| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Korespondencja w biznesie > Korespondencja zewnętrzna > Zasady skutecznej korespondencji

Zasady skutecznej korespondencji

Kształtowanie wizerunku firmy to proces, który nie zawsze kończy się sukcesem. Z reguły stosowane są różnego rodzaju działania promocyjne, które mają sprawić, że to właśnie my a nie konkurencja zostaniemy zauważeni i umocnimy swoją pozycję na rynku. Jednak mało kto zdaje sobie sprawę, że jednym ze skuteczniejszych sposobów kreowania wizerunku jest umiejętne prowadzenie korespondencji handlowej.

Profesjonalna korespondencja pomaga w zawieraniu nowych transakcji i zdobywaniu nowych kontaktów, informacji. Informacje te dotyczą zarówno klientów, jak i nowych rynków. Uważa się, że napisanie listu nie powinno sprawić żadnych trudności, jednak tak do końca nie jest.

Aby poprawnie napisać pismo, list handlowy, nie wystarczy nam wiedza o problematyce z zakresu handlu. Ważne jest opanowanie techniki pisania listów, korespondencji, znajomość zasad niezbędnych przy formułowaniu treści pisma, jego rozplanowanie z wyszczególnieniem wszystkich części składowych.

Polecamy: Sposoby tłumaczenia korespondencji anglojęzycznej

Oto podstawowe zasady formułowania treści pisma:

  • zwięzłość – pismo charakteryzuje się krótkimi zdaniami, brak w nich powtórzeń,
  • jasność i zrozumiałość – stosowanie zrozumiałych określeń, pisanie prostym językiem, należy wyjaśnić słowa obcego pochodzenia,
  • ścisłość – korespondencja powinna dotyczyć jednej sprawy,
  • uprzejma forma,
  • kompleksowość – informacje, które zawarte są w korespondencji powinny uwzględniać przede wszystkim potrzeby i życzenia adresata, kompleksowość zawartych informacji to efektywność w działaniu, jak również gwarancja powodzenia w biznesie,
  • staranność opracowania – wpływa na wizerunek firmy,
  • umiejętność przekonywania,
  • zaakcentowanie szczególnie ważnych kwestii,
  • przejrzystość,
  • stosowanie znanych skrótów.

Zobacz serwis: Korespondencja w biznesie

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Informacje, które zawarte są w korespondencji powinny uwzględniać przede wszystkim potrzeby i życzenia adresata.
Informacje, które zawarte są w korespondencji powinny uwzględniać przede wszystkim potrzeby i życzenia adresata.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Marta Wilczkowska

Nowe Horyzonty®-Szkolenia dla Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »