| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Korespondencja w biznesie > Korespondencja mailowa > Lista zakazanych praktyk w poczcie elektronicznej

Lista zakazanych praktyk w poczcie elektronicznej

W związku z gwałtownym rozwojem internetu i coraz częstszym korzystaniem z poczty elektronicznej sformułowane zostały zasady, które powinien przestrzegać każdy użytkownik poczty elektronicznej.

Zgodnie z tymi zasadami w korespondencji handlowej wysyłanej e-mailem zabronione jest:

  • Zamieszczanie "śmiesznych" papeterii z dziwnymi znaczkami jako tło;
  • Pisanie dużymi literami, taki sposób pisania oznacza podniesiony głos. Odbiorca ma wrażenie że wiadomość została WYKRZYCZANA;
  • Używanie zbyt wielu wykrzykników, np: Witam!!!;
  • Stosowanie emotikonów (:) ;) :) powinno się je stosować wyłącznie w korespondencji nieformalnej. W korespondencji biznesowej odbierane jest często jako brak szacunku;
  • Wysyłanie automatycznej odpowiedzi;

Polecamy:Uprzejmość w mailu

  • Dzielenie odpowiedzi na części, przesyłanej co pewien czas;
  • Stosowanie form bezpośrednich "Pani Kasiu" które na siłę skracają dystans;
  • Brak interpunkcji, brak dbałości w redagowaniu odpowiedzi, czego wynikiem jest duża ilość błędów i literówek;
  • Stosowanie określeń i sformułowań zrozumiałych dla pracowników firmy, będących jednak zagadką dla odbiorcy;
  • Przesyłanie wiadomości do innych adresatów bez zgody nadawcy tejże wiadomości. Pamiętać należy, iż w przypadku korespondencji biznesowej wiadomości mają często charakter poufny i w związku z tym nie powinny być przekazywane na zewnątrz;
  • Używanie w nadmiarze tych samych szablonów i gotowców. Czcionka powinna być prosta i czytelna, np: Arial lub Times New Roman.

Zobacz serwis: Korespondencja mailowa

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Kaczorowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »