| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Korespondencja w biznesie > Korespondencja mailowa > Trafny temat wiadomości przyciągnie uwagę odbiorcy

Trafny temat wiadomości przyciągnie uwagę odbiorcy

Przygotowując maila warto pamiętać, że pracownicy firmy czy urzędu, do którego jest on adresowany w danym momencie otrzymują dziesiątki maili. Logiczne jest, że odbiorca jako pierwszą przeczyta tę wiadomość, która najbardziej przyciągnie jego uwagę.

Przede wszystkim trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie – co na pierwszy rzut oka liczy się w e-mailu? Odpowiedź jest prosta, jest to temat. Często zdarza się, że to właśnie temat decyduje o tym, czy nadawca zdecyduje się kliknąć i otworzyć wiadomość, czy też od razu skasuje ją ze swojej skrzynki. Wiele osób nie przywiązuje należytej uwagi do tematu e-maila i zapewne nawet nie wie, jak dużo przy tym traci.

Właściwy temat

Oto kilka wskazówek, które mogą zadecydować o pomyślności wysyłanej drogą elektroniczną wiadomości:

• temat wiadomości powinien być przede wszystkim jasny, konkretny i opisowy; ważne jest, by już w temacie wiadomości zawrzeć jej cel, który ma szansę zainteresować adresata;
• warto zastanowić się, jak najlepiej dotrzeć do nadawcy; język, w którym piszemy temat, odgrywa tutaj istotną rolę; można pisać stylem formalnym albo mniej formalnym, jednak nigdy nie powinno się zbytnio nadużywać zwrotów tzw. podwórkowych; jest to raczej postrzegane jako brak szacunku;
• najlepiej jest wymyślić taki temat, który będzie ciekawy dla większej ilości osób, zwłaszcza jeśli przesyłana przez nas informacja przeznaczona jest do dalszego rozpowszechniania;
• tytuł wiadomości nie powinien obiecywać więcej, niż może dać sama wiadomość; nadawca szybko połapie się w naszym podstępie i jest małe prawdopodobieństwo, że następnym razem zechce ponownie przeczytać naszego e-maila.

Polecamy: W jakich sytuacjach nie wysyłać maila?

Temat dla większej grupy odbiorców

Jest to zadanie o tyle trudne, że wymaga od adresata umiejętnego posługiwania się słowem, tak, by przyciągnąć uwagę jak największego grona osób. Tego typu wiadomości już w samym tytule powinny być zachęcające dla wielu grup, a nie tylko dla jednej konkretnej. Nie powinno się faworyzować żadnej grupy, gdyż ludzie spoza niej uznają, że wiadomość nie jest skierowana do nich i ją skazują.

Temat kierowany do szerszego grona osób powinien być w miarę uniwersalny i przejrzysty, by mógł zainteresować tych, do których wysyłamy e-mail. 

Polecamy: Urlop a poczta elektroniczna

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Temat kierowany do szerszego grona osób powinien być w miarę uniwersalny i przejrzysty, by mógł zainteresować tych, do których wysyłamy e-mail.
Temat kierowany do szerszego grona osób powinien być w miarę uniwersalny i przejrzysty, by mógł zainteresować tych, do których wysyłamy e-mail.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Dziennik Gazeta Prawna

Największy polski dziennik prawno-gospodarczy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »