| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Korespondencja w biznesie > Wzory > Struktura listu przewodniego

Struktura listu przewodniego

List przewodni to niezbędny element korespondencji listownej i elektronicznej. Powinien być załączony za każdym razem, gdy przesyłamy dokumenty lub materiały reklamowe.

W strukturze pisma przewodniego wyróżnia się następujące części:

- wstęp, w którym poprzez zwrot grzecznościowy zwracamy się do odbiorcy;
- część zasadnicza, informująca o tym jakie dokumenty i w jakiej ilości załączamy;
- zakończenie, w którym ponownie używamy zwrotu grzecznościowego oraz podpisujemy się imieniem, nazwiskiem i stanowiskiem.

W porównaniu z korespondencją tradycyjną, w komunikacji elektronicznej pismo przewodnie ma mniejsze znaczenie. Niemniej nie można o nim zapomnieć. Warto też zastanowić się nad tym, jaki temat nadamy naszej wiadomości. To właśnie od tematu i listu przewodniego w dużym stopni zależy to, czy i kiedy odbiorca zapozna się z załącznikami.

Schemat listu przewodniego:

Szanowni Państwo

            W nawiązaniu do naszej korespondencji przesyłamy w załączeniu następujące dokumenty……………………….

                                           

                                                                                  Z poważaniem

……………………..

Podpis

……………………..

Imię  nazwisko

……………………..

Stanowisko

----------------------------

* np.:  naszą umowę ………………..

            Naszą fakturę nr…….. z dnia ………

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Rabczewski

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »