata. Z drugiej strony sami otrzymujemy komunikat zwrotny, który często jest wyrwany z kontekstu. Taka sytuacja może prowadzić do wielu nieporozumień. Aby tego uniknąć powinniśmy wiedzieć, w jakich sytuacjach lepiej jest zrezygnować z kontaktu mailowego i sięgnąć po telefon lub umówić się na spotkanie.

Polecamy: Grzeczność w mailach

REKLAMA

Jeśli musimy przekazać niemiłą informację, najlepiej spotkać się osobiście. Komunikat mailowy może wydawać się chłodny, natomiast podczas bezpośredniej rozmowy możemy okazać odbiorcy swoje współczucie i spróbować go pocieszyć. Nasza mimika, gesty i ton głosu pomogą nam zminimalizować negatywny wydźwięk informacji.

Kolejną sytuacją jest przekazywanie poufnych komunikatów, które nie powinny być rozpowszechnione. Kiedy przekazujemy takie informacje w mailu, istnieje ryzyko, że trafią w niepowołane ręce. Wystarczy, że adresat zostawi włączony komputer i nie wyloguje się z poczty elektronicznej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kontakt osobisty lub telefoniczny jest wskazany również wtedy, gdy chcemy być dobrze zrozumiani. Odbiorca może niewłaściwie zinterpretować informację tekstową. Podczas bezpośredniego kontaktu nasz rozmówca w każdej chwili może się upewnić, czy dobrze rozumie daną kwestię.

Unikajmy wysyłania maili również wtedy, gdy chcemy jak najszybciej uzyskać odpowiedź, na przykład, kiedy chcemy odwołać spotkanie, które ma się odbyć za dwie godziny. Wprawdzie informacja elektroniczna dociera do odbiorcy natychmiast, ale nie jest przecież powiedziane, że on akurat siedzi przy komputerze i sprawdza pocztę. W takim przypadku bezpośrednia rozmowa pozwoli nam od razu uzyskać informację zwrotną.

Polecamy: Przesyłanie dalej

Większość z nas każdego dnia wysyła przynajmniej kilka maili. Za każdym razem, kiedy chcemy przekazać kolejną informację drogą elektroniczną, zastanówmy się, czy jest to najlepszy sposób komunikacji w tym przypadku. Powinniśmy przemyśleć, czy sprawa jest pilna, kto jest odbiorcą, czy zależy nam na szybkiej odpowiedzi i, przede wszystkim, czy bezpośredni kontakt nie przyniósłby lepszych rezultatów. W końcu zależy nam przecież na jak najlepszym porozumieniu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA