| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Korespondencja w biznesie > Korespondencja zewnętrzna > Zasady skutecznej korespondencji

Zasady skutecznej korespondencji

Kształtowanie wizerunku firmy to proces, który nie zawsze kończy się sukcesem. Z reguły stosowane są różnego rodzaju działania promocyjne, które mają sprawić, że to właśnie my a nie konkurencja zostaniemy zauważeni i umocnimy swoją pozycję na rynku. Jednak mało kto zdaje sobie sprawę, że jednym ze skuteczniejszych sposobów kreowania wizerunku jest umiejętne prowadzenie korespondencji handlowej.

Profesjonalna korespondencja pomaga w zawieraniu nowych transakcji i zdobywaniu nowych kontaktów, informacji. Informacje te dotyczą zarówno klientów, jak i nowych rynków. Uważa się, że napisanie listu nie powinno sprawić żadnych trudności, jednak tak do końca nie jest.

Aby poprawnie napisać pismo, list handlowy, nie wystarczy nam wiedza o problematyce z zakresu handlu. Ważne jest opanowanie techniki pisania listów, korespondencji, znajomość zasad niezbędnych przy formułowaniu treści pisma, jego rozplanowanie z wyszczególnieniem wszystkich części składowych.

Polecamy: Sposoby tłumaczenia korespondencji anglojęzycznej

Oto podstawowe zasady formułowania treści pisma:

  • zwięzłość – pismo charakteryzuje się krótkimi zdaniami, brak w nich powtórzeń,
  • jasność i zrozumiałość – stosowanie zrozumiałych określeń, pisanie prostym językiem, należy wyjaśnić słowa obcego pochodzenia,
  • ścisłość – korespondencja powinna dotyczyć jednej sprawy,
  • uprzejma forma,
  • kompleksowość – informacje, które zawarte są w korespondencji powinny uwzględniać przede wszystkim potrzeby i życzenia adresata, kompleksowość zawartych informacji to efektywność w działaniu, jak również gwarancja powodzenia w biznesie,
  • staranność opracowania – wpływa na wizerunek firmy,
  • umiejętność przekonywania,
  • zaakcentowanie szczególnie ważnych kwestii,
  • przejrzystość,
  • stosowanie znanych skrótów.

Zobacz serwis: Korespondencja w biznesie

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Informacje, które zawarte są w korespondencji powinny uwzględniać przede wszystkim potrzeby i życzenia adresata.
Informacje, które zawarte są w korespondencji powinny uwzględniać przede wszystkim potrzeby i życzenia adresata.

Koszty podatkowe – wyłączenia i ograniczenia (PDF)14.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Witold Michałek

Minister ds. procesu stanowienia prawa Gospodarczego Gabinetu Cieni BCC. Członek i współzałożyciel Stowarzyszenia Profesjonalnych Lobbystów w Polsce. Współwłaściciel firmy lobbingowej i doradczej UNILOB. Koordynator i konsultant w wielu międzynarodowych projektach, mających na celu pomoc we wprowadzaniu regulacji i instytucji gospodarki rynkowej w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, Azji i Afryki, finansowanych przez USAID, UE oraz rząd Wielkiej Brytanii. Ekspert BCC ds. gospodarki, legislacji i lobbingu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK