| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Korespondencja w biznesie > Korespondencja wewnętrzna > Kiedy można posłużyć się sms-em?

Kiedy można posłużyć się sms-em?

Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że korespondencja wewnątrz firmy najczęściej odbywa się za pomocą poczty elektronicznej. Jednak w pewnych sytuacjach wysyłamy też sms-y.

Może to trochę nietypowe zaliczyć krótkie wiadomości tekstowe wysyłane przez telefon komórkowy do korespondencji, ale można się zgodzić, że SMS ma pewne cechy wspólne z tradycyjnym listem: ma formę pisemną, jest przesyłany przez nadawcę do odbiorcy i rządzi się pewnymi zasadami. Tu należałoby się zatrzymać przy wymienianiu podobieństw. Znacznie dłuższa będzie lista różnic.

Przede wszystkim - jakie to zasady mogą dotyczyć czegoś, co jest dość prymitywne? Jednak po tylu latach użytkowania telefonów komórkowych można doszukać się pewnych wypracowanych norm, których się oczekuje i których brak będzie miał negatywny wpływ na stosunki między nadawcą a odbiorcą, jak każde inne faux-pas.

Pisownia i interpunkcja

Nie zawsze to możliwe, żeby pisownia była doskonała; bywają telefony bez polskiego oprogramowania i tym samym bez polskich czcionek. Ale nawet wówczas wiadomo, czy ktoś dba o poprawność ortograficzną. Świadczą o tym chociażby wielkie litery. Do ortografii należy też interpunkcja. Natomiast niektórzy tak dążą do skrócenia liczby znaków, że pomijają nawet spacje, co czyni taką wiadomość mało czytelną.

Polecamy: Dwukropki, wielokropki, średniki - jak ich używać

Emoticony

Wszelkie znaki wyrażające emocje, podobnie jak w przypadku e-maili, możemy zastosować jedynie przy bardzo bliskiej relacji, uważając, żeby zastosowane symbole były zrozumiałe. Zresztą, w przypadku SMS’ów niemal zawsze możemy użyć emoticon, ponieważ można założyć, że relacje między nadawcą a odbiorcą są bliskie, skoro ktoś w ogóle decyduje się na tę formę komunikacji.

W jakich sytuacjach możemy wysłać SMS-a

1. Wiadomość tekstowa, to bardzo dobra (bo wygodna dla odbiorcy) forma przekazania czyjejś wizytówki, oczywiście za zgodą osoby, której dane przesyłamy.
2. Widząc, że ktoś próbuje się z nami skontaktować, a my jesteśmy w sytuacji, która nie pozwala na odebranie telefonu.
3. Odpowiadając na SMS.

W jakiej sytuacji należy odpowiedzieć

Tak jak w przypadku jakiejkolwiek innej korespondencji wypada odpowiedzieć. Nie odpowiadamy na SMS-a z podziękowaniami, czyli nie dziękujemy za podziękowanie.

Czy do każdego można wysłać SMS-a

W sytuacji oficjalnej bez bliskich relacji nie wypada wysyłać wiadomości w takiej formie. Lepiej będzie zadzwonić. Ale jak z wieloma regułami bywa - i tu istnieją pewne wyjątki. Po pierwsze, jeśli ktoś nas prosi o taką formę, to trudno się krygować, a po drugie, jeśli wiemy, że odbiorca będzie w tym czasie na spotkaniu, podczas którego niemożliwe będzie odbieranie telefonów, a wiadomość, której oczekuje, jest pilna. Można w przesłanym SMS-ie przeprosić za formę.

Czytaj także: Gratulacje biznesowe/zawodowe

reklama

Autor:

www.protocol.pl

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Wszelkie znaki wyrażające emocje, podobnie jak w przypadku e-maili, możemy zastosować jedynie przy bardzo bliskiej relacji, uważając, żeby zastosowane symbole były zrozumiałe.
Wszelkie znaki wyrażające emocje, podobnie jak w przypadku e-maili, możemy zastosować jedynie przy bardzo bliskiej relacji, uważając, żeby zastosowane symbole były zrozumiałe.

Podatki 2017 cz. 2 - PIT, CIT, ryczałt 2017 (książka)29.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Tobolewscy Kancelaria Doradztwa Biznesowego

Kredyty inwestycyjne, kredyt deweloperski, kredyt obrotowy, restrukturyzacja zadłużenia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »