| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Korespondencja w biznesie > Korespondencja zewnętrzna > Zasady skutecznej korespondencji

Zasady skutecznej korespondencji

Kształtowanie wizerunku firmy to proces, który nie zawsze kończy się sukcesem. Z reguły stosowane są różnego rodzaju działania promocyjne, które mają sprawić, że to właśnie my a nie konkurencja zostaniemy zauważeni i umocnimy swoją pozycję na rynku. Jednak mało kto zdaje sobie sprawę, że jednym ze skuteczniejszych sposobów kreowania wizerunku jest umiejętne prowadzenie korespondencji handlowej.

Profesjonalna korespondencja pomaga w zawieraniu nowych transakcji i zdobywaniu nowych kontaktów, informacji. Informacje te dotyczą zarówno klientów, jak i nowych rynków. Uważa się, że napisanie listu nie powinno sprawić żadnych trudności, jednak tak do końca nie jest.

Aby poprawnie napisać pismo, list handlowy, nie wystarczy nam wiedza o problematyce z zakresu handlu. Ważne jest opanowanie techniki pisania listów, korespondencji, znajomość zasad niezbędnych przy formułowaniu treści pisma, jego rozplanowanie z wyszczególnieniem wszystkich części składowych.

Polecamy: Sposoby tłumaczenia korespondencji anglojęzycznej

Oto podstawowe zasady formułowania treści pisma:

  • zwięzłość – pismo charakteryzuje się krótkimi zdaniami, brak w nich powtórzeń,
  • jasność i zrozumiałość – stosowanie zrozumiałych określeń, pisanie prostym językiem, należy wyjaśnić słowa obcego pochodzenia,
  • ścisłość – korespondencja powinna dotyczyć jednej sprawy,
  • uprzejma forma,
  • kompleksowość – informacje, które zawarte są w korespondencji powinny uwzględniać przede wszystkim potrzeby i życzenia adresata, kompleksowość zawartych informacji to efektywność w działaniu, jak również gwarancja powodzenia w biznesie,
  • staranność opracowania – wpływa na wizerunek firmy,
  • umiejętność przekonywania,
  • zaakcentowanie szczególnie ważnych kwestii,
  • przejrzystość,
  • stosowanie znanych skrótów.

Zobacz serwis: Korespondencja w biznesie

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Informacje, które zawarte są w korespondencji powinny uwzględniać przede wszystkim potrzeby i życzenia adresata.
Informacje, które zawarte są w korespondencji powinny uwzględniać przede wszystkim potrzeby i życzenia adresata.

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Fundacja ITAKA

Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »