REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Aby zapobiegać wojnom obelg, najlepiej powstrzymać swoje nerwy zaraz po przeczytaniu pierwszej obraźliwej wiadomości.
Aby zapobiegać wojnom obelg, najlepiej powstrzymać swoje nerwy zaraz po przeczytaniu pierwszej obraźliwej wiadomości.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

>Korzystając ze skrzynki poczty elektronicznej użytkownik jest tak samo narażany na świadome prowokacje, jak i w przypadku udzielania się na forach internetowych. Istnieje jednak kilka wskazówek, które pozwolą nam obronić się przed tego typu zachowaniami.

Szybkość komunikacji, jaką zapewnia poczta elektroniczna, sprawia, że prowokujące maile rozprzestrzeniają się w sposób natychmiastowy. Jedna obraźliwa wiadomość może się przerodzić w wojnę obelg, która polega na wymianie znieważających komunikatów. To zjawisko nazywa się terminem flame, co oznacza obelgę, znieważenie.

REKLAMA

Takie pogwałcenie netykiety, czyli etykiety internetowej, nie tylko źle świadczy o osobie, która rozpoczyna wojnę obelg, lecz także o odbiorcy, który daje się sprowokować.

Za każdym razem, kiedy zamierzamy wysłać komuś wiadomość, powinniśmy zadać sobie pytanie, czy potrafilibyśmy powiedzieć to samo, stojąc twarzą w twarz z odbiorcą maila. Brak bezpośredniego kontaktu nie daje prawa do tego, by powiedzieć komuś coś niemiłego lub wręcz obraźliwego. Dlatego nie powinniśmy traktować poczty elektronicznej jako miejsca na znieważanie drugiej osoby tylko dlatego, że wydaje nam się, że jesteśmy anonimowi. Takie zachowanie jest w istocie tchórzostwem i cechuje głównie ludzi, którzy nie mają odwagi, by bezpośrednio wyjaśnić z kimś jakąś konfliktową sytuację.

Polecamy: Przekazywanie informacji za pomocą e-maila

Drugim pytaniem, jakie powinniśmy sobie zadać przed wysłaniem obraźliwego maila dotyczy reakcji naszych bliskich na takie zachowanie. Powinniśmy się zastanowić, jak oceniliby nas ludzie, z których zdaniem się liczymy, gdyby przeczytali taką znieważającą wiadomość wysłaną z naszej poczty elektronicznej. Czy bylibyśmy zakłopotani? Jeśli odpowiedź na to pytanie jest twierdząca, nie powinniśmy wysyłać takiej wiadomości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie daj się sprowokować

REKLAMA

Aby zapobiegać wojnom obelg, najlepiej powstrzymać swoje nerwy zaraz po przeczytaniu pierwszej obraźliwej wiadomości. Jeśli nie odpowiemy nadawcy na jego zaczepkę, istnieje duże prawdopodobieństwo, że taka osoba nie spróbuje po raz kolejny nas obrazić. Celem użytkowników poczty elektronicznej, którzy wysyłają znieważające maile, jest wywołanie kłótni internetowej.

Jeśli pokażemy im, że nie można nas sprowokować, szybko dadzą sobie spokój. W przypadku, gdy mamy problem z powstrzymaniem się od odpowiedzi, najlepiej odejść na chwilę od komputera, by trochę ochłonąć.

Polecamy: Zapytanie ofertowe w korespondencji biznesowej

Jeśli jednak musimy odpowiedzieć na taką wiadomość, powinniśmy to zrobić po odczekaniu paru minut. Im dłużej powstrzymamy się z reakcją, tym bardziej przemyślana i dyplomatyczna będzie nasza odpowiedź. Powinniśmy zadbać przede wszystkim o to, by nasza wiadomość nie naruszała zasad netykiety.

Posługujmy się poprawnym słownictwem, które nikogo nie obraża, lecz wręcz przeciwnie – ukazuje nasz szacunek do adresata bez względu na jego zachowanie w stosunku do nas. W ten sposób pokażemy odbiorcy swoją wysoką kulturę osobistą i uświadomimy mu jego brak dobrych manier. Jeśli nie damy się wyprowadzić z równowagi i na znieważające maile będziemy odpowiadać inteligentnie, grzecznie i z szacunkiem, pokażemy odbiorcy, że to my jesteśmy górą.

Właściwie interpretuj zamiary nadawcy

Zdarzają się takie sytuacje, że wiadomość, którą uznamy za obelżywą jest jedynie niefortunnie wyrażonym żartem słownym. Nadawca mógł nie mieć nic złego na myśli. Dlatego powinniśmy dokładnie przemyśleć taki komunikat, aby nie wysnuć fałszywych wniosków i nie sformułować atakującej odpowiedzi. Ze swojej strony także powinniśmy analizować wysyłane wiadomości pod kątem ich adresata, by nie dopuścić do sytuacji, w której odbiorca źle zinterpretuje nasze niewinne żarty i uzna je za obelgę.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

REKLAMA

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

REKLAMA