| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Korespondencja w biznesie > Korespondencja mailowa > Styl elektronicznego listu handlowego

Styl elektronicznego listu handlowego

Mail jest wizytówką przedsiębiorstwa i dlatego każdą wychodzącą wiadomość należy starannie przygotować.

Klient kierując zapytanie do firmy przeważnie wykorzystuje adres podany na stronie internetowej. Aby ułatwić identyfikacje odpowiedzi przez klienta należy tak skonfigurować skrzynkę ogólnego adresu firmy, aby w polu OD pojawiła się firma lub marka.

Gdy korespondencja prowadzona jest z konta indywidualnego sprzedawcy, w polu NADAWCA, oprócz nazwiska właściciela konta, powinna znaleźć się nazwa firmy. 

Polecamy: Podpis w korespondencji handlowej

Tytuł

Korespondencja elektroniczna wysyłana z firmy powinna mieć tytuł. Wiadomość bez tytułu jest nierozpoznawalna. Mail podobnie jak papier firmowy jest wizytówką przedsiębiorstwa i dlatego każda wychodząca wiadomość powinna zawierać stopkę z podstawowymi stałymi informacjami o firmie, zgodne z regulacjami w prawie polskim, a także dane dotyczące bezpośrednio osoby sporządzającej informację- telefon, bezpośredni mail ect.

Dane osoby kontaktowej i firmy

Obok danych kontaktowych osoby sporządzającej korespondencje ważne jest aby zawarte były ogólne dane kontaktowe firmy. Zdarza się, że potencjalny klient lub kontrahent nawiązuje ponowny kontakt po paru miesiącach, a wówczas osoba z którą wcześniej się kontaktował może być na urlopie, w delegacji lub już nie pracować i tym samym może utracić całkowity kontakt z firmą.

Bezpośrednie zwroty

Ważne przy pisaniu korespondencji handlowej wpływające na chęć podejmowania dalszych kontaktów jest pisanie w formie bezpośredniego zwracania się do klienta. Stosowanie zwrotów np: „Może Pan/Pani/Państwo nabyć”, „Możemy Pani/Panu/Państwu zaoferować” jest bardziej efektywne niż używanie form bezosobowych takich jak " posiadamy" "oferujemy" itp.

Najlepiej stosować zwroty i formy, które używalibyśmy w bezpośredniej rozmowie z adresatem, psychika ludzka powoduje, że człowiek lepiej reaguje na komunikat skierowany bezpośrednio do niego.

OFERTA

W odpowiedzi na Państwa zapytanie ofertowe proponujemy Państwu do sprzedaży……………. ,szczegółowo wymienione w załączonym katalogu.Towary te znajdują się w ciągłej sprzedaży. Przy ustaleniu ilości i rodzaju zamawianych przez Państwa towarów proponujemy…………………Prosimy aby zamawiane przez Państwa towary odpowiadały standardowym jednostkom sprzedaży podanym w naszym katalogu.Dostawy realizowane będą przez nas w ciągu 7 dni od dnia otrzymania zamówienia.Towar dostarczymy Państwu transportem własnym.Zapłata przelewem w ciągu 3 dni od daty wystawienia przez nas faktury VAT.Oczekujemy na Państwa zamówienie.Z poważaniem,..…..…………….podpis..…..…………….imię i nzawisko..…..……………..stanowisko 

Polecamy: Rozmowa telefoniczna zamiast e-maila

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Dziubałko

Specjalista w zakresie ubezpieczeń turystycznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »